fbpx

Швидко наводимо лад і в речах і в думках

Діліться інформацією з друзями:

Психологи переконують, що фізична активність заспокоює, допомагає впоратися із тривожністю та знизити рівень стресу.

Кожен може обрати собі щось своє: прогулянка, пробіжка, легка зарядка, приготування страв, творчість. Однак ще наші бабусі знали, що найліпше заспокоює нерви прибирання в домі. По-перше, – це фізична активність. А очищення життєвого простору від непотрібних речей нормалізує хід ваших думок та поліпшує енергетичний фон вашого дому. Отож дихати та мислити стане легше. Ось кілька порад, як швидко навести лад у помешканні.

Почніть із сортування речей у всіх своїх шафах. Одяг розкладіть на кілька стопок: те, що точно знадобиться, непотрібне і речі, які слід викинути. Щось можна віддати у волонтерський центр. Адже нині чимало людей, які опинилися далеко від дому, потребують сезонного одягу. Перегляньте свої документи: листівки, старі зошити і записники, роздруківки, старі інструкції тощо. Велику частину цієї макулатури можна відправити на повторну переробку. Перегляньте вміст холодильника та ящиків на кухні, зазирніть у косметичку та шафки у ванній.

Загляньте у кладовку, на горище, в гараж, на балкон. Там точно виявляться непотрібні речі, які колись було шкода викинути. Вони захаращують приміщення. Не хочеться просто викидати? Складіть список усіх речей і запитайте друзів та знайомих. Можливо, хтось саме зараз шукає те, що у вас припадає пилом. Щось віддайте, решту краще одразу викинути в сміттєвий контейнер.

Ставте собі запитання. Що справді необхідно? Багато людей під час війни залишили домівки з одним наплічником чи сумкою. І навчилися давати собі раду без більшості речей, що були в їхніх домівках. Тож чесно скажіть собі, що насправді важливо, що хотілось би зберегти, що приносить радість чи надихає. Позбудьтеся непотрібного. Віддайте тим, хто потребує, чи просто викиньте.

Складіть план ремонту зламаних речей. Це не жарт. Якщо ви давно зберігаєте зламаний блендер, туфлі без набійок і сумку з пошкодженою блискавкою, то або викиньте ці речі одразу, або складіть план ремонту. І потихеньку починайте його втілювати.

Після сортування та розставання з непотрібними речами не поспішайте все розкладати на свої місця. Ще раз посортуйте. Так-так! Очевидно, що після першої ревізії залишилися деякі речі «про всяк випадок». Будьте чесними з собою: кофтинка, яка три роки пролежала у шафі, точно не буде носитися.

Хороше правило: перш, ніж купити нову річ, позбався старої. Якщо плануєте купити черговий контейнер для овочів, нову футболку, сотий свічник, переконайтеся в тому, що вам це дійсно потрібно і що для нової речі є місце.

Якщо важко зважитися на загальну ревізію, почніть з однієї шафи, на яку ви виділите 15 хвилин. Встановіть таймер на телефоні й почніть розбір речей. Коли час завершиться, прислухайтеся до своїх відчуттів. Якщо процес приносить задоволення, ви бачите проміжні результати, які вам подобаються, – продовжуйте прибирання.

Поставте коробку біля вхідних дверей. Щоразу, коли виявлятимете у домі речі, якими вже давно ніхто не користується або які вже не приносять радості, відразу ж несіть їх у коробку. Коли вона наповниться, можна все ще раз перебрати: щось віддати на благодійність, щось подарувати друзям, а щось відправити на переробку.

Фотографуйте результат. Не дивуйтеся! Навели лад у шафі – зробіть фото. Зібрали кілька пакетів зі сміттям – теж сфотографуйте. Це допоможе повертатися до свого результату та не опускати руки надалі.

Якщо так буде легше, складіть список усіх своїх речей. Пишіть: шафа в спальні. При цьому вказуйте найменування та кількість речей у конкретній категорії. Тоді вам буде легше орієнтуватися в речах і визначити, чого вам дійсно бракує, а що можна поки не купувати. Складіть список для кожної кімнати.

Ксенія БОЙКО