fbpx

Рівненські ОСББ та водопостачальники шукають порозуміння

Діліться інформацією з друзями:

Стосунки між надавачами та споживачами комунальних послуг були і залишаються злободенними питаннями нашого повсякдення. Аби згладити непорозуміння та розставити всі крапки над «і», нещодавно відбулась зустріч директора Рівнеобл­водоканалу Андрія Карауша з членами ГО «Рада голів ОСББ міста Рівне». Про що йшлося впродовж тригодинного спілкування, розповів очільник водопостачального підприємства.

– Андрію Петровичу, наскільки важливі, на вашу думку, контакти керівників комунальних підприємств з головами ОСББ?

– Вважаю такі зустрічі дуже важливими і потрібними. Водоканал надає послуги централізованого водопостачання та централізованого водовідведення. Вони життєво важливі для рівнян, адже без води і каналізації місто нормально жити не зможе. Наше завдання – забезпечити містян цілодобовими якісними послугами, а натомість отримати справедливу оплату. Тому ОСББ і ми зацікавленні в тому, щоб наше підприємство працювало ритмічно і виконувало свої функції якісно. Я, як директор КП «Рівнеоблводоканал», не можу зустрітись з усіма власниками квартир, тому контакти з їх представниками – керівниками ОСББ – надзвичайно важливі. Також такі зустрічі є необхідними і для нашого підприємства, тому що слід чітко розуміти вимоги і проблеми наших споживачів, реагувати на зауваження щодо роботи водоканалу, чути претензії, бачити ті ділянки роботи, на яких ми недопрацьовуємо.

– Які проблемні моменти ви побачили під час нинішньої зустрічі?

– На жаль, проблемних питань у відносинах між водоканалом та мешканцями доволі багато. Пов’язані вони з постійною зміною законодавства і правил надання послуг. Наприклад, укладення нових договорів за новим Законом України «Про житлово-комунальні послуги»; встановлення та обслуговування комерційних вузлів обліку холодної води  в багатоквартирних житлових будинках, згідно із Законом України «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання». Сюди належать питання повірки квартирних засобів обліку, зняття показників, робота телефонних ліній водоканалу та багато інших буденних питань.

– Як складається ситуація з укладанням нових договорів?

– Нагадаю, що всі співвласники мають визначитись з моделлю відносин з водоканалом. Це можуть бути індивідуальний договір з кожним співвласником багатоквартирного будинку. А може бути й колективний договір, коли він укладається від імені та за рахунок усіх співвласників багатоквартирного будинку управителем або іншою уповноваженою співвласниками особою. Крім того, це може бути і договір з ОСББ, як колективним споживачем. Право вибору належить споживачам. Співвласники свій вибір мають оформити протоколом зборів і направити на адресу водоканалу. А відтак, залежно від обраної моделі, ми вже укладемо типовий договір. Для цього надішлемо кожному ОСББ лист-пропозицію визначити модель відносин. Якщо співвласники багатоквартирного будинку самостійно не оберуть одну з моделей організації договірних відносин, то з кожним співвласником буде укладений індивідуальний договір про надання послуг з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення (без обслуговування внутрішньобудинкових систем). Тому вибір – за споживачем!

– Тепер розкажіть, чи вже вдалося вирішити питання, за чий кошт будуть встановлюватися загальнобудинкові лічильники води?

– Закон про їх встановлення був прийнятий ще у 2018 році. Як це буває часто, вже є багато підзаконних актів, а розуміння хто ж повинен платити за їх придбання та встановлення – немає. Чому я порушив цю проблему саме зараз? Термін встановлення комерційних вузлів обліку холодної води завершився 1 серпня 2020 року.

Після цієї дати теоретично повинні нараховуватись штрафи за їх відсутність у багатоквартирних житлових будинках. Звісно, карантин вплинув на виконання цих норм і каральні заходи відтерміновані на шість місяців після завершення карантину. Однак проблема є, і її потрібно вирішувати. Хоча досі законодавець чітко не визначив фінансового джерела для встановлення будинкових засобів обліку. Хочу сказати відверто: сенс встановлення таких вузлів обліку є! Результати люди відчують практично відразу. Споживач буде платити виключно за те, що спожив. Залишається незрозумілим нашим споживачам, більшість з яких має в квартирах лічильники води і платить по них за холодну воду, механізм розподілу різниць між загальнобудинковим обліком та квартирними лічильниками. Але мені здається, що саме на таких зустрічах ми і знімаємо багато проблемних суперечливих питань.

Питання різниць вже врегульоване постановою Кабінету Міністрів України, яку ми обов’язково будемо виконувати. У Рівному треба встановити приблизно 1500 комерційних вузлів обліку різного діаметру. Це більше, ніж загальна кількість багатоквартиних будинків, але комерційний вузол обліку встановлюється на кожну точку вводу води, а в окремих будинках їх кілька.

За які кошти їх купувати і встановлювати? Звісно, власники квартир можуть «скинутись» і придбати такий вузол обліку, а наші фахівці його змонтувати. Розуміючи важку фінансову ситуацію в більшості рівненських родин, це не найпростіший і правильний вихід сьогодні. Є варіант оформити водоканалу товарний кредит у виробників такого обладнання і платити частинами протягом досить тривалого часу. Це зменшить фінансове навантаження на гаманці містян. Хоча є і третій варіант. Законом не заборонено фінансування купівлі та встановлення вузлів обліку холодної води з місцевого бюджету.

Думаю, є сенс розробити міську програму фінансування купівлі та встановлення таких вузлів обліку. Тим більше, що подібна практика є, а загальна сума, необхідна на те, щоб купити та встановити всі півтори тисячі вузлів обліку, не перевищує 36 мільйонів гривень. Для бюджету міста Рівне така сума є цілком реальною для реалізації за кілька років.

Розмову вела Галина ПОХИЛЬЧУК