fbpx

Люксембург – перша у світі країна, де громадський транспорт буде безплатним

Діліться інформацією з друзями:

Це рішення – одна з обіцянок передвиборчої кампанії, пише Life Gate. Серед інших урядових заходів – безплатні автобуси для студентів і квитки на поїзд за доступними цінами.

Вважається, що таке нововведення поліпшить систему транспорту в цілому. А також зменшить величезні «корки», через які потерпає країна.

Столиця нараховує близько 115 тисяч мешканців, але на роботу в місто приїжджає ще 400 тисяч людей. Приблизно 200 тисяч осіб з Франції, Бельгії та Німеччини їздять у Люксембург щодня. Це призвело до того, що в 2016 році кожна людина простояла у «корках» 33 години.

Зробити транспорт безплатним планувалося вже влітку цього року, але міністр інфраструктури Франсуа Бауш заявив, що це буде реалізовано у березні 2020-го. Торік транспорт у Люксембурзі став безплатним для осіб до 20-річного віку.

Пряма мова

Міський голова Рівного Володимир ХОМКО:

– Безкоштовний проїзд в електротранспорті, який запроваджують у Люксембурзі,– хороша річ. Однак є одне «але» – для цього треба мати кошти. Безплатно нічого бути не може. За це хтось мусить платити. У конкретному випадку платить муніципалітет.

Втім, є два зауваження з приводу безкоштовного проїзду. По-перше, я думаю, що крім Люксембургу безплатний проїзд у громадському транспорті можуть дозволити собі Саудівська Аравія, Кувейт, Катар і ще зо два-три десятки держав, які мають високий рівень життя. Нагадаю, що ВВП на душу населення в Україні торік, за даними МВФ, становив 2963 долари США, коли, скажімо, у Люксембурзі – 114 234 долари. Тобто у нас ВВП майже в 38 разів менший, ніж у Люксембургу. Отож, навіть якщо б ми віддали на безплатний проїзд всі кошти з бюджету розвитку, нам їх не вистачило б. Але ж у місті є ще й інші проблеми: треба ремонтувати дахи, водопровід, інженерні мережі, асфальтувати вулиці і багато чого іншого робити.

Є ще й інший аспект. Гроші на безкоштовний проїзд у громадському транспорті беруться з бюджету, куди вкладають усі. То виходить, що платить і той, хто їздить у тролейбусі, і той, хто ним ніколи не користується. А коли практикується квитковий проїзд, то платить лише той, хто їздить у тролейбусі. Погодьтеся. Це більш справедливо.

І останнє. Якщо ріст економіки, як і задекларував Прем’єр-міністр, в Україні становитиме 7 відсотків, то для того, щоб наздогнати Люксембург, нам треба не одну сотню років. Це якщо вони, ці відсотки, ще будуть.