Рівненський бурштин високо оцінили на виставці «Ювелірні вироби, дорогоцінні камені та технології» (JGT) у Дубаї в Об’єднаних Арабських Еміратах. Група компаній «Амбер Гальбін» першою з України вийшла на європейський ринок із власними бурштиновими виробами. Вона стала постійним учасником міжнародної виставки у польському Гданську. Невдовзі оброблений дорогоцінний камінь презентуватимуть у Катарі.
Справжнім проривом стало підписання співзасновником групи компаній «Амбер Гальбін» Олегом Богельським вигідної угоди з китайцями.
– Бурштинові вироби спеціалісти «Амбер Гальбін» виготовляють із власної сировини. Як вдалося організувати видобуток сонячного каменю?
– Ми пройшли тернистий шлях, – розповів для журналіста «Семи днів» співзасновник групи компаній «Амбер Гальбін» Олег Богельський. – Не було повністю розписаної дорожньої карти, як працювати за законом 2019 року.
У 2022 році ми приступили до дослідно-промислових розробок на бурштинових ділянках, а з наступного року розпочали промисловий видобуток сонячного каменю. Відтоді, висловлюючись образно, ростемо, збільшуємо кількість працівників і, відповідно, суми сплачених податків. Приміром, у 2022 році сплатили майже 10 мільйонів гривень, а вже наступного 2023 року до бюджетів різних рівнів перерахували 29,5 мільйона гривень. За три квартали 2024 року – 30,5 мільйона гривень. Я пишаюся цими здобутками!
Про що мріяв Олег Богельський
– Ваша компанія першою в Україні розпочала легально виготовляти бурштинові прикраси?
– Так, ми стали першими. Це була моя мрія – з видобутого бурштину створити власні вироби. Спочатку ми видобували бурштин і реалізовували сировину – це нехитра справа. Компанія непогано заробляла на цьому бізнесі. Але згодом я задумався над організацією виробництва прикрас, сувенірів та інших виробів із видобутого сонячного каменю. Зрозумів, що це зовсім інший рівень, значно складніший – треба вкласти значні інвестиції в обладнання, підшукати кваліфікований персонал. Ми ризикнули! Уже у 2024 році почали переробку видобутого сонячного каменю та виготовлення з нього виробів. Результати виробництва засвідчили, що знаходимося на правильному шляху – це вигідно нам і загалом всій Україні!
– Свої перші вироби представили на міжнародній виставці у польському Гданську?
– Спочатку ми тричі відвідали «Амберіф» у Гданську з видобутим бурштином. А навесні торік представили на цій виставці власні вироби, які спричинили, без перебільшення, фурор. Біля нашого павільйону завжди було багато відвідувачів, чимало з них стали потенційними покупцями. З’явилися постійні клієнти.
Рівнян запросили до постійної співпраці
Організатори виставки запросили нашу компанію до постійної співпраці.
– Коли у Вас виникла ідея запропонувати рівненський бурштин арабським країнам?
– Україна – друга країна у світі за кількістю покладів цього мінералу. Але в нас, на жаль, не сформована культура його споживання. Люди старшого віку носять прикраси з бурштину, а ось молодь, скажу так, ігнорує їх. Ми хочемо змінити ситуацію, внести у вироби родзинку. Зараз ведемо перемовини з Київським ювелірним заводом. На його базі хочемо запустити свою лінію прикрас. На ній столичні майстри додаватимуть золото та срібло до бурштинових виробів, зокрема браслетів.
Рівненський бурштин за кордоном більш популярний
У Європі, в арабському світі, чи в Китаї використання бурштину набагато популярніше. Вироби з нього носять діти, молодь, люди середнього віку.
Тому звернув увагу на відомі за кордоном ярмарки. Все почалося з міжнародної виставки «Амберіф». Там у нас появилося багато нових знайомих, клієнтів з різних країн світу. Крім того, у Гданську я та моя команда вирішили: треба запропонувати свої вироби за межами Європи. Ми добре підготувалися до виставки «Ювелірні вироби, дорогоцінні камені та технології» (JGT), яка відбулася в листопаді минулого року у Дубаї, що в Об’єднаних Арабських Еміратах. Попри те, що вона не профільна, – скористалися шансом.
– Вам вдалося здивувати арабів?
– Гості виставки були приємно вражені нашими виробами – вони довго їх розглядали та фотографували. Розкупили майже всі сувеніри – коні, соколи, шахи, кораблі тощо.
Аарабський ринок збуту мають свою специфіку
До речі, на виставці трапився маленький курйоз. У Дубаї ми привезли знаки зодіаку з бурштину. До цих виробів з великою охороною підійшла дама в паранджі та сказала прибрати Скорпіона. Виявляється, в арабському світі це знак невдачі. Звісно, ми забрали Скорпіона зі свого павільйону. Після цього ця дама купила в нас декілька виробів. Цілком ймовірно вона з сім’ї шейха.
Отже, після неї та інших подій на виставці у Дубаї я зрозумів: арабська культура і, відповідно, ринок збуту мають свою специфіку. Ми обов’язково будемо це враховувати при виробництві своїх майбутніх виробів сюди на експорт.
Нашими клієнтами в Дубаї також стали представники правлячої верхівки – ми отримали замовлення з міністерств. Тому можу стверджувати, що сім’ї шейхів зацікавилися виробами з рівненського бурштину.
Найголовніше те, що ми наприкінці виставки досягли стратегічної цілі – уклали ексклюзивний контракт із Дубайською компанією, яка буде нашим представником у цьому місті. Вона куплятиме в нас вироби з сонячного каменю і продаватиме їх зі своєю націнкою. Нам уже вдалося реалізували через цю компанію багато своїх прикрас.
Ми не зупинилися на листопадовій виставці в Об’єднаних Арабських Еміратах. У цьому місяці візьмемо участь на виставці в Катарі. Уже відправили туди багато своїх сувенірів.
«Амбер Гальбін» розширює свою присутність на арабському ринку
Таким чином група компаній «Амбер Гальбін» продовжує розширювати свою присутність на арабському ринку.
– Наскільки відомо, великим ринком збуту бурштинових виробів є Китай. Там багато його поціновувачів. Проте пробитися туди не так просто. Втім, у Піднебесній, яку ви відвідали торік, перемовини вдалися. Тобто перші кроки в реалізації бурштинового проєкту стали успішними. Розкажіть про це детальніше.
– Трохи передісторії. З Китаєм ми працюємо від початку дослідно-промислової розробки бурштинових родовищ. Тобто представники цієї країни вже кілька років купляють у нас сировину.
Туди я поїхав у листопаді після завершення виставки в Дубаї. Відвідав багато фірм, які займаються переробкою сонячного каменю, крамниці, які його продають. Треба визнати, що тамтешні майстри перевершують наших фахівців. Зрештою, не дивно, адже цим ремеслом займаються не десятки, а сотні років. Тут бурштин є майже в кожній сім’ї.
Китайців вдалося переконати
Розповім, як проводив перемовини з китайськими бізнесменами. Вони дуже хотіли купляти в нас сировину. Але я однозначно відхилив таку пропозицію. Пояснив, що це для нас абсолютно неприйнятно. Тоді вони поставили іншу умову: поставляйте нам заготовки, а ми тут, у себе, дороблятимемо з них вироби. Я теж не погодився на такий варіант. Це їм дуже не сподобалося.
Врешті-решт після тривалих перемовин підписав серйозний договір про постачання наших готових виробів з одним із найбільших у Китаї інтернет-магазинів. У ньому працює 1200 людей. Протягом кварталу ми поставимо до цієї країни велику кількість виробів з рівненського бурштину. Вважаю, що це великий успіх, прорив, адже цього ніхто з українських компаній не робив раніше. Моя мета здійснилася!
Зараз ми починаємо виробляти декілька позицій виробів, які будемо реалізовувати за прийнятною для нас ціною. Китайський інтернет-магазин займатиметься їх перепродажем.
– Для обробки сонячного каменю ваша компанія купує технологічне обладнання за кордоном?
– Ми працюємо на польському обладнанні. Не можу сказати, що воно погане чи посереднє, навпаки – якісне. Але нині звернули увагу на Китай, який у багатьох галузях генерує цікаві технічні новинки, розробки. Тому під час поїздки до цієї країни закупили два контейнери верстатів для обробки бурштину. Вони надійдуть невдовзі до нас, тоді й перепрофілюємо своє виробництво. Це буде інший рівень обробки сонячного каменю. Такого якісного технологічного обладнання, яке буде в нас, в Україні ні в кого немає!
На підприємстві працюють і українські і іноземні майстри
– Ви вийшли на міжнародний ринок. Отож додалося роботи підприємству з виготовлення прикрас. Як це питання вирішуєте?
– Наше виробництво розташоване у приміщенні колишнього державного підприємства «Бурштин України». Воно давно припинило свою діяльність, але професійні спеціалісти, які працювали на ньому, залишилися. Ми запросили їх до себе.
Крім того, до нас приходять дипломовані спеціалісти з Національного університету водного господарства і природокористування.
А ще на нашому виробництві нині працює майстер високої кваліфікації з Катару, якого добре знають в арабському світі. На кожний виріб, який виготовляє, він ставить своє клеймо. Наразі катарець робить чотки з одного каменя. Ці прикраси представимо на виставці в Катарі.
Зраз ведемо перемовини з турецькими майстрами. До нас також мають приїхати знані фахівці з Китаю. Вони будуть передавати свій багатий досвід нашим працівникам.
Нині на виготовленні сувенірної продукції в нас працює понад 50 осіб. У перспективі плануємо значно розширити штат. Адже попит на прикраси зростає. Чимало нашої сувенірної продукції поїхало в Польщу, в Об’єднані Арабські Емірати, відправили чимало експонатів на виставку в Катар.
Ідеї для дизайну виробів не закінчуютьс
– Я знаю, що Ви, пан Олег – генератор ідей з виготовлення бурштинових виробів. Які завдання даєте своїм майстрам?
– Коло спілкування у мене дуже широке. Є друзі, знайомі зі сфери спорту. Відповідно народилися вироби, присвячені змаганням з тенісу, волейболу, футболу, боксу тощо. Є приятелі, які захоплюються полюванням. Тому ми теж передбачи00й ряд цікавих сувенірів для мисливців. Також у нас є вироби з інших сфер діяльності, зокрема медицини, юриспруденції, військової тематики.
Створення бурштинових виробів контролює і також генерує гарні ідеї керівниця виробництва Галина Усік. Вона переконана, що наразі можна зробити практично будь-яку задуману річ.
Зокрема, на Різдво Галина Усік зініціювала триметрове дерево, яке важить майже 90 кілограм. Воно прикрашає вхід до магазину у Рівному.
– Яку планку, Ви, як топ-менеджер, ставите перед собою в новому, 2025 році?
– Будемо розробляти нові родовища, щоб масштабувати промисловий видобуток бурштину. Магазин наповнюватимемо новими цікавими зразками виробів. До речі, такий же торговельний заклад відкриємо в Києві.
Крім того, бурштинові вироби групи компаній «Амбер Гальбін» плануємо активно популяризувати через інтернет-ресурси України та запустити власний інтернет-магазин.
Василь ЗАКРЕВСЬКИЙ
Читайте також: Рівненські бурштинодобувачі на шляху до світового лідерства
- Запотівають окуляри? Ось 7 лайфхаків як боротися з цимЗапітнілі окуляри не лише погіршують видимість, але й створюють дискомфорт. Але існують ефективні способи розв’язання цієї проблеми.