Одне з двох: пільга або субсидія

Уже півроку майже 3,6 мільйона українців отримують від держави монетизовану субсидію. Тобто одержують не знижку в тарифі, а гроші на сплату комуналки.

Ідея цього підходу полягає в тому, що люди витрачають держдопомогу на фактично спожиті житлово-комунальні послуги. Тож якщо вони використовують менше енергії, то заощаджують частину субсидії і можуть витратити її на інші потреби.

Наразі діє дві моделі монетизації: готівкова та безготівкова. У першому випадку громадяни отримують гроші в банку або Укрпоштою і самі платять за комуналку. У другому – держава перераховує гроші до Ощадбанку, і той автоматично розраховується з постачальниками послуг. Отож, суть монетизації полягає в тому, що залишок субсидії користувачі можуть отримати готівкою.

Поряд з тим, уряд вдосконалив механізм надання житлових субсидій населенню у грошовій формі, який запроваджено на початку цього року. Так, 14 серпня Кабінет Міністрів України постановою № 807 затвердив «Положення про порядок призначення житлових субсидій» в новій редакції. Ця постанова набирає чинності вже з 1 жовтня.

Суттєвих змін щодо умов призначення житлової субсидії не відбулось.

Громадянам, які одержували житлову субсидію в попередньому опалювальному сезоні у грошовій готівковій формі й у них (за даними надавачів комунальних послуг) нема заборгованості, житлова субсидія на наступний строк буде призначена у грошовій готівковій формі. Ті ж, кому вона була призначена у грошовій безготівковій формі, будуть і надалі отримувати субсидію в грошовій безготівковій формі, виключно через АТ «Ощадбанк».
За бажанням одержувача субсидії, якому вона надається у грошовій готівковій формі, виплата субсидії з цього місяця може здійснюватись у грошовій безготівковій формі на підставі відповідної заяви, поданої до філії управління соціального захисту населення, в якій обов’язково зазначається номер мобільного телефону заявника.

На початку опалювального сезону управління (без додаткового звернення громадян) проведе перерахунок субсидій, призначених з 1 травня 2019 року, на основі доходів, отриманих у І–ІІ кварталах цього року. Проте є домогосподарства, представникам яких необхідно звернутись до управління та подати нові заяви і декларації. Це домогосподарства:

– у складі яких або у складі сім’ї члена домогосподарства є особи, що досягли 18-річного віку, і в періоді, за який враховуються доходи, у них взагалі нема доходів або нарахований середньомісячний сукупний дохід менший, ніж розмір мінімальної заробітної плати, та/або ними або за них не сплачено єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування у розмірі, не меншому від мінімального, сумарно протягом трьох місяців у періоді, за який враховуються доходи;

– у складі яких є внутрішньо переміщені особи;

– у складі яких кількість зареєстрованих осіб, які фактично проживають, менша, ніж кількість зареєстрованих осіб;

– які орендують житлове приміщення для проживання і звертаються за житловою субсидією на оплату житлово-комунальних послуг.

Для визначення права на призначення субсидії та проведення її розрахунку, як і раніше, до складу домогосподарства включаються всі особи, що зареєстровані в житловому приміщенні, а також доходи членів сім’ї особи зі складу домогосподарства у разі, коли їхнє зареєстроване місце проживання відмінне від адреси домогосподарства.
Одержувачам субсидії, які одночасно мають право на пільги, наголошуємо, що новою редакцією положення передбачено: якщо громадянину нарахували пільги за місяць, у якому подано заяву на призначення житлової субсидії, субсидія призначається з наступного місяця. Тому просимо громадян, які мають право на пільги відповідно до чинного законодавства, визначитися щодо одержання пільги чи субсидії з початком опалювального періоду та подати заяву на призначення субсидії.

Крім того, згідно з нормами затвердженого положення відтепер за отриманням інформації:
– з будь-яких питань, пов’язаних із призначенням житлової субсидії, її одержувачі звертаються до структурних підрозділів з питань соціального захисту населення;
– про спожиті послуги, нараховані суми за послуги, розмір заборгованості (переплати) одержувачі житлової субсидії звертаються до управителів, об’єднань, виконавців комунальних послуг;
– про операції, здійснені за обліковим записом одержувача житлової субсидії щодо перерахування коштів управителям, об’єднанням, виконавцям комунальних послуг, одержувачі субсидії звертаються до АТ «Ощадбанк». Інформація надається в порядку, визначеному АТ «Ощадбанк».

Прийом заяв та декларацій здійснюється за територіальним принципом у філіях управління. Крім того, для зручності рівнян прийом документів, незалежно від їхньої територіальної належності, здійснюють працівники управління в приміщенні управління забезпечення надання адміністративних послуг (ЦНАП, майдан Просвіти, 2).

Наталія НИДЗЕЛИК, начальник відділу з прийому державних допомог міського управління праці та соціального захисту населення

Діліться корисною інформацією з друзями: