fbpx

Бізнес проти запланованого зростання тарифів на залізничні вантажні перевезення

Діліться інформацією з друзями:

Міністерство інфраструктури збирається підвищити з 1 вересня тарифи на залізничні перевезення вантажів. Бізнес-спільнота вважає такий крок шкідливим та пояснює, що з ним не так.

Про це пише https://biz.nv.ua/

Європейська Бізнес Асоціація не підтримує запропонований Мінінфраструктури проект наказу щодо зміни коефіцієнтів тарифів на перевезення вантажів залізничним транспортом.

«Система тарифів Укрзалізниці потребує комплексного перегляду, а не точкового підвищення. Для цього необхідно здійснити реорганізацію Укрзалізниці, що вже передбачено у проекті закону про залізничний транспорт № 1196−1 від 6 вересня 2019 року», — сказано у заяві Асоціації.

 «Заплановане підвищення тарифів призведе до зростання тарифного навантаження на бізнес в цілому на 10,1 млрд грн щорічно», — сказано у заяві Асоціації.

Крім того, бізнес-спільнота наголосила, що зростання тарифів не було передбачено консолідованим фінансовим планом Укрзалізниці на 2021 рік, не є обґрунтованим та не вирішує одну з ключових проблем УЗ — збитковість пасажирських перевезень, (яка, за підрахунками бізнесу, в 2020 році склала 13 млрд грн).

«За даними бізнесу, у 2020 році 100% прибутку Укрзалізниці від вантажних перевезень було використано на покриття зростаючих збитків від пасажирських перевезень. Тож важливим завданням все ж має бути вирішення проблеми значної збитковості пасажирських перевезень», — наголосили у Асоціації.

«Європейська Бізнес Асоціація вкотре наголошує на важливості прогнозованості та прозорості в країні. Будь-які підвищення тарифів бізнес закладає в бюджет заздалегідь, тож заслуговує на те, щоб розуміти, що буде мати місце через рік, два, три та більше. Крім того, потрібно розуміння, куди планується спрямовувати кошти від підвищення та чому саме прозорий бізнес намагаються постійно притискати до стіни, враховуючи той факт, що наразі існує висока рентабельність вантажних перевезень», — резюмували у ЄБА.

Асоціація звернулася до керівника Офісу президента України Андрія Єрмака, прем’єр-міністра Дениса Шмигаля та міністра інфраструктури Олександра Кубракова із закликом сприяти відкликанню даного проекту наказу. Бізнес-спільнота пропонує покращити фінансові результати УЗ через альтернативні способи: шляхом оптимізації витрат, зменшення непрофільного оподаткування (скасування податку на землю), скорочення збитковості пасажирських перевезень.