fbpx
Рівнянин потрапив на телефонного шахрая

Рівнянин потрапив на телефонного шахрая

Діліться інформацією з друзями:

На гачок телефонного шахрая, нібито «працівника служби безпеки банку», потрапив  44-річний житель Рівного.

Аферист зателефонував чоловіку на мобільний телефон та назвавши його дані та останні чотири цифри банківської карти,  запевнив, що шахраї намагаються зняти кошти з його рахунку. Про це повідомляє Поліція Рівненщини.

Тож, аби врятувати заощадження, псевдобанкір наполягав продиктувати код, який надійде йому на телефон. Рівнянин так і зробив, а в результаті з його рахунків зникло 103 тисячі гривень.

Що робити аби не стати жертвою телефонних шахраїв

Пластикові банківські карти зробили життя багатьох громадян набагато простіше. Водночас, якщо ваші дані банківської картки потрапляють до рук шахрая – ви можете втратити усю суму, яка зберігалася на рахунку.

Зазвичай в цій ситуації зловмисник представляється співробітником банку і повідомляє про блокування вашої картки. Іноді шахраї говорять, що службою безпеки банку нібито проводиться звіряння особистих цих клієнтів з метою забезпечити їх від шахрайства.

Що потрібно шахраю?

  • Реквізити платіжної картки
  • Паролі, коди банків та мобільних операторів
  • Кодові слова
  • Зняти ліміти з картки жертви
  • Або переконати жертву здійснити переказ коштів на свою користь

За допомогою цих даних аферист може самостійно переказати гроші з вашого рахунку.

Щоб не потрапити на гачок телефонного шахрая треба наслідувати таким порадам:

  • термін дії картки, CVV- код і пароль зі смс, відправленого банком є секретною
    інформацією, повідомляти її клієнт не повинен НІКОМУ, навіть співробітникам
    банку;
  • якщо аферист говорить, що ваша картка заблокована, ПЕРЕРВІТЬ РОЗМОВУ і
    ПЕРЕДЗВОНІТЬ на ГАРЯЧУ ЛІНІЮ свого банку, щоб дізнатися інформацію про стан
    рахунку;
  • якщо шахрай все-таки упізнав від вас конфіденційні дані, НЕГАЙНО БЛОКУЙТЕ
    вашу банківську картку і повідомляйте в кіберполіцію.

Психологічна суть шахрайства

Це маніпуляція довірою – «Адже це працівник банку. Чому йому не довіряти». Крім того намагаються ввести нас в емоційний стрес. І тому шахраям у цих умовах легше зманіпулювати, легше переключити увагу на щось інше, замаскувавши те, що вони самі роблять.

Жертву вводять в оману ділова або така, що співпереживає манера спілкування зловмисника, його хороша акторська гра і загроза втрати грошових коштів. (у разі уявного блокування картки або нібито підозрілих операцій по рахунку).

Тому треба бути насторожі, розвивати критичне мислення саме в інформаційній сфері для того, щоб чітко бачити, які ознаки мають стривожити.

Приходить з невідомого джерела якась інформація, запит чи повідомлення про те, що у вас щось із банком не так чи рахунок заблоковано; вимагають телефоном надати якісь ваші дані, які не треба нікому передавати, — значить, це шахрайство.

От просто, не розбираючись в деталях!!!

Перше що робите — йдете на офіційний сайт банку – телефонуєте, або пишете в чат. Якщо відділення банку, то туди. І вам одразу стає все ясно. Банківський працівник вам розкаже, що відбувається.

Тож є способи перевірки того, що відбувається в кіберпросторі. Маємо бути налаштовані на те, щоб самі себе оберігати.

А поліцейські нагадують: якщо вам надійшов дзвінок нібито від працівників банку, варто негайно покласти слухавку та самостійно зателефонувати на гарячу лінію фінустанови, в якій ви є клієнтом.

Читайте також: Ліки під руками й під ногами