Джерело вічної молодості людство шукало упродовж усієї свої історії. І хоча відшукати його поки що не вдалося, в деяких країнах тривалість життя набагато перевищує середній показник у світі – 71 рік. Кожна з цих країн має свій секрет довголіття.
Експерти вирішили опитати 100 людей похилого віку, які розкрили головні секрети довголіття.
По-перше, експерти зазначають, що і чоловіки, і жінки, які доживають до свого 100-річчя, мають позитивний менталітет і ставлення до життя. Крім того, всі вони повідомили, що почуваються на 20-30 років молодшими за свій фактичний вік, що підтверджено такими біомаркерами, як рівень артеріального тиску, м’язова та кісткова маса, фізична підготовленість. Ці показники довголіття більше відповідають тому, скільки років вони думають, ніж тому, скільки їм насправді. Цікаво, що серед пенсіонерів також немає жодного «прихильника здорового способу життя», але всі вони харчуються простою домашньою їжею.
Джерело вічної молодості — позитив
Ще одна загальна характеристика людей, які живуть до 100 років і більше, – це міцні та позитивні сімейні стосунки. Люди похилого віку завжди говорять про сім’ю з ніжністю, навіть якщо чоловік помер десятки років тому.
Водночас довгожителів не можна назвати людьми, які «застрягли в минулому» – респонденти активно цікавляться сучасним життям і вивчають нове. Експерти вважають, що хороша пам’ять, розумова активність і допитливість можуть підтримувати літніх людей і продовжувати життя.
Наталя ПАНЧИШИН
- Чи можна запивати їжу: шкодить це організму чи ніНаталія Ягущина 17.12.2025, 08:00 Питання про те, чи варто запивати їжу водою або напоями, виникає давно. Дехто вважає, що це шкодить шлунку та сповільнює травлення, однак наукові дослідження показують інше: вода не псує роботу травної системи й не впливає на…
Читайте також: Чотири прості рекомендації допоможуть дожити до 100 років

контент-менеджерка та журналістка редакції «Сім днів». Працює з соціальними темами, історіями громад, матеріалами про дітей і молодь, а також готує публікації для проєкту «Вулиці Героїв».
Від 2016 року працює контент-менеджеркою соціальних мереж редакції. Має досвід роботи рекламним менеджером у газетах «Вісті Рівненщини» та «Панорама». Долучається до підготовки новин, авторських матеріалів і контенту для онлайн-платформ.

