Моделювання позашкільної освіти в області, планування інноваційних форм роботи з дітьми й молоддю, національно-патріотичне виховання та інклюзія. Зокрема, такі першочергові напрямки сьогодні обговорюють освітяни на обласному семінарі для директорів закладів позашкілля Рівненщини.
До обговорення долучився і перший заступник голови Рівненської ОДА Сергій Подолін.
«Чим більше дитина розвиває творчі здібності, тим швидше вдається відволіктися від стресу та повсякдення війни. А якщо є партнерство позашкілля та школи, то формується ще й інтерес до навчання. Проте хочу наголосити й на тому, що таке поєднання має бути змістовним. Саме тому ми сьогодні говоримо про нові необхідні компетентності та потреби сучасності», – сказав куратор освітянської галузі Сергій Подолін.
Також перший заступник голови Рівненської ОДА додав, що заклади позашкільної освіти стали необхідним простором не лише освітніх, культурних, духовних потреб та запитів, а й безпеки та волонтерства. Зазначив, що принцип фінансування «гроші ходять за дитиною» якнайкраще підходить таким закладам. Це про те, щоб направляти кошти на конкретні послуги, а не на «стіни».
«Маємо подекуди ситуації, коли діти записуються у декілька гуртків, а потім туди не ходять. Але в усіх документах йдеться, що вони там є, і заклад активно функціонує. Такої практики на Рівненщині більше не буде. Такі схеми будуть викорінені. А нещодавно створений Центр національно-патріотичного виховання та позашкільної освіти стане прикладом нових базових цінностей в освіті області», – наголосив Сергій Подолін.
Нагадаємо, що в березні обласна влада Рівненщини підтримала рішення щодо створення Центру національно-патріотичного виховання та позашкільної освіти, об’єднавши три обласні заклади: Рівненський обласний центр науково-технічної творчості учнівської молоді, Станцію юних натуралістів та центр національно-патріотичного виховання, туризму і краєзнавства учнівської молоді.
На семінарі також звернули увагу і на безбар’єрність позашкільної освіти, зокрема, для дітей із громад, організацію роботи гуртків на базі інших закладів освіти, залучення на договірній основі закладів позашкільної освіти, що знаходяться у власності інших територіальних громад.
Зауважимо, що на Рівненщині функціонує 37 закладів позашкільної освіти, з них 32 знаходяться в громадах. Там виховується понад 27 тисяч дітей. Також гурткова робота організована і при школах, де займається ще 25 тисяч дітей. Серед найпопулярніших напрямків залишаються художньо-естетичний, науково-технічний, дослідницько-експериментальний, спортивний.
На семінарі директори-позашкільники додатково ознайомилися із діяльністю освітнього процесу Рівненського Палацу дітей та молоді, його трансформацією, стратегією, менеджерською та міжнародною роботою. Впродовж дня учасники також відвідають такі гуртки ПДМ, як ІТ-школу, театр, клас музичних ударних інструментів, екологічний центр, школу танцю, естрадного вокалу та образотворчого мистецтва.
Рівненська ОВА
Читайте також: Проєкт від USAID “Економічна підтримка України”