fbpx

22 види допомог і компенсацій забезпечує у Рівному Департамент соціальної політики

Департамент соціальної політики Рівненської міської ради здійснює забезпечення реалізації на території Рівненської МТГ державної політики у сфері соціального захисту та соціального обслуговування населення.

Упродовж поточного року департамент забезпечив виплату 22 різних видів державних соціальних допомог і компенсацій 17,3 тисячі осіб, серед яких 11,9 тисячі отримувачі допомог – сім’ї з дітьми (допомога по вагітності та пологах, при народженні дитини, допомога одиноким матерям, на дітей, які мають тяжкі захворювання, багатодітним сім’ям тощо) на суму 289450,5 тис. грн.

Основне завдання департаменту

Отож основними завданнями департаменту є надання державних соціальних гарантій, соціальних і реабілітаційних послуг мешканцям Рівненської міської територіальної громади. Йдеться, зокрема, про

  • Захисників та Захисниць України, членів їхніх сімей і членів сімей загиблих (померлих) Захисників та Захисниць України;
    постраждалих учасників Революції Гідності, членів сімей загиблих під час Революції Гідності Героїв Небесної Сотні;
  • ветеранів війни, членів їхніх сімей та членів сімей загиблих (померлих) ветеранів війни;
  • дітей і осіб з інвалідністю;
  • громадян, постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи;
  • жертв нацистських переслідувань і осіб, на яких поширюється дія Закону України «Про жертви нацистських переслідувань»;
  • жертв репресій комуністичного тоталітарного режиму 1917-1991 років;
  • громадян похилого віку;
  • внутрішньо переміщених осіб;
  • сімей з дітьми;
  • громадян, які опинились у складних життєвих обставинах та не в змозі їх самостійно подолати.

Для виконання покладених завдань у структурі департаменту донедавна діяло 3 управління. Управління державних соціальних програм, Управління соціальних гарантій та розвитку соціальної сфери, Управління соціальних виплат та персоніфікованого обліку. Враховуючи потреби сьогодення, з 1 червня 2023 року в структурі департаменту утворено Управління у справах ветеранів.

Потік відвідувачів регулює електронна черга

Для зручності мешканців громади департаментом здійснюється прийом відві­дувачів за допомогою системи управління електронною чергою. Вона регулює потік відвідувачів, завантаженість наших працівників, допомагає контролювати час очікування та час обслуговування відвідувачів. Лише впродовж поточного року зафіксовано звернення до працівників департаменту 35158 осіб. Вони зверталися для подання документів на призначення 22 видів державних допомог і компенсацій. Також для встановлення пільгових статусів, видачу посвідчень, направлень на отримання реабілітаційних і оздоровчих послуг, на забезпечення соціальних гарантій.

Крім того, 3045 осіб подали документи на призначення пільг і субсидій на оплату житлово-комунальних послуг, які передані до органів Пенсійного фонду для подальшого призначення. Завдяки злагодженій співпраці в приміщенні ЦНАПу створені віддалені робочі місця для працівників департаменту, які здійснюють постановку на облік внутрішньо переміщених осіб, які прибули в громаду, і видачу їм відповідних довідок, приймання документів на призначення пільг і субсидій на оплату житлово-комунальних послуг. Із серпня поточного року за принципом єдиного вікна працює адмінсервіс «Ветеран». Крім того, адміністратори ЦНАПу проводять прийом заяв і документів на призначення 6 видів державних соціальних допомог, які в подальшому опрацьовують наші працівники.

Понад 20 видів допомог забезпечується за рік

Упродовж поточного року департамент забезпечив виплату 22 різних видів державних соціальних допомог і компенсацій 17,3 тисячі осіб, серед яких 11,9 тисячі отримувачі допомог – сім’ї з дітьми (допомога по вагітності та пологах, при народженні дитини, допомога одиноким матерям, на дітей, які мають тяжкі захворювання, багатодітним сім’ям тощо) на суму 289450,5 тис. грн. За кожну гривню, що виплачується громадянам, несуть відповідальність працівники департаменту (від приймання документів, їх опрацювання, перевірки достовірності даних, призначення допомог, їх нарахування, друку виплатних відомостей та формування платіжних доручень на оплату).

Тобто отримання громадянами грошових виплат – це результат цілої команди фахівців з різним функціоналом від фронт-офісу, бек-офісу до отримувача. До речі, департамент був одним із двох органів соцзахисту, визначених пілотними для апробації впровадження нового програмного комплексу ЄІССС (Єдина Інформаційна Система Соціальної Сфери). Наразі для забезпечення контролю за станом виплат працівники здійснюють нарахування в різних програмних продуктах.

Довідки ВПО отримали понад 22 тисячі людей

За результатами розгляду прийнятих з 24 лютого 2022 року документів 22724 громадянам видано довідки ВПО. Налагоджена співпраця з комендантами гуртожитків, у яких проживають ВПО. Завдяки сприянню соціальних партнерів департаменту (благодійні фонди, установи, організації, з якими укладені меморандуми про співпрацю) місця компактного проживання ВПО були облаштовані необхідними предметами і матеріалами, а також були забезпечені продуктами харчування внутрішньо переміщені особи.

Наразі на обліку в Рівненській міській територіальній громаді перебуває 19082 особи, а допомогу на проживання щомісячно отримують майже 8500 заявників (допомогу на неповнолітніх дітей отримують їхні батьки). Загальний обсяг коштів державного бюджету, спрямований у 2023 році на надання допомоги ВПО, становить 264986 тис. грн.

Жителі громади отримують допомогу у забезпечені протезно-ортопедичними виробами

Організація забезпечення громадян протезно-ортопедичними виробами та технічними засобами реабілітації, направлення дітей і осіб з інвалідністю на отримання реабілітаційних послуг та послуг з оздоровлення, видача посвідчень, що дають право на пільги, призначення і виплата грошових компенсацій, вирішення питань щодо поселення в будинки-інтернати та встановлення опіки і піклування, надання допомоги для виходу з кризових ситуацій – це короткий перелік послуг адміністративного характеру, що надається мешканцям нашої громади в департаменті.

До слова, кожен фахівець на цих ділянках здійснює роботу у форматі: приймання документів – результат надання послуги і несе персональну відповідальність за прийняті рішення.

Події, що відбуваються в Україні, зумовили збільшення чисельності громадян, які звертаються з питань соціального захисту та соціального забезпечення. Передусім – це Захисники та Захисниці України, члени їх сімей та члени сімей загиблих (померлих) Захисників та Захисниць України. Якщо впродовж 2014-2021 років загинуло 32 особи, які приймали безпосередню участь в АТО/ООС з числа мешканців Рівненської міської територіальної громади та 3 особи з числа загиблих під час Революції Гідності Героїв Небесної Сотні, то за період повномасштабного вторгнення громада втратила 253 військовослужбовці. Родини залишилися без дітей, чоловіків, батьків. На обліку перебуває 738 членів сімей загиблих (зниклих безвісти), померлих Захисників та Захисниць України, з них 259 дітей. І, на жаль, їх кількість з кожним днем збільшується. Поранення і втрата фізичних можливостей у Захисників та Захисниць України, а також втрата рідних і близьких у членів сімей загиблих (зниклих безвісти, померлих) Захисників та Захисниць України загострюють потребу в соціальній захищеності.

Визначення правового статусу і забезпечення надання пільг і соціальних гарантій, передбачених на державному рівні – це одне із завдань Управління у справах ветеранів. Завдячуючи постійній турботі міської влади про родини Героїв, забезпечується проведення різних видів виплат з бюджету міста відповідно до Комплексної міської соціальної програми «Турбота».

Олена ПЕТРИК,

директорка Департаменту соціальної політики Рівненської міської ради

Читайте також: Проєкт «єРобота» допоміг стоматологині з Рівненщини здійснити мрію