У центрі Рівного, через дорогу від ЦУМу є велика пішохідна зона (вздовж будинків №№ 36-40 на вул. Соборна). Вона облаштована ще в 70-х роках минулого століття. З того часу змінилися схеми руху пішоходів, тож архітектори з відділу урбаністики Майстерні MOST, вивчивши питання, запропонували модель оптимізації цієї пішохідної зони.
Про це на своїй сторінці в соцмережі написав архітектор, радник міського голови Дмитро Котляров.
Реальна ситуація
У висновку архітекторів, зокрема йдеться про те, що більшість людей не користується частиною вулиці Соборна, що одразу поруч із магазинами. Адже там багато сходинок, підвищень, бордюрів, відсутні пандуси. Ця ділянка абсолютно незручна й для людей на візках та молодих батьків із дитячими візочками. Тому й торгові точки тут часто закриваються, адже потік клієнтів незначний. Через це власники цих закладів не інвестують у благоустрій прилеглої території.
Транспорт по ділянці вулиці Соборної вздовж пішохідної зони рухається сповільнено. Бо рух тут інтенсивний, але не врегульований. Немає окремих смуг для приватного і громадського транспорту, велосипедної доріжки.
Через недостатнє озеленення цієї зони, на бруківці утворюються калюжі після злив та танення снігу. Це також негативно впливає на стан вуличного покриття.
Мешканцям, які живуть неподалік, чи йдуть транзитом через цю ділянку нема де сісти перепочити: ні лавок, ні трави. 80% пішохідної зони замощені, а озеленення, яке є, не дає затінку, не створює захисту від загазованості.
Тут також відсутні фотозони, дитячі атракції, виставкові конструкції чи інші розважальні елементи.
Центр міста виглядає естетично непривабливо, через те, що фасади 9-поверхівок і входи комерційних приміщеннь облаштовані хаотично, без дотримання одного стилю.
Як усе змінити?
Якби вирішити ці проблеми, то рівняни могли б мати зручний і комфортний простір в центрі міста, де можна відпочити, прогулятися, провести з користю час, – переконані архітектори. Тому пропонують власне бачення організації цієї ділянки. Сходи, бордюри та підвищення вздовж фасадів будинків варто демонтувати. Натомість зробити спуски з ухилом, по якому зручно пройти мамі з дитячою коляскою чи проїхати людині на інвалідному візку. Комерція отримає потенційних клієнтів і буде розвиватися. Пішоходи менше дихатимуть газами.
Якщо зменшити площу мощення і додати більше озеленення, то покращиться відведедення води. Крім того це захистить від сонця та шкідливого впливу викидів з проїжджої частини, покращить естетичний вигляд простору. Коли маршрути пішоходів змістяться до фасадів будинків, хідник вздовж проїжджої частини шириною 10 метрів стане менше затребуваним і якраз його ширину можна буде частково використати під озеленення.
Крім того, пропонують облаштувати окрему смугу руху для громадського транспорту і велосипедистів.
Як одна з ідей реорганізації транспортного руху також може стати облаштування парковки.
Варіанти вирішення проблем і можливої реконструкції пішохідної зони вздовж Соборної будуть вже вдруге обговорюватися на містобудівній раді. Зібрання заплановане на 21 лютого.
Примітки
Повна версія урбан-дослідження стану пішохідної зони: https://most-rv.com.ua/portfolio/urban-analiz-pishohidnoi-zony-soborna/
Відеозапис попереднього засідання містобудівної ради від 17.01.2020 р, на якому цей проект обговорювався перший раз (початок з 02 год 05 хв)
https://www.facebook.com/maisterniamistarivne/videos/196524884857391/
- Чи можливо вирішити проблему затоплення вулиць Рівного після злив?
- Парк біля ПДМ прибиратиме місто
- Створення ОТГ: мер Рівного не збирається нікого силувати (відео)
Постійно бути в курсі новин Вам допоможе Telegram-канал газети «7 днів»