fbpx

Програма автододзвону боротиметься з незаконою рекламою

Діліться інформацією з друзями:

Недобросовісним рекламодавцям життя відтепер псуватиме програма автододзвону

У Рівному, здається, не знайдеться жодного стовпа, зупинки чи під’їзду багатоповерхівки, які не були б обліплені поліграфічною рекламною продукцією і рукописними оголошеннями. Чого тільки не пропонують мешканцям міста надавачі послуг, починаючи від банківських позик і закінчуючи погодинною орендою квартир. Цим самим вони перетворюють Рівне на безладну суцільну дошку оголошень. Аби врешті-решт покінчити з цим безладом, міська влада оголосила недобросовісним рекламодавцям непримиренну війну.

У Рівному запускають програму цілодобового автоматичного додзвону на номери телефонів, зазначені в незаконній рекламі. Чому саме таким чином взялись очистити Рівне від несанкціонованого розміщення оголошень, розповів журналістові «7 днів» міський голова Володимир ХОМКО:

«Щодо реклами, то всім очевидно, що так далі бути не може. З цим треба щось робити. Було б добре запровадити штраф за розклеювання оголошень у невстановлених для цього місцях у сумі, наприклад, 100 тисяч гривень. Але ми всі розуміємо, що цього зробити неможливо. Тому вивчали весь, що є в Україні, реальний досвід.  Перше, ви знаєте, що ми розробили правила розміщення вивісок. Бурчали, комусь не подобалося, але основна маса людей це підтримує.  Далі – наклали мораторій на розміщення зовнішньої реклами і точно найближчим часом таких дозволів не даватимемо. Тепер затвердимо новий порядок оформлення зовнішньої реклами та її розташування у місті Рівному, що, сподіваюся, якимось чином змінить ситуацію на краще.

І третій напрямок – це несанкціоновані об’яви, які розклеєні на всіх транспортних зупинках міста, стовпах, стінах будинків. Ми довго вивчали досвід, як з цим борються в інших містах. Один з варіантів – покривати стовпи спеціальною фарбою, до якої ніщо не пристає. Але це не для нашої країни, бо там, де пофарбували, рекламу і об’яви до стовпів почали примотувати скотчем, і все. Це не Швейцарія і не Угорщина, тут Кулібін на Кулібіні, які демонструють неабияку винахідливість.

Як варіант у соцмережах пропонують штрафувати за несанкціоноване розміщення реклами. Але штрафи у нинішніх розмірах не діють. Хоча, на мій погляд, це правильне рішення: якби штраф чи якесь інше покарання було таким, що людина боялася б клеїти на стовпах об’яви, то все стало б на свої місця.

Місто, на жаль, не має права встановлювати штрафи за несанкціоновану рекламу на свій розсуд у розмірі, який би спрацював. А все тому, що в нас країна шаленого популізму: всі хочуть усім подобатися, влада в тому числі. Відтак ніякого серйозного чи радикального рішення на державному рівні не буде прийнято. Ось, наприклад, просять знести гаражі чи «черепашки». Дайте мені таке право на рівні закону, і я знесу їх. Але ж у мене забрали це право, тому я тепер суджуся по три-чотири роки за кожну “черепашку”. Те саме стосується й незаконно розміщених об’яв.

З того, що ми побачили в Україні, мені здається, більш-менш адекватна пропозиція – автододзвін по тих телефонах, які вказані в незаконній рекламі. Додзвін буде нудний, перманентний, до речі, приємним жіночим голосом, але цілодобово і доти, доки недобросовісний рекламодавець добровільно не зніме сам свою рекламу. Очевидно, цей метод також стовідсотково не вирішить проблему, але, як мінімум, зіпсує життя тим, хто ці об’яви розвішує.

Безумовно, комунальники, як і раніше, будуть ходити від стовпа до стовпа і здирати несанкціоновану рекламу».

Аби боротьба з незаконною рекламою була ефективнішою, міська влада пропонує мешканцям Рівного повідомляти про місцезнаходження такої поліграфії. При цьому просить підкріплювати надані факти фотодоказами та окремо вказувати номери телефонів непорядних рекламодавців. Звичайно, вся інформація спершу буде перевірена, а вже тоді передаватиметься в міське управління ЖКГ для подальшого застосування засобів впливу.

Василь ГЕРУС

©Газета”7днів”/Щойно пан Віктор, обхідник лінійних об’єктів Рівнеелектроавтотрансу, зачистив електроопори від надокучливої реклами, як за ним слідом ідуть «професійні» її розклеювачі. Чи вдасться врешті розірвати це замкнуте коло?