fbpx

У Рівному розвивають екологічну освіту школярів

Діліться інформацією з друзями:

Чимало проблем у нашому житті виникає через незнання та усвідомлення. Так, саме через недостатню поінформованість громадськості щодо наслідків екологічних впливів людської діяльності на стан навколишнього природного середовища з року в рік зростає кількість дедалі більш страхітливих природних катаклізмів. Бодай частково заповнити цю нішу покликаний проєкт «Освіта для збереження клімату», який реалізується на базі Палацу дітей та молоді за підтримки відділу екології міського управління економіки.

– Наш великий проєкт «Освіта для збереження клімату» започаткований для підвищення обізнаності та надихання на активні дії у протидії зміні клімату, – розповідає керівник Ресурсного центру з екологічної освіти та виховання Рівненського міського Палацу дітей та молоді Варвара РИСКОВА. – Його учасниками стали наші постійні партнери – учні рівненських шкіл № 8,19, 23, а також з’явилися нові – вихованці дитячих садочків № 33, 40, 42. Протягом перших місяців осені учнівські робочі групи проходили «інтенсив» із формування мотивації, пошуку екологічних рішень квесту «Кліматичний експрес», розробки стратегії світового розвитку у грі «KeepCool», розрахунку власного екологічного сліду, інспектування зелених насаджень, апробації розмальовок «Дерева – наші найкращі друзі!», «Таємниці життя черв’яків» та складанні компостерів.

Попереду, зі слів Варвари Рискової, учасників проєкту ще чекає практичне навчання із виготовлення домашніх контейнерів-«паперожерок», закладання компостерів органічними відходами, облаштування шкільних контейнерів для збору паперу та картону. А найголовніше – якісний перехід від навчання до створення освітнього середовища у школах та дитячих садочках.

Василь БУСЬКО

КОМПЕТЕНТНО 

Сергій ВАСИЛЬЧУК, заступник міського голови Рівного:

– Розпочинати з освіти для школярів у напрямі сортування відходів дуже важливо. Надзвичайно цікаво дітям не лише прочитати в книзі, а й на власні очі побачити повний цикл від листочка, який опав, аж до отримання субстрату та його використання. Побачити, як він впливає на рослини. Щоб знали це не з книжок, а на практиці.

Якщо дитина володітиме такими знаннями про компостування, це великий крок у її розвитку, зміни для її родини, а отже, і всієї громади. Цей проєкт започаткований для школярів. Побачимо, які будуть результати. Тож згодом можна буде говорити про встановлення компостерів у інших частинах міста.

Ми працюємо з ПДМом вже не один рік. Раніше ставили там контейнери для роздільного збору сміття, а цього року пішли далі – взялися за компостування, бо цей напрям залишався без уваги. Вирішили діяти кущовим методом. Поставили компостери в одному мікрорайоні міста. Спочатку планували залучати й мешканців довколишніх будинків, але поки цю ідею відклали.

Плануємо, що ці контейнери і досвід, які набувають зараз діти на «Ювілейному» (школярі і дошкільнята), стане продовженням великого проєкту, запропонованого «Садом історій», що реалізується коштом громадського бюджету на нашому сміттєвому полігоні.