Як уникнути марнотратства порадила рівненська бізнес-тренерка

Як уникнути марнотратства порадила рівненська бізнес-тренерка

Діліться інформацією з друзями:

Значній частині соціуму, як твердять соціологи, притаманна риса марнотратності, через що нинішнє покоління називають суспільством споживачів. Що спонукає людей купувати зайве або взагалі не потрібне їм?

Як уникнути марнотратства порадила рівненська бізнес-тренерка

Своїми думками з цього приводу з журналістом «7 днів» поділилася засновниця та бізнес-тренерка Академії фінансової грамоти Ольга Ігнатьєва:

– Наше суспільство страждає від невихованої культури споживання, нерозуміння своїх істинних потреб, невміння визначати пріоритети у споживанні. Все це можна назвати відсутністю фінансової культури. Нема чому дивуватись. Адже у державі не було створено системи формування, поширення та закріплення знань з фінансової грамоти. У школах навчають різноманітним предметам, але тільки не фінансовій грамотності. І хоча, у 2019 році було оголошено про запровадження у шкільну програму для 10-11х класів окремим предметом «Фінансова грамотність», насправді у навчальному процесі він з’явився лише у спеціалізованих школах. В усіх інших може вивчатися лише як предмет за вибором і за наявності вільних годин.

“Кожен може захистити себе від пасток надмірного споживання своїми усвідомленими, а не емоційними діями”

Українці не даремно мають переважаючі споживчі настрої. Адже споживання – це природній процес і відбувається на підсвідомому рівні. Є сила силенна спеціалістів, які щодня працюють над тим, щоб розвинути бажання споживати ще більше. Соціальні мережі формують портрети споживачів, уподобання і потенційні потреби, а рекламні пастки завжди знаходять своїх жертв. У супермаркетах марчендайзери щоденно товар виставляють так, щоб його неодмінно купили. Прикладів тут безліч, та давайте подумаємо: чому ми так піддаємося цим впливам? Найперше через відсутність альтернативи. Якщо у переважної більшості людей немає у думках, планах і мріях куди і на що вони хочуть потратити гроші, тобто не виписані власні фінансові цілі, то будь-яка перша ліпша пропозиція відгукнеться у їхньому серці настирливим «Купи!!!!».

Результати купівлі зайвого у кожного свої. В одних повно непотрібного барахла, яке займає місце і потихеньку витісняє саму людину з її життєвого простору. В інших, особливо якщо придбано у кредит, то витрачений власний час, тобто частина життя, щоб заробити на те, що давно використали, або викинули.

Тому наголошую: кожен може захистити себе від пасток надмірного споживання своїми усвідомленими, а не емоційними діями. Задавайте собі щоразу перед покупкою питання: «Чи мені це необхідно?», «Чи можу я без цього обійтися?», «Як я можу це отримати найбільш вигідним для мене способом?»

Нагадаємо ми писали 

На переконання засновниці та бізнес-тренерки Академії фінансової грамоти Ольги Ігнатьєвої, наявність фінансової подушки безпеки залежить не від величини статків, а від вміння розумно розпоряджатися грошима.

Отож, на запитання: «Чи варто при мізерних зарплатах і пенсіях, в чомусь себе обмежуючи, відкладати на так званий чорний день?», вона зауважила:

– Відповідь однозначна – відкладати потрібно всім! Лише не бажано використовувати термін на «чорний день», а краще у фінансовий резерв і на подушку фінансової безпеки.

Детальніше читайте у матеріалі Рівненська бізнес-тренерка порадила, як створити власну фінансову подушку безпеки

Вас зацікавило? Тоді слідкуйте за нашими наступними публікаціями.

Щоб постійно бути в курсі новин підпишіться на наш Telegram