fbpx
навчання в школі

На 12-річну систему освіти пропонують перевести школи В Україні вже з 2024 року

Діліться інформацією з друзями:

Голова Державної служби якості освіти України Руслан Гурак пропонує запровадити 12-річну систему освіти вже з 2024 року як оптимальний варіант розв’язання проблеми освітніх втрат, спричинених COVID-19 і війною.

Таку думку він висловив під час презентації результатів дослідження “Освіта під час війни”, повідомляє Укрінформ.

Гурак зазначив, що це дозволить збалансувати освітню програму. Враховуючи пропущені заняття, і підготуватися до повноцінного запровадження профільної старшої школи у 2027 році.

Він запропонував укласти суспільний договір про відповідальність кожного учасника освітнього процесу за навчання. 

Ми зможемо збалансувати освітню програму таким чином, щоб врахувати усі пропущені заняття (через повітряні тривоги, відсутність електроенергії, відсутність інтернету), врахувати перехідний період на кожному рівні і зможемо підготуватися до 2027 року – до повноцінного запровадження профільної старшої школи, – сказав Гурак.

Гурак закликав представників української влади поговорити з донорами, щоб надати фінансування освітній системі України та підтримати нас один рік у запровадженні 12-річної системи.

“Як на мою думку, це могло б вирішити дуже і дуже багато питань”, – зазначив Гурак. 

Крім цього, зауважив він, дуже важливо, і зараз для цього є слушний час, укласти в Україні суспільний договір про відповідальність кожного учасника освітнього процесу за навчання.

“Чому? Тому що якщо учень не відчуває відповідальності, якщо вчитель в нинішніх умовах не відчуває відповідальності за рівень освіти, то потуги тільки держави, тільки Міністерства освіти, тільки Служби (ДСЯОУ – ред.), або тільки депутатів, які напишуть хороші зміни до законів, не будуть мати абсолютно ніякого результату. Тому перша необхідність – це кожен має відчути свою відповідальність за результати навчання. І тоді ми можемо говорити про речі, які слід змінювати: і в інклюзивній освіті, і в дошкільній, позашкільній, і в загальній середній освіті”, – наголосив Гурак. 

Як повідомлялося, про освітні втрати (educational loss, learning losses) почали активно говорити у світі під час карантинних обмежень COVID-19. Під втратами, зазвичай, розуміють недосягнення окремих результатів через відсутність або обмеження доступу до навчання. Мільйони дітей по всьому світу під час карантину не мали доступу до шкіл, а в Україні ситуація ускладнилася ще й через війну.

Читайте також: