Нашу місію вбачаю в посиленні обізнаності платників податків у сфері законодавчих змін
Завершився рік війни, який став для українців не просто роком випробувань. Він став роком незламності перед ворогом, його підступною агресією та терором. Не дивлячись на війну, холод і темряву, наш бізнес не просто вижив, але й допомагав вижити іншим, сплачуючи такі необхідні державі податки.
Попри все, як та мураха, бізнес «витягував» на собі бюджети всіх рівнів, розуміючи, що інакше держава б не вижила. Ми б не вижили. Це не просто стимулює, а зобов’язує, ставить завдання бізнес асоціаціям спільно з місцевою владою знайти оптимальні шляхи підтримки потенціалу бізнесу в умовах воєнного стану.
Наше територіальне відділення Асоціації платників податків України знайшло свою нішу. Основним своїм завданням ми вбачаємо в посиленні обізнаності підприємств області у сфері податкових змін, запобігання податковим правопорушенням, з метою уникнення зайвих непередбачуваних витрат у вигляді штрафних санкцій. І, що надважливо – лобіювати інтереси бізнесу перед державою в усуненні дискримінаційних законодавчих норм, що мають негативний вплив на розвиток підприємницької діяльності.
Цього неможливо зробити без співпраці та взаємодії з державним органом, що забезпечує адміністрування податків та контроль за дотриманням податкового законодавства. Часті зміни податкового та іншого регуляторного законодавства, які відбувалися в минулому році, спонукали нас до проведення спільно з податковими органами більш як 80 різного роду роз’яснювальних, інформаційно просвітницьких заходів: вебінарів, семінарів, консультативних зустрічей, практикумів, тренінгів.
З початком цього року особлива увага була приділена найбільш болючим для бізнесу питанням, які виникають у представників бізнес спільноти при реєстрації та зупиненні реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних. Наші спільні зусилля були направлені на вдосконалення зміненого Урядом порядку реєстрації податкових накладних, які призвели до масового їх блокування.
Неузгодженість податкових змін із системою програмного забезпечення автоматичного моніторингу спровокували напружену ситуацію для бізнесу. Адже заблоковані податкові накладні – це десятки, а то і сотні мільйонів гривень виведених з обігу коштів підприємства. Щоб зняти напругу в цих питаннях, проведено десятки малих і великих робочих зустрічей з фахівцями та керівництвом податкових органів, які «з перших вуст» роз’яснювали платникам, що конкретно необхідно подати в електронний кабінет для розблокування податкових накладних, реєстрація яких автоматично зупинена. Кваліфіковані експерти розбирали поширені помилки та надавали роз’яснення з актуальних питань.
Вже традиційною під час проведення таких заходів є завершальна дискусія, зворотній зв’язок з бізнесом та громадськістю. Завдання такого діалогу – обговорення проблемних питань і виявлення перешкод при здійсненні підприємницької діяльності та вжиття заходів зі сприяння розвитку бізнесу, забезпечення сприятливих умов для його діяльності. За результатами цих зустрічей нами спільно підготовлені пропозиції для внесення необхідних змін. Лише така конструктивна співпраця дала змогу значно стабілізувати ситуацію.
Проведені спільні заходи ще раз підтвердили, наскільки на часі комунікація контролюючих органів з бізнесом та громадськістю з обговорення нагальних питань щодо співпраці, у наданні практичної консультативної допомоги платникам з питань оподаткування та праці, інших питань ведення бізнесу і розроблення законодавчим органам пропозицій до окремих норм законодавства, які викликають неоднозначне трактування та посилюють негативний вплив на бізнес.
В даний час нами вже підготовлене нове звернення до Мінфіну з пропозиціями від бізнесу щодо Критеріїв віднесення платників до категорії сумлінних, які мають позитивну податкову історію. Розподіл цих нормативних показників окремо для великого та малого бізнесу дозволить вивести багатьох ФОПів та малих підприємств з категорії «ризикових».
Впевнений, що сьогоднішній бізнес, в своїй більшості, є сумлінним та відповідальним партнером держави, який усвідомлює власну відповідальність перед країною і щодо фінансової підтримки ЗСУ, і щодо подальшої відбудови й відновлення інфраструктури та економіки в цілому, тож розраховує на сприяння органів влади у створенні справедливого правового поля для своєї діяльності.
Тому взаємодія бізнесу та органів влади має бути максимально конструктивна, націлена на посилення економічного потенціалу країни та стати поштовхом для розвитку як малого, так і великого підприємництва, що в свою чергу, забезпечить стабільні надходження податків та зборів до бюджетів всіх рівнів.
В ході зустрічі з керівництвом податкової служби області, яка відбулася нещодавно, від імені платників податків в черговий раз акцентував увагу, що ряд запроваджених змін жодним чином не покращують умови ведення бізнесу, адже збільшують навантаження на бізнес, не сприяють виходу з кризи, викликаної війною, оскільки містять значну кількість ризиків, які несуть загрози економічній стабільності підприємств.
Від імені платників податків нами озвучено цілий ряд інших актуальних проблемних питань, вирішення яких сприятиме своєчасному та в повному обсязі виконанню податкових зобов’язань платниками податків.
Основним лейтмотивом зустрічі стало обговорення основних напрямків спільної роботи та підписання Плану спільних дій, який продовжить подальшу конструктивну співпрацю.
Без жодного пафосу хочу висловити Честь і Шану нашим сумлінним платникам податків – незламним воїнам економічного фронту. Спасибі за Вашу державницьку позицію і стійкість. Крокуємо разом до Перемоги!
Мар’ян ГОДА, голова територіального відділення Асоціації платників податків України в Рівненській області
Читайте також: Ми постійно працюємо над тим, щоб податки сплачувати було легко та зручно – Мар’ян Года