Новини нині – це нестерпний біль, його нічим не заглушити. Споживання великої кількості інформації у сучасній ситуації стає виснажливим для нашого сприйняття. Для того, щоб мати можливість зберегти себе і власне об’єктивне функціонування людям необхідна інформаційна гігієна. Про те як її дотримуватися розповіла практичний психолог, сімейний консультант Анна РОМАНИК.
Інформація – це пожива для нашого мозку. Проте нині ми постійно моніторимо новини не заради поінформованості, а тому, що це дає нам певну ілюзію контролю дійсності. Однак інформаційне перенасичення не сприяє психологічній гармонії, – наголошує психолог. Інформаційне «переїдання» створює «важкість» та «неможливість перетравити» все, що ми спожили.
Ось кілька важливих порад від психолога про те, як сформувати для себе «інформаційний бронежилет», щоб залишитися в ресурсі.
-
Не починайте і не закінчуйте день новинами.
Для більшості нині ранок починається не з кави. Уже звичним став ритуал: стрічка новин ще до сніданку. А увечері – новини, як останнє, що ми бачимо перед сном. Наш мозок постійно в гонитві найсвіжішими повідомленнями. Спробуйте побудувати інші ритуали.
-
Підберіть свій ритм отримання інформації.
Обміркуйте та створіть свій графік для читання новин. Це може бути раз або двічі-тричі на день. «Домовтеся» з самим собою про чітке обмеження часу на перегляд актуальної інформації. Це може бути 10, 20 чи 30 хвилин. Намагайтеся дотримуватися цього часового ліміту. З початку війни ми практично 24/7 переглядаємо доступну інформацію. Проте такий ритм створює лише ілюзію контролю, можливості впливу або передбачення найгіршого сценарію і погіршує наш емоційний стан та сприймання інформації.
-
Читайте і переглядайте лише достовірні джерела.
Маємо розуміти, що ми є учасниками інформаційної війни, метою якої є заплутати нас. Саме тому маємо опиратися на джерела з високим рівнем довіри та доступом до офіційної інформації. Оберіть 2-3 джерела звідки отримуватимете новини.
-
Час від часу робіть інформаційний детокс.
Спробуйте виділяти період без новин, займіться в цей час тим, що може Вас повністю відволікти.
-
Не «ведіться» на гучні заголовки.
Зокрема на ті, де є слова «шок», «сенсація» і т.п. Важливо розуміти, що заголовок – це коротка суть публікації. Гучний заголовок найчастіше не відображає сповна зміст публікації. Місія гучних заголовків – привернути увагу, зіграти на найважливішому, залучити читача чи глядача на свій ресурс. .
-
Турбуйтеся про актуальність інформації.
Підібравши свій ритм отримання інформації (наприклад, двічі на день по 20 хв), переглядайте стрічку новин не з моменту, коли Ви завершили попередній моніторинг, а з кінця. Новини зараз – це динамічний потік. Те, що було важливим кілька годин тому, вже може не бути актуальним. Але своє інформаційне поле Ви заповните не добравшись до актуальних новин.
Зараз часто зустрічаються старі публікації, які видаються та поширюються як
-
Не уникайте живого спілкування.
Мова не про обговорення прочитаного або побаченого, а про звичайну живу комунікацію, яка дозволить вам переключитися.
– Якщо Ви сьогодні зробили щось, щоб зберегти себе у будь-якому значенні цього слова (морально, фізично, психологічно і т.п) – Ви вже допомогли загальній ситуації, – наголосила психолог.