Деякі нюанси щодо надання матеріального забезпечення застрахованим особам, страхових виплат потерпілим на виробництві, відшкодування вартості поховання потерпілого та пов’язаних із цим ритуальних послуг за рахунок коштів Фонду.
Заява-розрахунок формується у двох примірниках, один з яких разом із наданими застрахованою особою документами, на підставі яких призначається матеріальне забезпечення та окремі виплати потерпілим на виробництві (членам їхніх сімей), зберігається у страхувальника, а другий подають до робочого органу виконавчої дирекції Фонду або його відділення. Робиться це відповідно до Порядку фінансування страхувальників для надання матеріального забезпечення застрахованим особам у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та окремих виплат потерпілим на виробництві за рахунок коштів Фонду соціального страхування України, затвердженого постановою правління Фонду соціального страхування України від 19.07.2018 № 12. Інформація, внесена страхувальником до заяви-розрахунку, повинна повністю відповідати документам, на підставі яких призначене матеріальне забезпечення та окремі виплати потерпілим на виробництві (членам їхніх сімей), та бути відображена в реєстрах бухгалтерського обліку.
Відповідальність за достовірність даних, наведених у заяві-розрахунку, несе страхувальник. Тому в разі самостійного виявлення невідповідностей і помилок страхувальник необхідно письмово звернутись до відділення.
Для повернення надлишково отриманих коштів у листі необхідно вказати:
– номер заяви-розрахунку, дату, загальну суму заяви-розрахунку;
– дату отримання коштів та дату і суму виплати їх застрахованим особам;
– прізвище та ім’я застрахованої особи, номер листка непрацездатності і його дату, кількість днів і суму разом та за рахунок Фонду;
– чітко викласти суть помилки та зазначити правильну кількість днів і суму коштів разом та за рахунок Фонду, що мала бути нарахована по листку непрацездатності;
– вказати загальну суму коштів, що повертаються, номер і дату платіжного доручення.
При коригуванні витрат, а саме: зменшення заявленої суми витрат по непрофінансованій заяві-розрахунку, в листі необхідно зазначити:
– номер заяви-розрахунку, дату, загальну суму заяви-розрахунку;
– прізвище та ім’я застрахованої особи, номер листка непрацездатності і його дату, кількість днів і суму разом та за рахунок Фонду;
– чітко викласти суть помилки й зазначити правильну кількість днів і суму коштів разом та за рахунок Фонду, що мала бути нарахована по листку непрацездатності;
– вказати загальну суму надлишково замовлених коштів і вказати правильну загальну суму заяви-розрахунку, що має бути профінансована.
При здійсненні доплати по листку непрацездатності застрахованій особі страхувальнику необхідно подати додатково заяву-розрахунок із сумою доплати та лист, де вказати:
– номер заяви-розрахунку, дату, загальну суму заяви-розрахунку;
– прізвище та ім’я застрахованої особи, номер листка непрацездатності і його дату, кількість днів і суму разом та за рахунок Фонду;
– чітко викласти суть помилки і зазначити правильну кількість днів і суму коштів разом та за рахунок Фонду, що мала бути нарахована по листку непрацездатності.
Листи подають за підписом керівника і головного бухгалтера (за наявності).
Приклад: у заяві-розрахунку від 16.09.2019 № 5 на загальну суму 2000,00 грн було включено листок непрацездатності ААА № 99999 з 01.09.2019 по 10.09.2019 застрахованої особи Ковальчука Івана Івановича. До оплати нараховано допомогу за 10 днів на суму 1000,00 грн, в тому числі за рахунок коштів Фонду 5 днів на суму 500,00 гривень.
Суть помилки: під час розрахунку листка непрацездатності було неправильно визначено страховий стаж застрахованої особи (має бути 82 місяці, а не 96), відповідно середньоденна допомога має становити 70% середньоденного заробітку – 70,00 грн, а не 100% – 100,00 гривень. Крім того, помилковою була дата закриття листка непрацездатності, правильна дата – 09.09.2019. Таким чином, правильне нарахування допомоги по вказаному листку непрацездатності має бути за 9 днів на суму 630,00 грн, в тому числі за рахунок коштів Фонду за 4 дні на суму 280,00 гривень.
Просимо зменшити фінансування по заяві-розрахунку від 16.09.2019 № 5 на 220,00 грн та профінансувати її в сумі 1780,00 гривень.
Надаючи повідомлення про виплату коштів застрахованим особам, страхувальник має врахувати зміни відповідно до письмових звернень у відділення і відображати правильну суму коштів по листках непрацездатності застрахованих осіб.
Відділ страхових виплат та матеріального забезпечення Рівненського відділення УВД ФССУ у Рівненській області