fbpx

Соціальні працівники Рівненщини виконують не роботу, а місію

Діліться інформацією з друзями:

Соціальні працівники – це люди про яких згадують опинившись у скрутній ситуації.  У Рівному вони працюють у «соцзабезі». Ця скорочена назва (утворена давним-давно від двох слів – «соціальне забезпечення») й досі, бува, служить назвою для багатьом потрібної, а для декого і життєво необхідної структури – Департаменту соціальної політики. Сюди йдуть за допомогою, коли чекати підтримки більше нізвідки.

Заяви біженцівСоціальні працівники святкуватиме День працівників соціальної сфери. Напередодні свята журналістка Рівненського тижневика «Сім днів» поспілкувалася з директором Департаменту соціальної політики Сергієм ЧЕРНІЄМ.

– Сергію Олександровичу, для більшості людей департамент асоціюється перш за все з різними пільгами. А які ще питання належать до вашої компетенції?

– Турбота про людину, її майбутнє, забезпечення соціальних гарантій і допомога тим, хто її потребує. Це – надважливі завдання, які щодня виконують працівники соціальної сфери. У нашому департаменті на обліку нараховується 55148 пенсіонерів, 62 238 пільговиків та 14879 отримувачів субсидій на оплату житлово-комунальних послуг, кількість яких збільшиться в рази з початком опалювального сезону. Крім того, 38537 отримувачів різних видів державних допомог, серед яких 9483 – отримувачі допомог сім’ям з дітьми і 994 малозабезпечених сім’ї. А тепер до цієї категорії належать ще й 20530 внутрішньо переміщених осіб, з яких 17234 є одержувачами допомог. Водночас до наших функцій додалася соціальна підтримка Захисників та Захисниць України, які боронять рідну землю від ворога та членів сімей загиблих (зниклих безвісти) чи померлих воїнів.

Звісно ж, основна функція департаменту – це надання пільг і субсидій на оплату житлово-комунальних послуг; призначення та виплата понад 30 видів державних соціальних допомог, різного роду компенсацій та одноразових грошових допомог. Для успішного і своєчасного їх надання організований цілий процес: від прийому документів, їх опрацювання і призначення, нарахування і формування виплатних документів до перерахування коштів у банківські установи для їх виплати громадянам.

Разом з тим соціальні працівники реалізовують завдання щодо забезпечення надання державних гарантій (від визначення правового статусу громадян до надання передбачених законодавством пільг), виконання відповідних комплексних місцевих програм соціального характеру та організації надання населенню соціальних і реабілітаційних послуг через надавачів цих послуг: Територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг) м. Рівне (вул. Дубенська, 27/29), Рівненський міський центр комплексної реабілітації осіб і дітей з інвалідністю з порушенням опорно-рухового апарату «Крок» (вул. В. Чорновола, 40/56), Комунальний заклад «Будинок ветеранів» Рівненської міської ради (вул. Гур’єва, 2), Рівненський міський центр соціальних служб (вул. Шевченка, 45), органом управління яких є департамент.

Коло делегованих повноважень, доручень і завдань департаменту постійно розширюється. Зокрема в поточному році успішно реалізовуються функції у сфері сімейної політики та організації оздоровлення та відпочинку дітей, передані нам наприкінці минулого року. Впроваджуються нові алгоритми дій для вдосконалення здійснення заходів соціальної підтримки мешканців громади. І це далеко не весь перелік покладених на наш департамент завдань.

– З позитивних відгуків на вашу адресу видно, що ви доволі успішно справляєтеся зі своє роботою.

– Судити не нам, а людям. Але не буду заперечувати, що стараємося. І не просто сумлінно виконувати свої обов’язки, а й покращувати якість послуг. Навіть у нинішніх умовах, коли триває війна. Нещодавно запровадили електронну чергу, що дозволило систематизувати прийом відвідувачів. Запустили роботу колцентру: тепер немає необхідності зайвий раз добиратися до департаменту. Достатньо зателефонувати і отримати консультацію й відповіді на всі запитання, що цікавлять, по телефону. Тобто робимо все, аби люди повсякчас відчували, що про них справді турбуються.

– Сергію Олександровичу, а тепер, можливо, дещо некоректне запитання: чи складно керувати департаментом, в якому працюють здебільшого жінки?

– Абсолютно не важко. Бо доводиться мати справу, якщо можна так сказати, із самовідданими професіоналами. Мені взагалі здається, що з роботою у соціальній сфері найкраще справляються жінки, яким притаманні такі якості, як підвищена відповідальність за доручену справу та співчутливість і милосердя до ближніх. Без цих рис характеру в соцзахисті робити нічого.

Скажу відверто, що пишаюся всіма своїми колегами. Тими, хто присвятив себе соціальній сфері. З часу запровадження військового стану наш департамент працює у посиленому режимі. Працівники віддають усі свої сили, знання й уміння, щоб допомогти кожному, хто потребує підтримки. На їхні (а це в основному жіночі плечі) лягла робота з внутрішньо переміщеними особами. Зустріти, поселити, зареєструвати, забезпечити усім необхідним, видати довідки, аби вони мали право на державну підтримку. Крім того, наші працівники повсякчас долучаються до благодійності: надавали власні кошти, щоб допомогти як Теробороні, так і ЗСУ – забезпечити їх продуктами та речами першої необхідності. Нині допомагаємо нашому Військовому госпіталю. Зокрема, пацієнтам лорвідділення. Щотижня приносимо смаколики, забезпечуємо їх водою. А нещодавно подарували кулер, який може як підігрівати, так і охолоджувати воду.

Таким чином, допомагаючи воїнам ЗСУ і постраждалим через війну людям, робимо свій внесок у Перемогу. При цьому не забуваємо про основну місію – підтримуємо тих, хто найбільше цього потребує.

Спілкувалася Світлана ПІКУЛА