fbpx

Рівненська дирекція Укрпошти має одні з найкращих показників в Україні

Діліться корисною інформацією з друзями:

Фактично менше місяця залишилося до закінчення передплатної кампанії друкованих періодичних видань на 2021 рік.

Чим вона відрізняється від попередніх? Яким газетам читачі Рівненщини віддають перевагу? Які тенденції спостерігаються останнім часом на ринку преси? Про це та інше розмова нашого журналіста з директором Рівненської дирекції АТ «Укрпошта» Вадимом МОСАКОВСЬКИМ.

– Вадиме Петровичу, що, зокрема, передплачують нині жителі області? Скільки друкованих видань запропоновано на вибір?

7 днів у ТелеграміСвіжі новини для тих, у кого мало часу

Новини які не потрапили на сайт ми розміщуємо в Телеграмі

– Передплата на 2021 рік стартувала в Україні з 23 жовтня. У Рівненській дирекції АТ «Укрпошта» вона проводиться за трьома каталогами. А саме, видань України «Преса поштою», до якого включено понад 1400 загальнодержавних видань. До каталогу місцевих видань України (Рівненська область) занесені не лише газети нашої області, а й деякі загальнодержавні видання (загалом 69). Третій – Каталогом зарубіжних видань, де представлено понад 700 найменувань видань зарубіжних країн. Як правило, жителі області віддають перевагу місцевим та загальноукраїнським виданням (45%/55%),  що друкуються державною мовою, висвітлюють події Рівненщини та сусідніх областей. Зарубіжних видань передплачується дуже мало, це, скоріше, спеціальні видання для великих підприємств нашої області.

– Що змінилося у порівнянні з попередніми роками?

– Якщо раніше рівняни передплачували понад 300 тисяч періодичних видань, то останнім часом, хоч не істотно, їх кількість дещо зменшилась. На мою думку, дались взнаки розвиток інтернет технологій та низька платоспроможність населення. Рівненська дирекція доставляє передплатникам 270 тисяч періодичних видань. Правда, у період карантину ми спостерігаємо зростання продажу друкованих ЗМІ в роздріб. Люди почали більше  купувати газет та журналів у наших відділеннях.

– Чим, на вашу думку, зумовлене кількісне зменшення передплати? 

– Тут, мабуть, є кілька причин. Одна з них – значне зменшення кількості друкованих видань. Інша – падіння попиту на ті видання, які змогли вистояти в жорсткій конкуренції. Нині, а особливо під час карантину, світ переходить в онлайн режим. Люди знаходять більш доступні та швидші джерела отримання актуальної інформації.
–  Як Рівненщина виглядає на тлі України за передплатними показниками?
– Скажімо, за підсумками 3-го кварталу цього року, Рівненська дирекція має одні з кращих показників з передплати періодичних видань, які намагаємось перенести і на передплату 2021 року. Ми і за кількісним показником і по доходах, повірте, достойно виглядаємо у всеукраїнському рейтингу.

– Не раз доводиться чути твердження, що пошта не зацікавлена в передплаті друкованих періодичних видань, бо це, мовляв, для неї збиткова справа. Це справді так?

– За останні роки вдалося довести доходність послуг з доставки періодичних видань до собівартості. тому стверджувати, що Укрпошта не зацікавлена в передплаті невірно. Ми завжди раді спів­працювати з усіма видавцями як Рівненської області, так і України, сприяти розвитку їхніх періодичних видань. Збільшення доходів від передплати є також значною мотиваційною складовою для працівників як міських, так і сільських відділень зв’язку.

– Ніщо не стоїть на місці. Що нового започаткували поштовики для зручності передплатників?

– Щоб максимально задовільнити потреби передплатників, Укрпошта «диджиталізувала» передплату газет та журналів. Зараз передплатити будь-які видання можна не лише у поштових відділеннях, у листонош, а й через сервіс «Онлайн передплата», що працює на сайті компанії. При цьому всі передплатники стають учасниками акції «Я люблю передплату» з можливістю виграти побутову техніку та електроніку. Така опція дає змогу передплатити улюблені видання своїм батькам, бабусям та дідусям, якщо ті проживають далеко. За участю місцевих редакцій у відділеннях зв’язку проводяться Дні передплатника з метою популяризації цих видань, ознайомлення населення з їх інформаційним наповненням.

– Чи цікавилися ви досвідом розповсюдження періодики за кордоном. Що можна було б нам перейняти? 

– Так, дуже цікава тема. Я думаю, вам варто її розкрити більш широко через ФБ. Наприклад, мій син розповів мені, як  це відбувається в Канаді: «Серед найбільших друкованих видань  Канади за обсягом й популярністю є газети The Globe and Mail (Зе глоб енд мейл), Toronto Star (Торонто Стар) і National Post (Нешенел Пост). Розповсюджуються вони через мережі  дистриб’юторів. Серед найбільших, які я зміг знайти це – Delivery Ink (Делівері Інк), який переважно обслуговує приватний сектор, та Roltek (Ролтек), що, в свою чергу, займається розповсюдженням серед підприємств бізнес-сектора, включаючи готелі, громадський транспорт та магазини. Переглядаючи сайти оголошень роботи, я дійшов висновку, що є досить багато дрібних дистриб’юторів з обмеженою територією покриття,  які наймають людей з власним транспортом для розповсюдження видань. Про такі маленькі компанії інформації практично нуль. Вони навіть своїх сайтів не мають. Я не знайшов жодного підтвердження того, що Пошта Канади (Canada Post) займається дистрибуцією газет і журналів».

– На Заході поруч з електронними доволі непогано почувають себе й паперові видання. Яка перспектива, на ваш погляд, у вітчизняних друкованих мас-медіа?

– Незважаючи на розквіт електронних мас-медіа, ніщо не може замінити друкований примірник видання. А перспектива завжди є і попит на друковані ЗМІ буде завжди. Нині  черговим  викликом для районок стали зміни в територіальному устрої країни. Створення нових районів та ОТГ має змусити видавців приймати рішення щодо об’єднання зусиль, потужностей для організації нових видань та збільшення тиражу. Адже нові території – це завжди нові потреби та новий попит.

– Вадиме Петровичу, ви особисто передплачуєте друковані видання?

– Так, постійно роблю це для моєї мами. Вона проживає в Рокитному. Щоб мене не звинуватили в рекламі, газет називати не буду, скажу так: мама цікавиться новинами в районі та області і любить читати про якісь цікаві історії з життя. Але ваша газета в цьому переліку присутня. Також я постійно передплачую дитячі журнали і  розмальовки для дитячих будинків та інтернатів. У нас є постійна доброчинна акція «Відкрий дитині світ читання». Взяти в ній участь можна в будь-якому відділенні поштового зв’язку. Тож запрошую всіх читачів газети не залишатися осторонь і долучитися до благодійної справи.
Спілкувався Василь ГЕРУС