fbpx

Рівненський соцзахист адаптувався і успішно працює в умовах карантину

На початку 2020 року ще ніхто й гадки не мав, що пандемія коронавіруса охопить весь світ. Навіть коли у березні в Україні впроваджувалися карантин та обмежувальні заходи, пов’язані із запобіганням поширенню COVID-19, всі були впевнені, що це ненадовго і скоро все минеться. Так думали і ми, працівники управління праці та соціального захисту населення, коли відповідно до рішення Комісії з питань техногенно-економічної безпеки та надзвичайних ситуацій міста Рівне від 23 березня робота управління соцзахисту була переведена на дистанційний режим роботи з відвідувачами.

Незважаючи на загрози здоров’ю та складність умов функціонуання під час карантину, працівники управління ні на день не зупиняли своєї роботи. Великою мірою завдяки організаційним навикам і досвіду начальниці управління Віри Мельник. Отож щомісяця забезпечують своєчасне нарахування і виплату всіх видів державних соціальних допомог і компенсацій, надання пільг і житлових субсидій, отримувачами яких є понад 47000 рівнян. Переважна більшість цих громадян – це люди похилого віку, особи і діти з інвалідністю, родини з неповнолітніми дітьми. Тобто ті, хто належить до групи ризику.

Протягом квітня-червня ми освоїли розроблену комп’ютерну програму і впровадили в дію реалізацію 2 нових видів виплат. Крім того, забезпечили щомісячне продовження виплати 15 видів державних соціальних допомог на строк дії карантину на умовах, визначених постановою Кабінету Міністрів України від 08.04.200 № 264. У травні здійснили (без залучення громадян) перепризначення на новий строк 20410 житлових субсидій. Працівники управління в засобах масової інформації, на офіційному сайті управління та сторінках соцмереж систематично надають роз’яснення щодо прийнятих урядом нововведень.

Наразі очікуємо надходження програмного забезпечення для проведення перерахунку розмірів допомоги на дітей, над якими встановлено опіку чи піклування, а також здійснення виплати нової надбавки одиноким особам, які досягли 80-річного віку та за висновком лікарсько-консультативної комісії потребують постійного стороннього догляду і отримують пенсію відповідно до Законів України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» або «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб».

Значну увагу працівники приділяють проведенню консультацій для громадян в телефонному режимі та наданню відповідей на запитання, які рівняни залишають у «карантинній скриньці», що розміщена біля входу в управління. Щодня отримуємо понад 100 запитань та звернень. До речі, для їх опрацювання (реєстрація і сканування звернення, підготовка відповіді, її реєстрація, сканування і відправка) витрачається набагато більше часу, ніж на надання відповіді під час безпосереднього прийому. З метою забезпечення якісного надання послуг соціального характеру, управління активізувало роз’яснення населенню щодо можливості дистанційної подачі документів із використанням онлайн ресурсів. В результаті зросла кількість звернень, що надійшли в електронному вигляді. Так, за 6 місяців цього року електронними сервісами скористалося 2529 заявників, а за відповідний період минулого – тільки 214 громадян.

Пандемія відчутно позначилася на спілкуванні, мисленні, навчанні, роботі людей, а також на можливості для вирішення будь-яких питань, що стосуються їх життєдіяльності. Спочатку всі суворо дотримувалися встановленої санепідемічної дистанції, уникали відвідування громадських місць, обмежували контакти та перебували в умовах самоізоляції. Так минав місяць, другий, третій… Зараз іде послаблення карантину. Однак ситуація із захворюваністю аж ніяк не покращується. Отож, враховуючи обставини, що склалися, ми всі вчимося жити, працювати, думати по-новому. Пандемія, безумовно, змусила нас перепланувати деякі події, відтермінувати можливість їх проведення в часі, переглянути плани. Не відбулися заплановані заходи, зустрічі, призупинилася реалізація проєктів, розроблених громадськими організаціями осіб з інвалідністю і ветеранів. Так, змінилися і наші плани щодо випуску інформаційного вісника «Турбота». Цей номер ми підготували для того, щоб розказати, як соціальна сфера працює в умовах карантину та вкотре нагадати про основні зміни в законодавстві і створені нами умови для отримання громадянами послуг соціального характеру. Так, наголошую про особливості дистанційної роботи управління праці та соціального захисту населення.

На офіційному сайті управління rivnesoc.gov.ua. подана детальна інформація щодо умов призначення всіх видів державних соціальних допомог, компенсацій, надання пільг і житлових субсидій. Тут же – механізми надання соціальних гарантій окремим категоріям громадян із посиланням на законодавчі акти, розміщені переліки необхідних документів, а також бланки заяв, декларацій із зразками їх заповнення та переходом на е-сервіси Мінсоцполітики.

Для отримання консультацій, роз’яснень та відповідей громадянам доцільно скористатися комунікаційними засобами: відправивши лист на електронну адресу 03195441@mail.gov.ua, або зателефонувавши за номерами телефонів (див. стор. 13).

Подати документи можна з використанням кваліфікованого електронного підпису за допомогою наступних онлайн ресурсів:

на призначення допомоги при народженні дитини:

https://e-services.msp.gov.ua/;

на призначення житлових субсидій:

https://sudsidii.mlsp.gov.ua/;

на призначення компенсаційної виплати «муніципальна няня»:

https://e-nanny.ioc.gov.ua/;

на призначення допомоги на дітей до 10 річного віку фізичним особам – підприємцям, які належать до першої і другої груп платників єдиного податку

https://dopomoga2fop.ioc.gov.ua/.

Крім того, подати заяви та документи можна звичайним поштовим відправленням або через «карантинну» скриньку, розташовану біля входу в управління.

У кінці червня ми впровадили видачу довідок громадянам за попереднім замовленням по телефону.

Для зручності громадян, у яких виникла потреба в отриманні відповіді на запитання під час звернення до управління, встановлено графік чергування працівників, згідно з яким у телефонному режимі за телефоном 0665147577 фахівці скоординують відвідувача щодо оформлення документів, підкажуть місце знаходження бланків документів та пояснять, як їх заповнити.

Змінюються підходи, методи роботи, змінилася і територія біля приміщення управління. Завдяки директору ТОВ «Рівень ЛТД» Мар’яну Годі, на подвір’ї встановлені великі парасольки, які захищають рівнян від спеки і дощу під час написання заяв і заповнення бланків документів. А нещодавно біля управління з’явилась оновлена скринька та стаціонарне місце для оформлення документів, ініціатором якого стала начальниця відділу по роботі з учасниками АТО та ООС і членами їх сімей Ганна Дудник, залучивши до реалізації своєї ідеї благодійників.

Можливо, не все і одразу виходить. Однак, маючи витримку і терпіння, нам спільно треба шукати альтернативні шляхи для подальшої діяльності в новостворених умовах.

Ми ще не знаємо, коли весь світ повернеться до нормального життя, але головне – з розумінням ставитись одне до одного та залишитись людьми.

Олена ПЕТРИК, заступник начальника управління праці та соціального захисту населення

 

Постійно бути в курсі новин вам допоможе telegram-канал газети «7 днів»