fbpx

Рівняни продовжують плутатися у квитанціях за комунальні послуги

Діліться інформацією з друзями:

Нагадаємо, що всі пільговики, починаючи з листопада цього року, почали отримувати квитанції на оплату житлово-комунальних послуг, в яких вартість спожитих у попередньому місяці послуг нарахована в повному обсязі. Ситуація повторилась в грудні, коли в квитанціях за листопад знову враховані суми до сплати без врахування знижки на їх оплату. Відтак рівняни й надалі продовжують плутатися у квитанціях за комунальні послуги. 

Наталія ШИЛЯЄВА, начальник відділу персоніфікованого обліку управління праці та соціального захисту населення.

Все це пов’язане зі змінами в порядку надання пільг, який набрав чинності 1 жовтня поточного року згідно з постановою Кабінету міністрів України від 17.04.2019 № 373 (в редакції, затвердженій постановою Кабінету Міністрів України від 14.08.2019 № 807). Відтоді запрацював механізм надання пільг у грошовій формі, так звана «монетизація пільг». Тим громадянам, які до 15 жовтня цього року подали заяви до управління праці та соціального захисту населення на надання пільг в грошовій готівковій формі, сума нарахованої пільги, починаючи з листопада (пільга за жовтень), надходить на відкритий в АТ «Ощадбанк» рахунок. Пільговики, знявши з рахунка кошти готівкової пільги, самостійно здійснюють оплату вартості комунальних послуг, спожитих за попередній місяць.

Однак більшість пільговиків міста на даний час користуються пільгами, що надаються в безготівковій формі. Що це і як працює цей механізм? Управління праці та соціального захисту населення щомісяця нараховує розмір пільги, виходячи з наступного:

  • розміру знижки, на яку пільговик має право згідно із законом (від 25% до 100%, в залежності від статусу пільговика);
  • кількості членів сім’ї, на яких поширюється пільга згідно зі статтею 51 Бюджетного Кодексу України;
  • встановлених цін і тарифів (внесків);
  • норм у сфері житлово-комунального обслуговування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 06.08.2014 № 409.

У кінці кожного місяця управлінням суми призначених у безготівковій формі пільг за поточний місяць направляються до Мінсоцполітики. На початку наступного місяця кошти, у розмірі призначених за попередній місяць пільг, спрямовуються АТ «Ощадбанк».  Щомісяця, після 18 числа, Ощадбанк  автоматично зараховує відповідні кошти організаціям, що надають послуги, на підставі поданих ними даних про фактичне споживання. Зокрема, 20 грудня 2019 року кошти призначеної за листопад пільги зараховані АТ «Ощадбанк» на рахунки організацій надавачів послуг.

Положенням встановлена наступна послідовність, в якій здійснюється перерахування коштів за послуги (витрати): постачання теплової енергії, постачання та розподіл природного газу або постачання та розподіл електричної енергії за наявності відповідного виду індивідуального опалення, постачання гарячої води, централізоване водопостачання, централізоване водовідведення, постачання та розподіл електричної енергії, постачання та розподіл природного газу, поводження з побутовими відходами, послуги з управління багатоквартирним будинком, внески за встановлення, обслуговування та заміну вузлів комерційного обліку, за абонентське обслуговування для споживачів комунальних послуг, що надаються у багатоквартирних будинках за індивідуальними договорами.

Дані про зараховані кошти відображаються у квитанціях.

Інформацію про операції, здійснені за обліковим записом пільговика щодо стану зарахування коштів організаціям надавачам послуг та залишок коштів на рахунку, можна отримати в АТ «Ощадбанк», зареєструвавшись у персональному кабінеті або зателефонувати на гарячу лінію за телефоном 0800210800, повідомивши ідентифікаційний номер пільговика.

Покрокова інструкція створення персонального кабінету:

КРОК 1.  Зайти на офіційний сайт «Ощадбанку».

КРОК 2.  Праворуч зверху обрати «Інші розділи».

КРОК 3. Далі обрати «Безготівкова монетизація субсидій та пільг».

КРОК 4. Далі по п.2 тексту обрати «Зареєструватись в особистому кабінеті».

КРОК 5. Заповнити вхідні дані:

  1. номер мобільного телефону, який надавався до органу соціального захисту населення за місцем перебування пільговика на обліку в Єдиному державному автоматизованому реєстрі осіб, що мають право на пільги;
  2. пароль, який пільговик визначає самостійно і запам’ятовує. Пароль повинен складатися не менше як 6 буквених символів та 6 цифрових символів.

КРОК 6. Натиснути «Увійти перший раз». На цьому записі буде відображатись нарахована сума пільги та переказ коштів на рахунки виконавців комунальних послуг за звітний місяць.

Враховуючи, що відповідний механізм запроваджується в Україні вперше, через неточності в даних з технічних причин можуть бути випадки ненарахування окремим особам суми пільги, які будуть донараховуватись в наступних місяцях.

Разом з тим, пільговикам, у яких відбулись зміни у складі сім’ї, адреси проживання чи реєстрації, паспортних даних необхідно звернутись в управління з відповідними документами та повідомити про ці зміни.

Наталія ШИЛЯЄВА, начальник відділу персоніфікованого обліку управління праці та соціального захисту населення

Постійно бути в курсі новин Вам допоможе Telegram-канал газети «7 днів»