fbpx

Рівнеоблрада рекомендує запровадити у школах курси духовно-морального спрямування

Діліться інформацією з друзями:

Рівненська обласна рада 23 грудня прийняла рішення про запровадження курсів духовно-морального спрямування у навчальних закладах. Щоправда, воно має рекомендаційний характер. Про це повідомляє Суспільне.

Проєкт рішення про запровадження з 2023-2024 навчального року в усіх гімназіях та ліцеях Рівненщини курсів духовно-морального спрямування розробили депутати шести фракцій обласної ради.

Документ передбачає, що це мають бути факультативні уроки для різних класів. Готувати вчителів для них будуть на базі обласного інституту післядипломної педагогічної освіти.

Депутат Андрій Пехотін, який був доповідачем з цього питання, пояснив, що, згідно з проєктом рішення, курс духовно-морального спрямування буде факультативним, а обов’язковим зробити його не дозволяє законодавство. Попри це, розробники напрацювали його таким, щоб він був “максимально результативним у плані реалізації”.

“Це має бути двосторонній рух. Тобто має бути бажання батьків, щоб в школах області не просто давали знання, а й виховання, саме духовно-моральних цінностей. Але влада має стимулювати і основне, що заклали в четвертому пункті, щоб до 1 березня розробити програму фінансування і прийняти її на сесії”, — пояснив доповідач.

То ж яку назву матиме цей курс і чим буде різнитися від наявного нині у школярів факультативу “Християнська етика”?

“У 2002 році було останнє рішення обласної ради по “Християнській етиці”, а тут ми розширюємо спектр. Кожен освітній заклад має автономію і може впроваджувати різні предмети духовно-морального спрямування. Тому так і назвали курс, щоб не було вузько по християнській етиці і викладачі мали можливість різні варіанти запропонувати”, – пояснив Андрій Пехотін.

Він звернувся до депутатів з пропозицією долучитися і надати ідеї щодо фінансування програми курсу духовно-морального спрямування.

Після 25-хвилинного обговорення слово взяв голова обласної ради Андрій Карауш і перед голосуванням озвучив свою позицію:

“Ці курси — це не про релігію і не про церкву. Це про цінності, добро і зло, інститут сім’ї. Це рішення поліконфесійне і саме підготувати вчителя, надати йому інструменти, забезпечити методологією — завдання, які стоять в цьому рішенні. А далі підкріпити фінансовим ресурсом, щоб це було не тільки морально правильно, а й матеріально вигідно”.

Це рішення підтримали 50 депутатів, троє — не голосували.

фото ілюстративне