Реформи реформами, а суть педіатричної допомоги після глобальної реорганізації практично не змінилася. Та є й доповнення, які однозначно всім припали до вподоби. У дитячій амбулаторії ПМСД «Центральний» віднедавна прийом ведуть як педіатри, так і сімейні лікарі, які допомагають зберегти здоров’я дітям і дорослим.
– До дітей ми завжди ставилися і ставимося з душею, по-людяному, бо така наша професія, як може бути інакше?! І до дорослих, яких набираємо, ставлення також гуманне,– запевняє завідувачка дитячої амбулаторії ЦПМСД «Центральний» Лариса Грицута (Галянт).
А за плечима пані Лариси аж 35 років стажу роботи в педіатрії. Донедавна вона завідувала педіатричним відділенням поліклініки дитячої міської лікарні, тож має з чим порівняти.
Вона пригадує, що раніше обслуговували за територіальним принципом: кожен лікар був закріплений за певними вулицями. Тепер людина незалежно від місця проживання, уклавши декларацію, може обслуговуватись у будь-якого спеціаліста,– розповідає завідувачка.
У дитячій амбулаторії ЦПМСД «Центральний» прийом ведуть 12 лікарів, які уклали 10,5 тисячі медичних декларацій. При цьому вони не відмовляють в обслуговуванні і тим, хто ще не визначився зі своїм лікарем.
Коридор амбулаторії майже порожній, зрідка з’являється мама з дитиною чи й двома.
– У вас так завжди?
– У нас тепер черг не побачите,– зауважила Лариса Грицута,– адже працює електронний запис і кожен приходить на призначений час. Це надзвичайно великий плюс: немає великого напливу людей, про який з жахом згадують старші мами.
Завідувачка каже, що зараз період сезонних звернень в основному з вірусними інфекціями. Також приходить вакцинуватися багато батьків з дітками.
– Як ви вважаєте: змінилося ставлення батьків до вакцинації їхніх дітей чи ні?
– Настороженість батьків дещо спала, відповідно у більшої кількості людей з’явилося бажання щепитися. Молоді батьки багато читають, тож роблять діткам не лише обов’язкові щеплення, але й рекомендовані: від вітряної віспи, пневмококу, менінгококу.
Змінився і графік роботи лікарів. Це раніше вони приймали упродовж трьох годин, а потім ще стільки ж обслуговували за викликами. А тепер у них шестигодинний прийом і працюють у дві зміни: перша з 8.00 до 14.00, друга з 14.00 до 20.00. При цьому лікарі мають додатковий час на роботу з документацією, патронаж до новонароджених та дітей з інвалідністю.
–Якщо ж під час прийому звертаються по телефону із проханням допомогти хворій дитині з температурою?
– У такому випадку лікар має право в телефонному режимі разом з мамою чи татом хворої дитини вирішити, як діяти. Якщо ж є необхідність візиту, то, звичайно, їде до дитини.
Тож саме про такі випадки мають пам’ятати батьки, які вирішили підписати декларацію з лікарем.
– А коли дитина обслуговується по декларації у педіатра чи сімейного лікаря з іншого населеного пункту?
– Це не зовсім зручно. Важливо, щоб лікар був не так далеко і можна було оперативно до дитини виїхати, подивитися, проконтролювати. На відстані це зробити набагато важче. Хоча батьки, якщо вже когось вибрали для себе, то їм дуже важко змінити свої переконання.
– Все-таки циганська пошта працює!
– Так, хороший лікар і декларацій набрав найпершим, і пацієнтів має багато, і міняти його ніхто не хоче.
Оксана ПИЦЬКА