fbpx
Двигун

Іранські дрони Shahed-136 працюють за вкраденими німецькими технологіями

Діліться інформацією з друзями:

Conflict Armament Research (CAR), британська організація, яка досліджує компоненти зброї, заявила, що на безпілотниках Shahed-136, які Іран продав росії, встановлений двигун на основі німецької технології, незаконно придбаної майже 20 років тому.

Як повідомляє “Speka”, двигун розробила іранська компанія Oje Parvaz Mado Nafar, відома як Mado, що базується у місті Шокухіє у провінції Кум.

Дослідники CAR знайшли маркування Mado на ковпачках свічок запалювання у двигунах дрона, а також послідовності серійних номерів, які використовувала компанія.

Кабелі у двигуні.

За словами західних урядів та ООН, Mado відіграє значну роль в індустрії безпілотників Ірану. Такі самі серійні номери побачили слідчі ООН, які досліджували атаки безпілотників на Саудівську Аравію, що здійснили союзники Ірану хусити в Ємені, а також ракетні атаки на Абу-Дабі минулого року.

Аналітик компанії CAR Таймур Хан каже, що системи БпЛА Ірану постійно модернізуються і стають дедалі точніші щодо систем наведення, а також можливостей протидії перешкодам.

Конструкція двигуна свідчить, що протягом багатьох років Іран докладав значних зусиль, щоб знайти західні технології для своїх безпілотників і ракет, попри широкомасштабні міжнародні санкції.

Серійний номер на двигуні MD-550 виробництва Mado.

У 2006 році Іран незаконно придбав двигуни для безпілотників німецької компанії Limbach Flugmotoren. Три роки потому іранський інженер Юсеф Абуталебі оголосив, що його компанія створила двигун для БпЛА.

CAR повідомляє, що Limbach Flugmotoren намагалася приховати свій внесок у створення дронів Shahed. Слідчі виявили, що оригінальні серійні номери на компонентах безпілотників, знайдених в Україні, були стерті.

Серед інших західних компонентів, придбаних і скопійованих Іраном, є частини ракет чеського виробництва. У звіті експертів ООН у 2020 році йдеться, що двигун іранських ракет Quds-1, які використовували в атаках на нафтопереробні заводи Саудівської Аравії минулого року, був неліцензійною копією реактивного двигуна TJ-100, виготовленого PBS Velká Bíteš у Чехії.

Експерти кажуть, що чеський двигун, схоже, встановили на іранській ракеті Heidar-2. Таймур Хан каже, що Іран «придбав західні компоненти та технології для своєї програми БпЛА, скориставшись відсутністю видимості ланцюга постачань».

Для росіян іранські безпілотники є вигідною заміною набагато дорожчим ракетам, запаси яких, за словами західних експертів, скорочуються. Аналітики вважають, що, наприклад, «Шахед-186» коштує приблизно $20 тис, що є мізерною частиною від вартості крилатої ракети «Калібр».

Головне фото: Двигун Mado MD-550, який знайшли на збитому в Україні Shahed у грудні 2022 року.

Читайте також: Письменниця у суді звинувачує Дональда Трампа у зґвалтуванні в роздягальні універмагу