fbpx

У Рівному в центрі психічного здоров’я навчали підтримувати дітей з аутизмом

Діліться інформацією з друзями:

2 квітня у світі відзначають День поширення інформації про аутизм. Його запровадили у 2007 році рішенням Генасаблеї ООН.

Сьогодні у КП “Рівненський обласний центр психічного здоров’я населення” РОР відбулася зустріч профільних лікарів з батьками дітей, які мають розлади аутистичного спектру (РАС).

Під час заходу обговорили тему підтримки дитини з РАС під час військового стану, що наразі особливо актуально.

Фахівці вкотре наголошують, що аутизм – це не хвороба, а порушення розвитку, яке впливає на комунікацію і відносини з іншими людьми, а також на сприйняття і розуміння навколишнього світу.

Аутистам складніше спілкуватися з оточуючими, водночас люди з РАС проявляють хороші або навіть виняткові здібності у певних сферах.

Згідно з даними Всесвітньої організації охорони здоров’я, з аутизмом народжується кожна сота дитина у світі. Як окрему проблему аутизм виявили лише наприкінці 30-х років XX століття. На даний час фіксують різні види РАС.

Рівненський обласний центр психічного здоров’я населення – єдиний в області, де надають стаціонарну допомогу дітям-аутистам.

За даними центру, у 2023 році на Рівненщині амбулаторної психіатричної допомоги потребували 5557 дітей (це на 7,8% більше, ніж у 2022 році), а у 121 дитини вперше встановили діагноз «аутизм» (що на 24,8% більше, ніж 2022-го). Усього під спостереженням з діагнозом аутизм в області перебуває 555 дітей (на 22% більше порівняно з 2022 роком).

Під час зустрічі з батьками діток-аутистів фахівці розповіли про питання діагностики, абілітації та реабілітації. Лікарі зазначають, що аутизм – невиліковний. Однак за своєчасної діагностики та корекційного втручання дитина успішно може адаптуватися до життя вже в дорослому віці.

Організація повної та своєчасної (у ранньому віці) корекційної допомоги дітям із загальними розладами розвитку та їх родинам є нагальною медичною, психолого-педагогічною та соціальною проблемою.

Основним завданням фахівців, які працюють з аутистами, є абілітація (створення нових можливостей для дитини реалізуватись у суспільств) з подальшою адаптацією та інтеграцією у соціум. Тобто вся соціальна, лікувальна та освітня робота повинна бути спрямована на підвищення особистісного, пізнавального та соціального статусу такої дитини.

Джерело: Рівненська обласна рада

Читайте також: Студентам від 18 до 22 років дозволили виїжджати за кордон у межах освітньої академічної мобільності