fbpx

Тепломережі: як подовжують термін експлуатації

Діліться інформацією з друзями:

На нещодавньому міжнародному бізнес-форумі «Велике Рівне. Енергоефективність – 2019» за участю представників влади, бізнесу, голів ОСББ Рівного, а також фахівців у галузі енерго­збереження мені випала нагода поспілкуватись із заступником начальника департаменту ЖКГ Вінниці. Зізнаюся, я був приємно вражений організацією роботи з підготовки їхнього міста до опалювального сезону.

Виявляється, у Вінниці всі мережі (зовнішні і внутрішньобудинкові) впродовж усього міжопалювального періоду стоять наповнені водою і під тиском, що значно збільшує термін експлуатації труб. Якщо є потреба спустити в будинку воду, це відбувається за письмовим зверненням і дозволом їхнього теплопостачального підприємства. А після закінчення ремонтних робіт систему знову наповнюють водою. Запускають опалювальні системи будинків у присутності представника теплопостачального підприємства з фіксацією температурних та гідравлічних параметрів теплоносія, причому не важливо, є в будинку ОСББ чи немає.

Тепер порівняємо, як у нас, в Рівному проводиться підготовка тепломереж до опалювального сезону і як розпочинається опалювальний сезон. Усе літо і аж до 28 жовтня магістральні мережі стоять без води, тобто наповнені повітрям. Це призводить до зменшення терміну експлуатації мереж, які, до речі, є власністю громади міста Рівного. Набирали воду в мережі цього року починаючи з 26–28 жовтня, а подавати теплоносій у будинки почали з 28 жовтня у вечірній та нічний час. При цьому немає можливості проконтролювати щільність внутрішньобудинкових теплових мереж (адже працівники ОСББ по ночах не працюють) внаслідок теплового розширення, що призводить до аварій у будинках, і не тільки.

Після такого початку опалювального сезону через два-три дні ми спостерігаємо, що наше місто масово розкопують, бо є багато поривів. Крім того на мережах починаються гідравлічні гойдалки: в одному будинку на вході – 10 атмосфер, в іншому – 3. В результаті на вводах у будинки приходить неякісний теплоносій. Я, як голова ОСББ, розумію, що мережі старі, і без цього не обійтися, але…

Цього року вперше (досі голови ОСББ із цим не стикалися) перед початком опалювального сезону в засобах масової інформації з’явилися публікації від ТОВ «Рівнетеплоенерго» про те, що товариство відповідає за подачу теплоносія ВИКЛЮЧНО до лічильника обліку тепла на вводі в будинок. Мешканцям будинків повідомили, що в неякісному опаленні в разі чого винні лише голови ОСББ, управителі або управлінські компанії, які не хочуть укладати договори на обслуговування внутрішньобудинкових теплових мереж з Рівнетепло­енерго, яке, своєю чергою, виконало всі свої обов’язки, і будинки отримують якісний теплоносій.

Але це не завжди відповідає дійсності, у тому числі і в будинку, який уклав угоду з ТОВ «Рівнетеплоенерго» на обслуговування внутрішньобудинкових теплових мереж (згідно з угодою виконавцю надається три робочі дні на виконання заявки). Ефективна робота системи опалення в багатоквартирному будинку залежить не тільки від температури, але й від тиску теплоносія. Як можна забезпечити якісний обігрів квартири, якщо на вводі в будинок тиск становить лише 4 атмосфери (замість 6 для 9-поверхівок) і температура теплоносія – 34 градуси (замість 45)? Та і будинкові мережі дісталися ОСББ від попереднього балансоутримувача в технічно несправному стані і без капітальних ремонтів. Малоймовірно, що вони будуть справно і правильно працювати, а це великі кошти і час. Тому треба відійти від пустих звинувачень, а починати працювати, одним почати надавати якісну послугу, іншим відремонтувати свої мережі.

Ігор ХАНЕНКО, голова ОСББ «Перлина»