Богдан Герус: “Імунітету від нещасних випадків немає”

Діліться корисною інформацією з друзями:

Проте будь-яку скрутну ситуацію завжди можна полегшити. Кажуть, береженого Бог береже. Ця народна мудрість могла б стати наріжним каменем діяльності Рівненського відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Рівненській області, яке забезпечує соціальний захист громадян у процесі їхньої трудової діяльності. Звісно, життя не стоїть на місці, отож Фонд соціального страхування України здійснює принципові кроки з реформування своєї роботи, втілює нові підходи до взаємодії зі страхувальниками. Про те, з якими результатами Рівненське відділення Фонду наближається до завершення року, журналістові «7 днів» розповів його начальник Богдан ГЕРУС. 

– Богдане В’ячеславовичу, які суттєві зміни сталися останнім часом у діяльності очолюваної вами установи?

– Вважаю, варто нагадати, що основними нашими функціями є надання соціальних послуг, матеріального забезпечення та страхових виплат застрахованим особам і членам їхніх сімей, потерпілим внаслідок нещасного випадку на виробництві або професійного захворювання, у разі настання страхового випадку. На обліку у Рівненському відділенні перебуває більш як 29 тисяч страхувальників, які здійснюють свою діяльність та сплачують єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування. Відтак під страховим захистом відділення перебуває понад 114 тисяч застрахованих осіб.

Тепер щодо змін. Цього року Рівненське відділення профінансувало видатки на матеріальне забезпечення застрахованим особам на суму понад 134 мільйони гривень, допомогу по вагітності та пологах отримали 1765 застрахованих осіб, проведено 133 виплати допомог на поховання. Це, погодьтеся, чималий обсяг роботи. Отож, аби зменшити навантаження на роботодавців, спростити і пришвидшити фінансування матеріального забезпечення застрахованих осіб, з 1 жовтня 2018 року стала доступною можливість подання заяв-розрахунків і повідомлень про виплату коштів застрахованим особам в електронному вигляді із застосуванням електронного цифрового підпису. Для цього, щоправда, страхувальник має звернутися до відділення для укладення відповідних договорів.

– На яку допомогу може розраховувати застрахована особа, яка стала жертвою нещасного випадку на роботі?

– Наше відділення здійснює страхові виплати 887 особам, які потерпіли внаслідок нещасного випадку на виробництві або професійного захворювання, та членам їхніх сімей. Цього року ми забезпечили 357 застрахованих осіб та членів їхніх сімей реабілітаційним лікуванням у санаторно-курортних закладах. Із цією метою укладено 318 тристоронніх договорів, у тому числі 35 договорів на медичну реабілітацію дітей у супроводі застрахованих осіб та один договір на медичну реабілітацію учасника АТО в супроводі членів сім’ї.

Діяльність Фонду соціального страхування України не обмежується лише медичною реабілітацією застрахованих осіб та членів їхніх сімей. Ми також піклуємося про потерпілих на виробництві та забезпечуємо їх необхідними медичними і соціальними послугами. Йдеться, зокрема, про медичне лікування та реабілітацію, протезно-ортопедичні вироби, додаткове харчування, різноманітні види догляду, санаторно-курортне лікування для відновлення здоров’я потерпілого тощо. Медичними і соціальними послугами скористалися 327 потерпілих осіб.

– Що ще належить до пріоритетних напрямів роботи Фонду?

– Безумовно, надання соціальних послуг. Відповідно до вимог Закону України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування» від 23.09.99 № 1105 (зі змінами) одним із завдань Фонду соціального страхування України та його робочих органів є здійснення перевірки обґрунтованості видачі та продовження листків непрацездатності застрахованим особам, здійснення фінансування і контролю за використанням роботодавцями та застрахованими особами коштів Фонду.

Саме на комісію (уповноваженого) із страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності підприємства, установи, організації відповідно до положення про комісію (уповноваженого) із страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності, затвердженого постановою правління Фонду від 19.07.2018 № 13, покладений обов’язок перевіряти правильність видачі та заповнення листків непрацездатності для прийняття рішення в призначенні або відмові у призначенні (припиненні виплати) матеріального забезпечення застрахованим особам.

Цього року відділення перевіряло роботу комісій із соціального страхування підприємств, установ і організацій м. Рівне та Рівненського району з питань відповідності документів для призначення допомоги по тимчасовій непрацездатності, вагітності та пологах. Таким чином, перевірено 1003 листки непрацездатності.

– Тобто, крім страхового захисту, на вас покладені ще й контролюючі функції?

– І не тільки. Адже одним із пріоритетних завдань нашого відділення є здійснення заходів із профілактики нещасних випадків на виробництві. Незважаючи на постійну профілактичну роботу, нещасні випадки, на жаль, і далі трапляються. Так, на підприємствах міста Рівне та Рівненського району в цьому році сталось 36 страхових нещасних випадків і одне професійне захворювання.

Для запобігання нещасним випадкам на виробництві або професійним захворюванням відділення надає консультації з питань охорони праці, проводить семінари, наради, круглі столи, перевіряє стан організації охорони праці на підприємствах. Ми також ведемо інформаційно-роз’яснювальну роботу серед громадян щодо їхніх прав і гарантій соціального страхування через засоби масової інформації.

Спілкувався Василь КОПАЧ