fbpx

Знедолені та кістляві

Діліться інформацією з друзями:

Як багато модних трендів ми намагаємось наслідувати! А скільки ж є кумирів та ідолів молоді! Вони встановлюють недосяжні стандарти краси і пропагують ідеальне тіло та худорляву статуру.

Багато дівчат щодня прокидаються і шукають тисячу й одну причину ненавидіти себе. Це і зайві 2–3 кг, маленький животик або недостатньо рельєфне тіло. Особливо яскраво це можна простежити в соціальній мережі «Instagram», де кожне друге фото належить «ідеальній» дівчині. І це змушує діяти. Сідати на дієту, пити чарівні пігулки для схуднення чи займатися спортом до виснаження.

У 50-х роках минулого століття, коли мода увійшла в життя пересічних людей, з’явились і перші спроби отримати фігуру манекенниці. Довгі худі руки, ноги, що ростуть від шиї, тонкі зап’ястя та граційні вилиці. Звучить аж занадто гарно, еге ж? Модні крамниці вигадують все менші й менші розміри одягу. Та дивлячись на ті кофтинки, не розумієш, що туди має влізти – рука чи тільки палець. Усе це здається не такими ж і великими труднощами на перший погляд. Тому що є більш глобальні проблеми: перенаселення, епідемії та вичерпування ресурсів, алкоголізм, наркоманія. Але погляньмо на статистику. На тисячу молодих людей припадає 15 хворих на анорексію. Кожна четверта дівчина хоча б раз сідала на дієту або обмежувала себе в їжі. А смертність через анорексію у дівчат віком від 14 до 28 років вища, ніж через будь-які інші причини. Статистичні дані взято із сайту ТСН.

Отож, приміром, якщо якась там Дарина з Києва схудне до 29 кг при зрості 170 см, то це стане подією номер один. А якщо така дівчина не одна, а сотні?

В Україні існує недосліджена проблема розладу харчової поведінки. Самооцінка молодих дівчат на дуже низькому рівні. Пропаганда дієт і «правильного» харчування в сучасному рекламному світі вийшла на новий рівень. Тепер це не просто заклики, це примушування. Згадаймо хоча б рекламу, яку транслювали провідні телеканали України рік тому зі слоганом «Шалена сушка! Для тебе, жирушка». Людина, котра має самоповагу, сприйматиме ці слова як образу. Але ж ні, сотні дівчат побачили себе в образі свині, яку красномовно тримав м’язистий тренер, зображений на рекламному плакаті. А на цьому ще й заробляли чималі гроші. І закликів таких достатньо.

У Франції після сплеску «епідемії» анорексії прийняли закон, згідно з яким на роботу модельні агентства мають приймати дівчат з індексом маси тіла не менш як 18 та вагою, не меншою ніж 54 кг. Також не дозволено усувати недоліки на тілі манекенниць у програмі «Фотошоп» для рекламних кампаній. Такі закони діють в Італії, Ізраїлі та Іспанії.

То чому ж у нас не розглянуть такий закон? Можливо, варто регулювати законодавством коректність реклами, слоганів і навіть телевізійних шоу. Доносити до свідомості громадян, що поняття «ідеальна фігура» немає.

А може, варто придивитися до подруг, сестер, знайомих чи до самих себе? Проблема низької самооцінки – явище розповсюджене, котре спричиняє й багато фізіологічних захворювань. Отож потрібно доносити до свідомості молодих людей, що найперше потрібна самоповага. Бо кожна особистість приваблива по-своєму.

Наталя ВАКОЛЬЧУК, студентка Української академії друкарства