Телефонне спілкування з сімейним лікарем у період карантину стало нормою для багатьох. Консультації і навіть лікування нині нерідко відбуваються саме в такому режимі. Однак для багатьох така розмова – задача з непростих.
Що казати? Як правильно пояснити, що саме турбує? Як не забути усе спитати? І таке хвилювання – це нормально. Приміром, лікарі навіть навчаються на спеціальних тренінгах, щоб їхні телефонні консультації були ефективними та зручними. Шкода, що немає таких курсів і для пацієнтів. Тож щоб полегшити процедуру телефонного спілкування з фахівцем, прочитайте поради, які дала сімейна лікарка з ЦПМСД «Ювілейний» Катерина ПОЧТАР.
Як почати розмову?
Набираєте номер і починаєте: «Добрий день, лікарю. Я Ваш… не знаю, як сказати… Пацієнт? Клієнт? Я з Вами підписав цю…на букву «Д»…
Можете просто сказати «Я Ваш пацієнт» та назвати своє ім’я та прізвище. Цього достатньо.
Станом на вечір 19 вересня на Рівненщині зареєстровано 90 нових випадків захворювання на COVID-19
Створення системи екстреної медичної допомоги опинилося під загрозою
Лікареві потрібно знати ваше ім’я та прізвище, щоб записати те, що ви скажете, та внести інформацію в електронну картку. Тому що ці відомості важливі і можуть знадобитися в майбутньому.
Те ж саме стосується й спілкування через вайбер. Найперше назвіться. Адже чимало людей реєструються в таких програмах за ніками (короткий псевдонім, який люди використовують у різних інтернет-додатках – прим. ред.) та й фото виставляють не своє, а, скажімо домашніх улюбленців або ж зображення якоїсь абстракції. Тож як лікарю вгадати, хто ви? Тому на початку повідомлення назвіть своє повне ім’я та прізвище.
Як пояснити, що зі мною відбувається?
Звісно, медичні терміни знають лише фахівці, але в телефонному спілкуванні з терапевтом вони й не потрібні. Опишіть своїми словами свої відчуття, що саме і як часто вас турбує. Навіть якщо ці слова здаються надто простими та іноді дивними. Лікар зрозуміє та складе в голові чітку картинку про вашу ситуацію.
Це краще і доступніше, ніж повторювати розумні слова за знайомими, сусідами та іншими лікарями.
Я не все зрозумів із того, що сказав мені лікар. Що робити?
Перепитайте, це нормально. Лікар не читає думок та не може передбачити всі ваші запитання. Якщо переживаєте, що можете щось забути чи спитати не все, що вас цікавить, підготуйте заздалегідь список запитань до лікаря. Блокнот і ручка стануть у нагоді. Маючи їх під рукою, одразу зможете і відповіді лікаря занотувати.
Якщо не розчули назву рекомендованого препарату, попросіть лікаря написати її в повідомленні.
А коли краще дзвонити?
Про це найліпше домовлятися зі своїм сімейним лікарем. Щоб дізнатися про години прийому лікаря, зверніться до реєстратури чи кол-центру.
– Колись телефонні консультації нам здавалися дивними. Як так? По телефону ж не можна ні послухати серце та легені, ні живіт пропальпувати. Карантин змінив нашу реальність та показав, що ми можемо допомогти й по телефону. Не завжди. Так, є випадки, коли прийом не замінити. Але є випадки, коли достатньо подзвонити. Сподіваюся, мої поради допоможуть вам у цьому, – зазначила Катерина Почтар.
Надія ВАНЧЕНКО