fbpx

Рівненський освітній стартап отримав грант у 50 тисяч доларів із державного фонду

Діліться інформацією з друзями:

Нещодавно стало відомо, що освітній проєкт «SmartReader швидке читання та розвиток пам’яті» рівнянки Юлії СЕМЕНЮК отримав грант від Українського фонду стартапів у сумі 50 тисяч доларів. Він переміг у непростій боротьбі, отримавши значну підтримку експертів. Для проєкту – це значний стрибок у розвитку, а для споживачів – нові можливості якісного навчання. Цю перемогу для себе Юля назвала «моє євробачення, мої олімпійські ігри, моя лотерея». Однак навряд чи цей успіх – просто везіння. Натомість результат тривалої праці, зусиль багатьох людей. Як виникла та втілювалася ідея «SmartReader» та що означає ця перемога, у інтерв’ю журналістові «7 днів» розповіла Юлія Семенюк.

Юлю, вітаю з перемогою, розкажіть, як виникла ідея створення курсу SmartReader та для кого він призначений?

– Джерелом ідеї став власний досвід. Моя дитина почала читати дуже рано. Ми з нею стали ходити до бібліотеки. Згодом я зрозуміла, що в цьому закладі буває не так багато дітей, як хотілося б. Бо вони мало читають, не цікавляться цим, віддаючи перевагу гаджетам. У той же час як мама і як педагог, який постійно працює з дітьми, розуміла, які великі потоки інформації зараз на них навалюються. Потрібно не лише швидко прочитати, а й опрацювати текст, обрати там головне, запам’ятати і через деякий час відтворити. Це й були мої основні мотиви. Так і виник освітній курс «SmartReader швидке читання та розвиток пам’яті». Наша фішка – це геймифікована платформа, за допомогою якої діти освоюють навички швидко читання, закріплюють її і можуть далі використовувати в повсякденному житті, у навчанні. Швидко читають і гарно запам’ятовують інформацію, а отже, краще навчаються. Курс розрахований на дітей віком 6-12 років. У планах – розробка програми й для старших учнів.

Платформа із швидкочитання доступна для дітей, які відвідують наші заняття. Вони займаються з учителем, а з допомогою платформи закріплюють отримані навички. Перед навчанням дитина проходить вхідне тестування. Після цього займається за найбільш оптимальною для себе програмою. Є офлайн уроки, а на платформі дитина виконує домашні завдання, займаючись щодня по 10-15 хвилин. Учитель може бачити, як працює дитина. Крім навчання, платформа ще пропонує й забаву – дитина може гратися з казковим персонажем – лисенятком, заробляти віртуальні монети – рідкоїни – і витрачати їх у крамниці на сайті. Ідея з’явилася в кінці 2019 року, а перші навчальні групи ми набрали вже у вересні 2020 року. Повноцінно діти займаються цей навчальний рік.

Курс є платним для батьків. Та наша мета – не лише заробити гроші, а зробити читання щоденною звичкою сучасної дитини. Показати їй, наскільки це класно і захоплююче – читати.

Які результати навчання у ваших вихованців?

– Діти покращують техніку читання в три-чотири рази по відношенню до початкового рівня. Є такі учні, чиї результати і в 6-8 разів покращилися.

Чим вас зацікавив конкурс стартапів від державного фонду?

– Вирішила, а чому б не спробувати? Вважала нашу ідею класною. Тим більше, що підтримка молодій справі не завадить. А саме цим і займається Український фонд стартапів – підтримує молоді інноваційні бізнеси. Долучитися до цієї грантової програми має шанс будь-яка команда з цікавою ідеєю. Вони можуть запропонувати вдосконалення існуючої ідеї або власну оригінальну концепцію. Метою діяльності цих команд має бути отримання прибутку або/і соціальна складова. Грантова програма безтермінова. Тобто немає фіксованої дати, до якої можна подати заявку. Крім того, тим, хто взяв участь та не переміг, дозволено подаватися знову, допрацювавши свій проєкт, як радять експерти.

Гранти видаються у двох категоріях: на стадії pre-seed – ідеї, які ще не втілювалися в життя (25 тисяч доларів), та seed (грант у 50 000 доларів) – ті, що вже реалізуються, мають кінцевого споживача. Кошти мають бути вкладені в розвиток справи.

Чи складний конкурсний відбір?

– Доволі непростий. Документи заповнювала кілька місяців. Ретельно готувалася до виступу на пітч-дей (презентація учасниками своїх проєктів під час коротких виступів – пітчів, – прим. ред.). Переглядала, як виступали конкурсанти на попередніх презентаціях, які запитання були до них, переглядала відео з рекомендаціями експертів проєкту, тренувалася виступати. Але результат був вартий усіх цих зусиль і підготовки. Ми брали участь у другій категорії. І отримали грант у 50 тисяч доларів. Днями плануємо підписати угоду з Фондом і отримаємо перший транш.

Конкурс був жорстким. Ретельно перевіряють і команду, і ринок, на якому ти плануєш працювати, і стратегію твого розвитку, і доцільність грантового фінансування. На мою думку, секрет успіху – потужний бекграунд. Команда, яка «закриває» всі питання. У нашому випадку це програмісти, маркетолог, методичний відділ, який займається розробкою підручників, навчанням учителів, перевіркою їхньої кваліфікації. У фонді є досить досвідчені експерти, тож вони все це аналізують і ухвалюють рішення. Для них надзвичайно важлива модель масштабування – те, наскільки твій проєкт буде затребуваний на міжнародному ринку. У нас на цьому тижні планується підписання договору з Молдовою. Тобто вже виходимо на міжнародний рівень. Послугою, придуманою в Рівному, будуть користуватися діти в Молдові. Є запити із Азербайджану.

Як контролюється використання державного гранту?

– Це питання ретельно відслідковується, адже йдеться про державні кошти. Гроші зможемо використати на доопрацювання нашої платформи, покращення геймифікації. За умовами гранту на це може піти майже половина суми. Близько 30% – на маркетинг та рекламу, решта – на супутні адмінвитрати (оренди, хости і так далі).

Ви згадали про команду. Хто нині з вами працює?

– Найперше – це наші педагоги. У Рівному їх є 7, програмісти. Маємо майже 200 учнів. Наш проєкт втілюється також у Тернополі, Черкасах, Нетішині, Славуті. Розпочинають роботу Бориспіль і Житомир. У квітні після пітч-дею до нас приєдналося ще 7 міст України. Зокрема, Біла Церква, Харків, Южне, кілька районів Києва. Найбільший старт ми плануємо в червні. Учителі тільки пройшли курс, закріплюють свої знання. А в червні ми будемо готові працювати з дітьми практично по всій Україні.

Я бачу в цьому проєкті й іншу місію – ти даєш нагоду людині в іншому регіоні взяти готову модель та заробляти гроші. Тож це і створення робочих місць, залучення вчителів, які матимуть додатковий дохід. Це шанс залишитися цим людям в Україні, а не їхати світ за очі у пошуках кращого життя. Їм не треба нічого вигадувати: вони беруть готову розробку і працюють.

Ви – чудовий приклад педагога, який пішов далі від того, щоб просто навчати за існуючими програмами, який дає своїм учням щось більше і цікавіше. Маєте власний освітній простір, який пропонує дітям заняття з математики, ментальної арифметики, швидкочитання. Що вас надихає?

– Скільки себе пам’ятаю, завжди хотіла бути вчителькою (посміхається, – прим. ред.). Після закінчення університету викладала в коледжі, а згодом, коли перейшла працювати в приватну фірму, все одно навчала. Але тоді вже дорослих – як користуватися програмою для бухгалтерів. Коли у мене з’явилися діти, усвідомила, що освітня тема ще довго буде однією з основних у моєму житті. То чому б не поєднати все це?

Зараз мене дуже мотивують мої учителі. Хочу старатися, щоб їм жилося краще. Мене мотивують діти, які приходять і показують результат. Надихають батьки, які питають: а що у вас ще є? Тож роботи попереду чимало.

– Дякуємо вам за розмову і бажаємо наснаги втілити все задумане.

Розпитувала Наталія НИРКОВА