fbpx

Із 1 січня припиняється автоматичне нарахування державних соціальних допомог

Діліться інформацією з друзями:

На період введення воєнного стану надання державних соціальних допомог та пільг, які було призначено раніше, продовжується особам, які проживають на території територіальних громад, включених до переліку територіальних громад, які розташовані в районі проведення воєнних (бойових) дій або які перебувають у тимчасовій окупації, оточенні (блокуванні).

30 листопада 2022 року набула чинності постанова «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України щодо призначення окремих видів державної допомоги та соціальних стипендій», прийнята на засіданні уряду 15 листопада 2022 року під номером 1320, якою були внесені зміни до постанови Кабінету Міністрів України від 7 березня 2022 року №214 «Деякі питання надання державної соціальної допомоги та пільг на період введення воєнного стану».

Внесені зміни передбачають припинення автоматичного нарахування державних соціальних допомог, а саме:

  • державна соціальна допомога малозабезпеченим сім’ям;
  • допомога на дітей одиноким матерям;
  • допомога на дітей, над якими встановлено опіку чи піклування;
  • допомога на хворих дітей, яким не встановлено інвалідність;
  • щомісячна грошова допомога особі, яка проживає разом із особою з інвалідністю I чи II групи внаслідок психічного розладу;
  • тимчасова державна допомога дітям, батьки яких ухиляються від сплати аліментів;
  • тимчасова державна соціальна допомога непрацюючій особі, яка досягла загального пенсійного віку але не набула права на пенсійну виплату;
  • державна соціальна допомога особам з інвалідністю з дитинства та дітям з інвалідністю.

Враховуючи вищевикладене, всім отримувачам допомог, яким виплати були продовжені автоматично, необхідно після 1 січня 2023 року звернутися для поновлення виплат.

У разі, коли в період введення воєнного стану виявлено відомості та/або отримано інформацію, що вплинула або могла вплинути на встановлення права на отримання державної соціальної допомоги та на визначення її розміру, виплата державної соціальної допомоги припиняється з місяця, що настає за місяцем, в якому виявлено відомості та/або отримано інформацію.

Тому для продовження виплати заявникам необхідно звернутися до департаменту та подати документи для визначеного виду допомоги.

Отримувачам допомоги особам з інвалідністю з дитинства та дітям з інвалідністю:

  • паспорт заявника;
  • виписку з акта огляду МСЕК або медичний висновок (для отримувачів допомоги на дитину з інвалідністю);
  • свідоцтво про народження дитини (для отримувачів допомоги на дитину з інвалідністю);
  • трудову книжку (для отримувачів надбавки на догляд за дитиною з інвалідністю).

Раніше, якщо такі особи пропускали строк переогляду для підтвердження групи інвалідності, виплата відповідних видів допомоги не зупинялася на період введення воєнного стану та 1 місяця після його припинення чи скасування. Тепер відсутність результатів медкомісії та підтвердження групи інвалідності буде вважатися підставою для припинення відповідних виплат.

Отримувачам державної соціальної допомоги особам, які не мають права на пенсію, та особам з інвалідністю:

  • паспорт заявника та реєстраційний номер облікової картки платника податків;
  • виписку з акта огляду МСЕК;
  • трудову книжку.

ВАЖЛИВО! Особам з інвалідністю та з інвалідністю з дитинства, у яких група інвалідності призначена безстроково, подавати документи з 01.01.2023 не потрібно.

Отримувачам щомісячної грошової допомоги особі, яка проживає разом з особою з інвалідністю І чи ІІ групи внаслідок психічного розладу, яка за висновком лікарської комісії медичного закладу потребує постійного стороннього догляду, на догляд за нею:

  • довідку про доходи – у разі зазначення в декларації доходів, інформація про які відсутня в ДПС, Пенсійному фонді України, фондах соціального страхування та згідно із законодавством не може бути отримана за відповідним запитом органу соціального захисту населення. У разі неможливості підтвердження таких доходів довідкою про доходи до декларації додається письмове пояснення із зазначенням розміру доходів;
  • висновок лікарської комісії закладу охорони здоров’я щодо необхідності постійного стороннього догляду за особою з інвалідністю I чи II групи внаслідок психічного розладу за формою, встановленою МОЗ за погодженням із Мінсоцполітики (незалежно від того, чи є психічні розлади основною причиною інвалідності);
  • копію довідки до акта огляду медико-соціальною експертною комісією, видану особі з інвалідністю I чи II групи внаслідок психічного розладу, за якою здійснюється догляд;
  • паспорт заявника та реєстраційний номер облікової картки платника податків;
  • паспорт та реєстраційний номер облікової картки платника податків особи з інвалідністю I чи II групи внаслідок психічного розладу, за якою здійснюється догляд;
  • трудову книжку заявника у випадку звільнення з роботи;
  • інформація про склад сім’ї заявника зазначається в декларації.

Отримувачам державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям:

  • довідку про доходи у разі зазначення в декларації доходів, інформація про які відсутня в ДПС, Пенсійному фонді України, фондах соціального страхування тощо та згідно із законодавством не може бути отримана за відповідним запитом органу соціального захисту населення. У разі неможливості підтвердження таких доходів довідкою до декларації додається письмове пояснення із зазначенням їх розміру;
  • паспорт заявника та реєстраційний номер облікової картки платника податків;
  • свідоцтво про народження дитини;
  • для дітей, яким виповнилося 14 років, паспорт та реєстраційний номер облікової картки платника податків.

Отримувачам допомоги на дітей одиноким матерям:

  • довідку про доходи у разі зазначення в декларації доходів, інформація про які відсутня в ДПС, Пенсійному фонді України, фондах соціального страхування тощо та згідно із законодавством не може бути отримана за відповідним запитом органу соціального захисту населення. У разі неможливості підтвердження таких доходів довідкою до декларації додається письмове пояснення із зазначенням їх розміру;
  • паспорт заявника та реєстраційний номер облікової картки платника податків;
  • свідоцтво про народження дитини;
  • для дітей, яким виповнилося 14 років, паспорт та реєстраційний номер облікової картки платника податків;
  • трудову книжку заявника у випадку звільнення з роботи;
  • інформація про склад сім’ї заявника зазначається в декларації;
  • якщо одинока мати народила дитину за межами України і не може подати документ, який підтверджує факт, що вона є одинокою матір’ю, рішення про призначення їй допомоги на дитину приймається органом соціального захисту населення на підставі наданого центром соціальних служб висновку про початкову оцінку потреб дитини та сім’ї із зазначенням інформації про факт проживання дитини з матір’ю і документа про народження дитини, легалізованого в установленому порядку, якщо інше не передбачено міжнародними договорами України.

Отримувачам допомоги на дітей, над якими встановлено опіку чи піклування:

  • заяву, складену за формою, встановленою Мінсоцполітики;
  • декларацію про доходи та майновий стан осіб, які звернулися за призначенням усіх видів соціальної допомоги, складену за формою, встановленою Мінсоцполітики (далі – декларація);
  • довідку про доходи у разі зазначення в декларації доходів, інформація про які відсутня в ДПС, Пенсійному фонді України, фондах соціального страхування тощо та згідно із законодавством не може бути отримана за відповідним запитом органу соціального захисту населення. У разі неможливості підтвердження таких доходів довідкою до декларації додається письмове пояснення із зазначенням їх розміру;
  • паспорт заявника та реєстраційний номер облікової картки платника податків;
  • свідоцтво про народження дитини;
  • для дітей, яким виповнилося 14 років, паспорт та реєстраційний номер облікової картки платника податків.

Отримувачам тимчасової державної допомоги дітям, батьки яких ухиляються від сплати аліментів, не мають можливості утримувати дитину або місце проживання їх невідоме:

  • рішення суду (виконавчий лист) про стягнення з одного із батьків аліментів на дитину; довідку державної виконавчої служби, що підтверджує факт несплати аліментів одним із батьків протягом шести місяців, що передують місяцю звернення;
  • довідку відповідної установи про перебування одного з батьків під арештом, слідством, на примусовому лікуванні, у місцях позбавлення волі, визнання його в установленому порядку недієздатним, а також перебування на строковій військовій службі;
  • повідомлення органу внутрішніх справ про те, що місце проживання (перебування) одного з батьків дитини не встановлено.

Отримувачам допомоги на хворих дітей, яким не встановлено інвалідність:

  • паспорт або інший документ, що посвідчує особу, та документ, що підтверджує повноваження:

– усиновлювача (копія рішення про усиновлення);

– опікуна, піклувальника (копія рішення районної, районної у мм. Києві та Севастополі держадміністрації, виконавчого органу міської, районної у місті (у разі її утворення) ради, сільської, селищної ради об’єднаної територіальної громади або суду про встановлення опіки);

– прийомних батьків, батьків-вихователів (копія рішення районної, районної у мм. Києві та Севастополі держадміністрації, виконавчого органу міської, районної у місті (у разі її утворення) ради про влаштування дитини до дитячого будинку сімейного типу або прийомної сім’ї);

  • свідоцтво про народження дитини (копія з пред’явленням оригіналу);
  • довідка про захворювання дитини на тяжке перинатальне ураження нервової системи, тяжку вроджену ваду розвитку, рідкісне орфанне захворювання, онкологічне, онкогематологічне захворювання, дитячий церебральний параліч, тяжкий психічний розлад, цукровий діабет I типу (інсулінозалежний), гостре або хронічне захворювання нирок IV ступеня, про те, що дитина отримала тяжку травму, потребує трансплантації органа, потребує паліативної допомоги, видана лікарсько-консультативною комісією лікувально-профілактичного закладу в порядку та за формою, встановленими центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони здоров’я.

Отримувачам тимчасової державної соціальної допомоги непрацюючій особі, яка досягла загального пенсійного віку, але не набула права на пенсійну виплату:

  • паспорт громадянина України;
  • документ про присвоєння реєстраційного номера облікової картки платника податків;
  • довідку про наявний трудовий стаж, видану органами Пенсійного фонду України;
  • декларацію про доходи та майновий стан (заповнюється на підставі довідок про доходи кожного члена сім’ї) за останні шість календарних місяців, що передують місяцю звернення за призначенням тимчасової допомоги;
  • копію рішення про призначення опікуна (для особи, яку визнано недієздатною);
  • інформацію про склад сім’ї особи, яка звернулася за призначенням тимчасової допомоги, зазначається в декларації про доходи та майновий стан.

Додатково хочеться звернути увагу, що всі види державної соціальної допомоги на даний час призначаються через програмний комплекс «Інтегрована інформаційна система «Соціальна громада», який передбачає сканування оригіналів документів.

Враховуючи вищезазначене, для призначення усіх видів державної соціальної допомоги необхідно звернутися з оригіналами вищезазначених документів.

Наталія НИДЗЕЛИК,
начальник відділу з прийому державних допомог
Департаменту соціальної політики Рівненської міської ради