Професійне свято логопедів – «Міжнародний День логопеда» відзначається 14 листопада.
З 2004 року фахівцями в галузі логопедії було вирішено щорічно організовувати заходи з виходом на міжнародний рівень. Їх метою є підвищення обізнаності широкої громадськості про важливі, доступні і ефективні методи корекції роботи мовного апарату для всіх соціальних груп населення.
Помилково вважати, що вчитель-логопед працює над виправленням тільки неправильної вимови звуків. Корекція звуковимови – це тільки верхівка айсберга. Логопед працює з усіма порушеннями мовлення: загальним недорозвиненням мовлення; її відсутністю, порушеннями голосу, темпу і тембру мови, мовними відхиленнями внаслідок патології центральної нервової системи. На жаль, багато хто про це недостатньо обізнані і недооцінюють важливість своєчасної логопедичної допомоги. Рання діагностика мовленнєвих відхилень є запорукою успішних логопедичних занять.
Історія свідчить, що перші спроби корекції мовних порушень були описані в працях по сурдопедагогиці ще в XVII столітті, а перший документально зафіксований приклад сурдопедагогики відноситься до 12 століття, до часів Середньовіччя. Бенедиктинський чернець Біда Високоповажний зафіксував для історії факт першої побаченої їм спроби навчити глухого хлопчика, яку зробив єпископ беверлійскій Джон. Порушення правильної роботи мовного апарату викликаються далеко не тільки глухотою. Термін «orthophonie» – «ортофонія» або логопедія – вперше з’явився у Франції в 1928 році завдяки француженці на ім’я Сюзанна Борель-Мезонів. Вона заснувала у Франції службу реабілітації мови і виступила в якості її керівника. Це була перша мовна реабілітаційна служба, яка стояла біля витоків створення системи голосових, дихальних і артикуляційних вправ, спрямованих на вироблення координації рухів голосового, дихального і артикуляційного відділів мовного апарату в процесі вироблення мови. Її в 1926 році запросив доктор Віктор Во (фр. Victor Veau), хірург дитячої лікарні, що нині госпіталь Вінсен-де-Поль, найстаріша і найвідоміша дитяча лікарня Парижа, де він працював з дітьми, у яких була патологія розщеплення неба (заяча губа) і т.д.
За даними статистики, на жаль, число мовних розладів зростає з року в рік, у зв’язку з цим актуальність проблем корекції мовних порушень у дітей вже приймає глобальний характер.
Процес коригування мовлення у дитини – тривалий шлях, який вимагає величезного терпіння його батьків і близьких, дисципліни з боку самої дитини. Однак тільки цей важкий шлях може призвести до позитивних результатів і успішного навчання в школі. Пам’ятайте – за результатом завжди стоять конкретні люди – вчителі-логопеди.
Джерело: https://www.dilovamova.com/