Простий, зручний, екологічний і чимраз швидший громадський транспорт стрімко завойовує симпатії мешканців міст Західної Європи. Автобуси, тролейбуси, трамваї, метро, міські електрички все частіше приходять на зміну власним автівкам європейців у щоденному користуванні. Зокрема, в Гельсінкі вперше за останні 50 років громадський транспорт перевозить більше пасажирів, ніж власні авто.
Та хоча пандемія COVID-19 і здатна пересадити на певний час людей у салони особистого транспорту, тренди стрімкого розвитку сучасної та екологічної транспортної системи міст залишаються сталими.
Одна з найкращих систем громадського транспорту – у Німеччині. Вона різна в різних містах. Для прикладу, в Берліні мережа громадського транспорту становить понад 2,5 тисячі кілометрів автобусних ліній, трамвайних колій, ліній метрополітену і міських електричок. Важливо, що перевізники забезпечують не тільки мобільність берлінців та туристів, вони сприяють підвищенню якості життя всередині міста. Постійно поліпшується якість сервісу, підвищуються екологічні стандарти транспортних засобів. Наприклад, автобуси BVG пересуваються на дизельному паливі без сірки. На них використовуються фільтри, які до мінімуму знижують викиди окису вуглецю та сажі.
У Скандинавії на частку громадського транспорту припадає майже 50% перевезень. І що цікаво – найбільший попит якраз серед молоді, у той час, як люди 65+ віддають перевагу власним автівкам. Значна увага мерією «найзеленішого міста Європи» приділяється екологічності. Тому не дивно, що центральна частина міста закрита для звичайного транспорту, збільшуються мита для в’їзду в місто приватних автівок, розширюються велосипедні та пішохідні зони, заохочуються електромобілі та екологічні транспортні моделі. Найпопулярнішим у країні залишається використання трамваїв.
У чеській Празі діє єдина система міського громадського транспорту, до якої входять метро, трамваї, автобуси, фунікулер, швидкісні поїзди (окрім експреса в аеропорт) та навіть пором. Цікавинкою є енергозбереження, адже двері відчиняються після натискання кнопки, що дозволяє економити тепло.