fbpx

Що хорошого COVID-19 дав школі? Підсумки найбільшої освітньої конференції Фінляндії Educa 2021

Діліться інформацією з друзями:

На найбільшій конференції Фінляндії Educa. Освітні лідери обговорили, як їх країни реагували на виклики пандемії в освіті і що з цього досвіду вони взяли б у майбутнє. Незважаючи на втрати та випробування, які приніс COVID-19, вони міркували, що хорошого коронакриза дала освіті.

Школи почали більше цінувати

COVID-19 змусив всіх усвідомити, наскільки важливі школи для учнів, батьків і всього суспільства. Люди раптом почали цінувати школи і вчителів набагато більше, ніж раніше. 

«Ми усвідомили, наскільки важлива школа, як добре, коли вона відкрита. Ми побачили, як учні та вчителі люблять бути поруч один з одним », – поділилася враженнями пані міністр освіти Швеції Анна Екстрем, для якої минулий рік був одним з найважчих у житті з точки зору прийняття рішень.

Освітні заклади пройшли краш-курс із диджиталізації

Під час пандемії учням і вчителям довелося прискорено освоювати цифрові технології для дистанційного навчання.

«Дуже важко шукати позитивні сторони цього жахливого часу пандемії, – каже керівниця освітнього міністерства Швеції Анна Екстрем. – Однак ми пройшли краш-курс по діджіталізаціі. І те, як шкільні системи, вчителі, а також учні прийняли цей виклик, – просто фантастика».

На думку освітніх міністрів, пандемія прискорила ті зміни, які назрівали в освіті. Раніше дистанційне навчання в скандинавських країнах використовувалося в основному для вивчення мов національних меншин. Під час локдауна цей досвід довелося масштабувати на весь процес навчання.

«Клас більше не фізичний простір з дошкою посеред аудиторії», – каже Анья Йохансен, державний секретар Норвегії за освітою і інтеграції, яка представляла свою країну на конференції Educa. За її словами, Норвегія десятиліттями інвестувала в цифрову інфраструктуру і розвивала цифрову компетентність вчителів, і під час локдауна виграла від цього.

Цифрові навички – це те, що і в подальшому слід розвивати вчителям і учням, переконані освітні лідери. Разом з тим, освітні керівники погоджуються, що дистанційне навчання – це не найкращий вид навчання. Однак якщо використовувати його як допоміжний засіб на додаток до очного навчання, в невеликих групах, з достатньою кількістю перерв, результат може бути досить хороший.

Більше уваги стали приділяти гігієні

Увага на гігієнічних заходи в школі може допомогти в боротьбі не тільки з COVID-19, але і з іншими хворобами, вважає пані державний секретар Норвегії Анья Йохансен. Досвід впровадження протиепідемічних заходів можна використовувати в майбутньому при сезонної спалах захворюваності.

Певні категорії учнів розкрилися

Як не парадоксально це звучить, але учням, які зазвичай були замкнутими на уроках або часто прогулювали школу, навчання з дому пішла на користь.

«Деякі учні показали себе з кращого боку під час дистанційного навчання: сором’язливі учні, а також учні з високим рівнем невідвідування демонстрували більшу присутність», – ділиться спостереженнями пані міністр Швеції Анна Екстрем.

В цілому, під час локдауна діти вчилися робити завдання вчасно, бути більш дисциплінованими і брати відповідальність за своє навчання на себе.

Школа після COVID: цілі для освіти

Серед найбільших цілей на найближче майбутнє представники Швеції та Норвегії назвали забезпечення рівного доступу до якісної освіти всіх категорій учнів, незалежно від їх особливостей і життєвих обставин. У тому числі збільшення можливостей дистанційного навчання в сільській місцевості.

У той же час освітня супердержава Фінляндія взяла курс на підтримку навчання протягом життя, щоб освіту на всіх його етапах було пріоритетом для уряду. Місяць тому фінський парламент прийняв закон про те, що всі учні до 18 років повинні ходити в школу. Таким чином, незважаючи на проблеми в економіці, влада намагається боротися з низькою залученістю молоді на ринку праці. Серед предметів, яким слід навчати дітей вже зараз, учасники конференції називали: сталий розвиток, навички самодопомоги та здорового, холістичного способу життя, основи демократії і критичне мислення.

Джерело: Освіторя.медіа