За достовірність даних відповідає страхувальник

Деякі нюанси щодо надання матеріального забезпечення застрахованим особам, страхових виплат потерпілим на виробництві, відшкодування вартості поховання потерпілого та пов’язаних із цим ритуальних послуг за рахунок коштів Фонду.

Заява-розрахунок формується у двох примірниках, один з яких разом із наданими застрахованою особою документами, на підставі яких призначається матеріальне забезпечення та окремі виплати потерпілим на виробництві (членам їхніх сімей), зберігається у страхувальника, а другий подають до робочого органу виконавчої дирекції Фонду або його відділення. Робиться це відповідно до Порядку фінансування страхувальників для надання матеріального забезпечення застрахованим особам у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та окремих виплат потерпілим на виробництві за рахунок коштів Фонду соціального страхування України, затвердженого постановою правління Фонду соціального страхування України від 19.07.2018 № 12. Інформація, внесена страхувальником до заяви-розрахунку, повинна повністю відповідати документам, на підставі яких призначене матеріальне забезпечення та окремі виплати потерпілим на виробництві (членам їхніх сімей), та бути відображена в реєстрах бухгалтерського обліку.
Відповідальність за достовірність даних, наведених у заяві-розрахунку, несе страхувальник. Тому в разі самостійного виявлення невідповідностей і помилок страхувальник необхідно письмово звернутись до відділення.

Для повернення надлишково отриманих коштів у листі необхідно вказати:
– номер заяви-розрахунку, дату, загальну суму заяви-розрахунку;
– дату отримання коштів та дату і суму виплати їх застрахованим особам;
– прізвище та ім’я застрахованої особи, номер листка непрацездатності і його дату, кількість днів і суму разом та за рахунок Фонду;

– чітко викласти суть помилки та зазначити правильну кількість днів і суму коштів разом та за рахунок Фонду, що мала бути нарахована по листку непрацездатності;
– вказати загальну суму коштів, що повертаються, номер і дату платіжного доручення.
При коригуванні витрат, а саме: зменшення заявленої суми витрат по непрофінансованій заяві-розрахунку, в листі необхідно зазначити:
– номер заяви-розрахунку, дату, загальну суму заяви-розрахунку;
– прізвище та ім’я застрахованої особи, номер листка непрацездатності і його дату, кількість днів і суму разом та за рахунок Фонду;
– чітко викласти суть помилки й зазначити правильну кількість днів і суму коштів разом та за рахунок Фонду, що мала бути нарахована по листку непрацездатності;
– вказати загальну суму надлишково замовлених коштів і вказати правильну загальну суму заяви-розрахунку, що має бути профінансована.

При здійсненні доплати по листку непрацездатності застрахованій особі страхувальнику необхідно подати додатково заяву-розрахунок із сумою доплати та лист, де вказати:
– номер заяви-розрахунку, дату, загальну суму заяви-розрахунку;
– прізвище та ім’я застрахованої особи, номер листка непрацездатності і його дату, кількість днів і суму разом та за рахунок Фонду;
– чітко викласти суть помилки і зазначити правильну кількість днів і суму коштів разом та за рахунок Фонду, що мала бути нарахована по листку непрацездатності.

Листи подають за підписом керівника і головного бухгалтера (за наявності).
Приклад: у заяві-розрахунку від 16.09.2019 № 5 на загальну суму 2000,00 грн було включено листок непрацездатності ААА № 99999 з 01.09.2019 по 10.09.2019 застрахованої особи Ковальчука Івана Івановича. До оплати нараховано допомогу за 10 днів на суму 1000,00 грн, в тому числі за рахунок коштів Фонду 5 днів на суму 500,00 гривень.
Суть помилки: під час розрахунку листка непрацездатності було неправильно визначено страховий стаж застрахованої особи (має бути 82 місяці, а не 96), відповідно середньоденна допомога має становити 70% середньоденного заробітку – 70,00 грн, а не 100% – 100,00 гривень. Крім того, помилковою була дата закриття листка непрацездатності, правильна дата – 09.09.2019. Таким чином, правильне нарахування допомоги по вказаному листку непрацездатності має бути за 9 днів на суму 630,00 грн, в тому числі за рахунок коштів Фонду за 4 дні на суму 280,00 гривень.

Просимо зменшити фінансування по заяві-розрахунку від 16.09.2019 № 5 на 220,00 грн та профінансувати її в сумі 1780,00 гривень.

Надаючи повідомлення про виплату коштів застрахованим особам, страхувальник має врахувати зміни відповідно до письмових звернень у відділення і відображати правильну суму коштів по листках непрацездатності застрахованих осіб.

Відділ страхових виплат та матеріального забезпечення Рівненського відділення УВД ФССУ у Рівненській області

Діліться корисною інформацією з друзями:

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.