fbpx

В Рівному відкриють нові маршрути та куплять нові тролейбуси

Діліться інформацією з друзями:

Сьогодні зазвичай (і цілком справедливо) дякують медикам, які знаходяться на передовій у боротьбі з незвіданою, а тому у стократ небезпечною, недугою. І лише зрідка – тролейбусникам, які взяли на себе по суті весь тягар пасажирських перевезень під час першої хвилі пандемії коронавірусу. А відтак, успішно справившись із покладеним на нього завданням, підприємство підтвердило свій статус одного з кращих в Україні.

Проте, зі слів директора КП «Рівнеелектроавтотранс» Валентина Ткачука, хтозна чи змогли б тролейбусники забезпечити повний обсяг необхідних перевезень бодай навіть медиків і працівників критичної інфраструктури, якщо б не сталося тих позитивних змін, що за останні п’ять років вивело підприємство зі стану економічної «коми».

– Справді, «Рівнеелекроавтотранс» упродовж останніх п’яти років постійно в числі лідерів, – розповідає Валентин Миколайович. – Посідаємо, як правило, перше місце в конкурсі, який проводить Корпорація підприємств міського електротранспорту «Укрелектротранс». Це, звісно, приємно, але не головний показник наших досягнень. Їх, гадаю, краще продемонструвати у порівнянні. Отож, якщо взяти ситуацію п’ятирічної давності, то в нас тоді на лінії виїжджало 39 одиниць транспорту, нині – 68 тролейбусів. Давалася в знаки й кадрова проблема, катастрофічно не вистачало водіїв. Не кажу вже про борги із зарплати і податках. Відтак налагодили співпрацю з центром зайнятості, навчили кілька груп водіїв, які нині успішно працюють на нашому підприємстві. Не менш відчутним був брак кондукторів. Але, щойно ми підняли для них зарплату, ця проблема була знята з порядку денного. Як результат, сьогодні ми перевозимо за день близько ста тисяч. Це близько 60 відсотків усіх пасажирів. Що також важливо, електротранспортом безплатно без обмежень користується понад 60 тисяч пільговиків Рівного.

– Що послужило поштовхом для прориву?

– Безумовно, великою мірою Програма розвитку міського електротранспорту Рівного на 2016-2020 роки. Завдяки їй куплено 29 нових одиниць електротранспорту. Крім того, велика кількість тролейбусів була відновлена силами наших працівників. Це дозволило суттєво наростити кількість пасажирів і майже вдвічі збільшити доходи підприємства. Так, скажімо, за 2016 рік ми перевезли 34 мільйони людей, а в 2019-му – майже 38 мільйонів. І це, впевнений, ще не вершина наших можливостей. А ще, сподіваюся, що з року в рік наші послуги будуть комфортнішими і якіснішими. На це націлена нова (оскільки строк старої вже закінчується) програма розвитку електротранспорту, в якій передбачено фінансування для розвитку і стабільної роботи підприємства.

– Які амбіції виношуєте? Куди плануєте вкладати гроші?

– Насамперед на оновлення рухомого складу. На це в програмі передбачено 600 мільйонів гривень на п’ять років. Але тролейбуси – це, якщо можна так сказати, лише видима сторона медалі. А є ще й невидима – контактна мережа. Оскільки на лінію у нас виїжджає дедалі більше одиниць електротранспорту, мережа швидше зношується. Тому, зрозуміло, її необхідно відновлювати. Ми передбачили кошти на «реанімування» за цей період контактно-кабельної мережі – 36 мільйонів. А оскільки місто стрімко розбудовується, виникає необхідність відкриття нових маршрутів. А, отже, й зведення нових тролейбусних ліній і тягових підстанцій. На це ми заклали 137,5 мільйона гривень. Надалі будемо дивитися, як розвивається Рівне, де виправдане будівництво контактної мережі, а де вигідніше пустити тролейбус із можливістю автономного ходу. Разом з тим, не виключено, що доведеться будувати нові або розширювати старі дороги. Повірте, ці плани не зі стелі написані, мають під собою виважене підґрунтя – результат великої роботи фахівців, а отже, реальні для втілення в життя. А від цього всі у виграші будуть.

Розмову вів Василь ГЕРУС

Пряма мова

Заступник міського голови Рівного Сергій ВАСИЛЬЧУК:

– Коли в країні настала критична ситуація, зумовлена пандемію, наше тролейбусне управління справилося з покладеними на нього завданнями. Медичні працівники, працівники критичної інфраструктури, робітники та службовці мали можливість добиратися до роботи, щоб життя міста не зупинилося.

Зараз маємо оновлену програму розвитку електротранспорту Рівного, розраховану на 2021-2026 роки. Цей документ слугує своєрідним інструментом реалізації задумів. Тому ті показники, які озвучив керівник підприємства, дуже важливі для подальшого руху вперед. Вони дають можливість купувати новий транспорт, будувати нові і ремонтувати існуючі мережі, придбати необхідне для роботи підприємства технічне обладнання. Але програма – не догма. Її можна змінювати, подавати пропозиції, які ми готові розглядати і вносити в документ. Отож запрошую всіх, у кого є якісь ідеї, долучитися до спільної справи – покращення роботи електротранспорту та поліпшення комфорту пасажирів.