У час коли госто відчувається нестача бензину та дизелю на водіях продовжують наживатися спекулянти. від них не відстають і шахраї, які вже напрацювали свої схеми “заробітку”.
На сайті “Сьогодні” пишуть про популярні схеми, яких варто остерігатися водіям.
Фейковий сайт
В мережі OKKO розповіли про те, що зловмисники створили шахрайський сайт, де нібито продають пальне. Користувачам пропонують купити: паливні картки; талони; електронні паливні талони.
Аферисти переконують, що купівля буде показана в електронному вигляді, у мобільних додатках відомих заправних мереж в Україні. Щоб піймати людину на гачок, пропонують укласти договір з юридичною особою.
В OKKO наголошують, що такий документ не має юридичної сили, оскільки насправді юридична особа не співпрацює з компанією.Тому там закликали клієнтів не переказувати гроші невідомим людям.
Сторінки в соцмережах
У соціальних мережах шахраї також активно орудують – створюють сторінки під виглядом офіційних продавців пального, зокрема великих мереж, таких як WOG. Підписникам намагаються продати підроблені талони на пальне.
За інформацією компанії, вона не має стосунку до таких профілів. Своїх клієнтів на заправках вона заохочує до індивідуальної реєстрації в програмі лояльності PRIDE. WOG також не реалізує паливні талони й картки в соцмережах з оплатою на приватні банківські картки.
Схема з націнкою
В умовах дефіциту пального українці спостерігали шалені націнки на окремих заправках. Зі слів міністра Мінекономіки Юлії Свириденко, уряд відпустив ціни на пальне, тож його вартість визначає ринок.
“Є принцип декларування ціни, якщо вона збільшується на 5-10-15%, це має бути задекларовано в системі Держпродспоживслужби”, – пояснила вона.
Якщо оператор реалізує пальне за вищою ціною, це підстава для додаткових інспекційних перевірок. Державні органи накладають штрафи на порушників, а профільний комітет стежить за тим, щоб компанії не зловживали монопольним становищем.
Бензинова криза рано чи пізно мине
Вже зараз у країну щодня прибуває 230 бензовозів. Міністр інфраструктури Олександр Кубраков переконаний – якщо Україна укладе більше довгострокових контрактів з іноземними постачальниками пального, це може допомогти наповнити ринок.
За попередніми прогнозами, ситуація з пальним стабілізується ближче до осені, коли Києву вдасться укласти такі контракти. Нові угоди з країнами ЄС спрямовані на спрощення процедур митного та прикордонного контролю. Купують пальне в Польщі та Румунії, тепер перелік поповнився Бельгією та Нідерландами.