fbpx

Ревізійне вікно: від проблем не захистить, але допоможе вирішити їх швидше

Діліться інформацією з друзями:

Дивлячись на красиві фото інтер’єрів ванних кімнат, багато хто планує ремонт або вже взявся за нього. При цьому задаються питанням: а де ж всі комунікації? Куди вони заховані? І головне – як потім до них добратися? Наприклад, у разі аварії.

Буває, що труби каналізації, гарячого і холодного водопостачання розташовані у передбаченій забудовником ніші. Там же знаходяться прилади обліку, для доступу до яких передбачений ревізійний люк. Або ж вони винесені на стіну будинку. Втім найчастіше стояки розташовані просто в кутку санвузла. І, вочевидь, багатьом спадає на думку замурувати їх.

Отож перше запитання, з яким ми звернулися до головного інженера Асоціації ОСББ «Рівняни» В’ячеслава МАКОГОНА:

– Чи можна наглухо «зашити» труби в туалеті?

– Взагалі в мене, як у інженера і людини, котра постійно з цим стикається, така порада: якщо ви робите ремонт і хочете закрити комунікації, повністю оновіть їх. Тоді шанси, що у вас не станеться аварійної ситуації, зводяться до мінімуму. Якщо ж у вас старі каналізаційні та водопровідні труби, яким по 30-40 років, закривати комунікації безглуздо. Всі вони аварійні.

Тому ви повинні розуміти, що, закриваючи старі комунікації, ризикуєте вимушеними ремонтами, витраченими грошима та нервами. Адже, якщо з вашої вини станеться затоплення, хочете ви чи ні, вам доведеться нову вашу стіну руйнувати. Отож, коли плануєте закрити комунікації, то спочатку замініть їх і обов’язково передбачте ревізійне віконце. Зараз на ринку є дуже великий вибір різноманітних «ревізій». Це допоможе вам уникнути багатьох проблем.

Адже може виникнути ситуація, коли, для прикладу, труба, що протікає над вами, підтоплює ваших сусідів знизу. І майстрові, щоб «докопатися» до істини, треба перевірити й ваші комунікації. Тому, якщо у вас є ревізійне віконце, дуже легко надати доступ сантехніку, аби він переконався, що на вашому поверсі проблеми нема.

– Однак нерідко трапляється, що власники квартир замуровують ревізійні вікна, які дають доступ до комунікацій. Чи законно це?

– Якщо в квартирі були передбачені ревізійне вікно і доступ до комунікацій, що відображено в проєкті, то «зашивати» їх протизаконно. Тож такі дії можуть призвести до судового позову. Але ж ви самі розумієте, що це дуже довго, дорого і цим практично ніхто не займається.

– А як бути, якщо сусід зверху підтоплює, але категорично відмовляється надати доступ до каналізаційної шахти у своїй квартирі, бо, мовляв, щойно зробив ремонт?

– Такі випадки, коли власники квартир не допускають до каналізаційного стояка ні голову правління ОСББ, ні сантехніка, щоб ліквідувати аварію, справді трапляються. Я сам був свідком такої ситуації. В одній квартирі потекла прогнила з’єднувальна каналізаційна муфта. Через це підтоплювало всі помешкання по стояку з 8-го по четвертий поверх. Люди благають голову ОСББ, щоб він щось зробив. Сантехнік знайшов приблизне місце, де протікає каналізаційна труба в районі 8 поверху, а власник квартири не дає доступу до комунікацій. Він, бачите, зробив ремонт, обклав стіни плиткою і не дасть її оббивати. Відтак виникла дилема: як усунути аварію? Голова ОСББ знайшов вихід. Він просто перекрив воду на весь будинок, а це 4 під’їзди. На той час у цій багатоповерхівці неможливо було перекрити воду по стояках. До того ж голова сказав, що, поки мешканці не дозволять доступ до аварійних комунікацій, воду підключати він не зможе. Це жорсткий варіант вирішення проблеми. Та що йому залишалося робити, коли інші методи не працюють?

– Яким чином, на вашу думку, можна уникнути таких ситуацій?

– Важко дати якісь поради зі стовідсотковою гарантією. Проте є різні варіанти, які усунуть проблему доступу до каналізаційної шахти. Напевно, почати вирішувати цю проблему необхідно, якщо можна так сказати, з роботи з людьми. А саме – донести їм, що вони є не лише власниками квартир, а й співвласниками всього будинку. Тобто є спільні комунікації, стіни, покрівля, дах. І належать не одній людині. Тому, скажімо, я не можу просто зробити у підлозі отвір, бо для мене це підлога, а для когось – стеля. Буває, що люди міняють якісь комунікації, через що страждають і сусіди, і вони самі.

У мене був такий випадок, коли дуже довго не могли знайти причину відсутності опалення в кімнатах та кухнях одного зі стояків будинку. Люди десять років страждали. А згодом з’ясувалося, що один власник квартири облаштував на кухні підігрів підлоги, використавши для цього металопластикову трубу зі звуженим діаметром. До того ж, зробили це навіть без байпасу (перемичка між трубами, – ред.). І сталося так, що в цю трубу потрапив камінець. Через це й виникла проблема з опаленням. Причину довго не могли виявити, бо господар тієї квартири нікого не впускав у помешкання. Хоча так само, як і сусіди, замерзав у своїй оселі.

Є й ще одна проблема – відсутність елементарної відповідальності. Деякі власники квартир роблять ремонт чи реконструкцію, не думаючи про наслідки. А коли виникає проблема, навідріз відмовляються надати доступ до спільних (!) комунікацій. Скільки сил та нервів іде на те, щоб владнати виниклу конфліктну ситуацію! Всім би жилося легше, якби жили по-людськи.

Спілкувалася Світлана ПІКУЛА