fbpx

З 1 січня діяють нові правила виклику «швидкої допомоги»

Діліться інформацією з друзями:

Із 1 січня набула чинності Постанова Кабінету Міністрів «Про норматив прибуття бригад екстреної (швидкої) медичної допомоги на місце події».

Відтепер звернення стосовно надання екстреної медичної допомоги залежно від стану пацієнта поділяються на критичні, екстрені, неекстрені, непрофільні.

Тож тепер диспетчер прийому виклику оперативно-диспетчерської служби Центру екстреної медичної допомоги та медицини катастроф повинен буде визначити стан пацієнта та обставини.

Отже, виклики екстреної меддопомоги поділені на кілька категорій:

  • Категорія 1 – це критичний стан хворого, який вимагає негайного реагування, втручання, або реанімаційних заходів. Для цієї категорії виклику час до першого контакту з хворим має становити менше 10 хвилин.
  • Категорія 2 – екстрений виклик, до якого відносяться потенційно серйозні стани, що можуть вимагати швидкої оцінки, невідкладної допомоги на місці або невідкладного транспортування. Час до першого контакту має становити до 20 хвилин.
  • Категорія 3 – не екстрені стани, які не несуть загрози для життя та здоров’я пацієнта, наприклад, загострення хронічних захворювань. Ці виклики будуть скеровані на первинну ланку, а при можливості на виклик поїде бригада, яка не задіяна на викликах для попередніх категорій.
  • Категорія 4 – непрофільні виклики. Реагування відбувається без виїзду бригади екстреної меддопомоги, і пацієнт може отримати консультацію телефоном, або буде скерований на надання допомоги сімейним лікарем.

До категорії критичних звернень щодо надання екстреної медичної допомоги належать звернення стосовно хворих/постраждалих при невідкладних станах, що безпосередньо загрожують життю, потребують виконання реанімаційних заходів та:

1) супроводжуються:

  • відсутністю дихання;
  • неефективним диханням;
  • ознаками масивної крововтрати/кровотечі;

2) зумовлені:

  • усіма видами травм різної етіології;
  • впливом зовнішніх факторів (ураження електричним струмом, блискавкою тощо);
  • інтоксикацією та отруєнням, у тому числі укусами тварин, комах тощо;
  • гострими та хронічними захворюваннями.

До категорії екстрених належать звернення стосовно хворих/ постраждалих при невідкладних станах, що несуть загрозу життю та здоров’ю людини і можуть призвести до різкого погіршення стану в разі несвоєчасного надання екстреної медичної допомоги та:

1) супроводжуються:

  • порушенням свідомості;
  • ознаками кровотечі;
  • ознаками гострого коронарного синдрому;
  • ознаками гострого мозкового інсульту;
  • розладами дихання;
  • іншими скаргами та ознаками, що визначені як екстрені відповідно до переліку причин звернень та скарг про необхідність надання екстреної медичної допомоги;

2) зумовлені:

  • усіма видами травм різної етіології;
  • впливом зовнішніх факторів (ураження електричним струмом, блискавкою тощо);
  • інтоксикацією та отруєнням, у тому числі укусами тварин, комах тощо;
  • гострими та хронічними захворюваннями.

Окрім поділу викликів, зміниться час прибуття бригади швидкої медичної допомоги на місце події. Якщо стан критичний — норматив прибуття становить 10 хвилин з моменту надходження звернення до диспетчера. Якщо звернення належить до категорії екстрених, то доведеться чекати 20 хвилин.

Додатково запровадили граничні відхилення від показників пунктуальності, що дозволить оцінити ефективність роботи. Є обставини, які не залежать від бригад, але вони не повинні виникати надто часто. При форс-мажорах «швидка» може запізнюватися на критичні випадки не більше ніж у 25 відсотках випадків. При викликах до екстрених пацієнтів допускається перевищення нормативу, але не більше ніж у 15 відсотках випадків.