fbpx

Який товар можна повернути в магазин на законних підставах

Діліться інформацією з друзями:

Напередодні Нового року та різдвяних свят ми думаємо про те як відсвяткувати, що приготувати, які подарунки вибрати рідним та близьким. Проте трапляється, що куплена річ не підходить чи то за розміром, чи модель або колір не до вподоби близьким. Тож доводиться повертати товар до магазину. Як це зробити, пояснили в головному управління Держпродспоживслужби в області.

Закон України «Про захист прав споживачів» передбачає, що упродовж 14 днів з моменту покупки справний товар, тобто товар належної якості, який з будь-яких причин не сподобався покупцю, можна повернути.

Як це правильно зробити? Перш ж за все слід запам’ятати кілька простих правил. Закон дозволяє споживачу обміняти непродовольчий товар належної якості на аналогічний у продавця, в якого він був придбаний, якщо товар не задовольнив його за формою, габаритами, фасоном, кольором, розміром або з інших причин.

Такий обмін можна здійснити впродовж 14 днів із дня покупки (не рахуючи дня купівлі), якщо продавець не оголосив про триваліший термін. Однак, як зазначають фахівці Держпродспоживслужби, продавці вкрай рідко роблять такі винятки з правил. Тому слід бути уважними і не пропустити строк для відповідно звернення, оскільки після його закінчення покупець може повернути чи обміняти товар лише за гарантією, тобто якщо він неякісний.

Обмін товару проводиться, якщо він не використовувався, збережено товарний вигляд, споживчі властивості, пломби, ярлики.

Наступною обов’язковою умовою для того, щоб отримати або обміняти товар належної якості, є наявність розрахункового документа, виданого споживачеві разом з проданим товаром (касовий чек, квитанція тощо). Пам’ятайте, що наявність чека є підставою для обміну або повернення товару та доказом того, що ви придбали його саме в цьому магазині.

Як діяти, якщо у магазині відсутній аналогічний товар?

У такому випадку споживач має право або придбати будь-які інші товари з наявного асортименту з відповідним перерахуванням вартості, або розірвати договір та отримати гроші у розмірі вартості повернутого товару. Можна обміняти куплене на аналогічний товар, коли він надійде в магазин. Продавець зобов’язаний у день надходження товару в продаж повідомити про це споживача, який вимагає обміну.

Який порядок відшкодування коштів споживачу?

 Гроші, сплачені за товар, повертаються споживачеві у день розірвання договору. а в разі неможливості повернути гроші у день розірвання договору – в інший термін за домовленістю сторін, але не пізніше семи днів.

Які є винятки?

Існує перелік товарів, які не підлягають обміну або поверненню. Як правило, про неможливість обміну чи повернення товару мають попередити продавці під час покупки. У багатьох магазинах відповідні оголошення розміщені на дошках оголошень чи в куточку споживача.

Однак, споживач теж має знати, які товари не можна обміняти чи повернути:

  • харчі;
  • ліки та медикаменти;
  • предмети сангігієни;
  • дитячі іграшки;
  • білизну;
  • друковані видання;
  • ювелірні вироби та інші.

Трапляється, що при поверненні товару продавець, посилаючись на вищезгаданий закон, запевняє покупця, що товар можна лише обміняти на інший аналогічний, але не повернути. Проте це не так!

Підстави для обміну або повернення товару завжди суб’єктивні. Проте доводи мають стосуватися саме неможливості використання товару за призначенням, – наголошують фахівці. Якщо представник торговельного закладу не сприймає жодні ваші аргументи, звертайтеся із заявою до Головного управління Держпроспоживслужби в Рівненській області або до суду. Для цього вам слід зафіксувати факт звернення до торгового закладу. Тобто вручити під підпис представникові магазину заяву з вимогою про повернення товару або направити поштою, кур’єром та зберегти докази відправлення.

Варто сформулювати вимогу про обмін купленої речі на аналогічну (повернення грошей за придбаний товар). Підпис на заяві, поточну дату або дату, коли збираєтеся безпосередньо звернутися до продавця (пам’ятайте про те, що у вас є всього 14 днів). Пам’ятайте, що гроші, сплачені за товар, повертаються споживачеві у день розірвання договору, а в разі неможливості – в інший строк за домовленістю сторін, але не пізніш як упродовж семи днів.

Марія МАТВІЙЧУК