fbpx
Тролейбусному руху у Рівному – 50 років

Тролейбусному руху у Рівному – 50 років

Діліться інформацією з друзями:

Золотий ювілей святкують рівненські тролейбусники. Сьогодні, 24 грудня, минає півстоліття з того дня, коли рівняни вперше скористалися екологічним і комфортним видом громадського транспорту – електричним.

Перший тролейбус досі на ходу

Саме тоді, в далекому 1974 році, розпочався регулярний рух тролейбусів з пасажирами за маршрутом №1 «Мототрек – РЗВА», котрий проліг нинішніми вулицями В.Стельмаха, Відінською, С.Бандери, Соборною та Коцюбинського. Святкову колону новеньких машин «Шкода-9Тр» чехословацького виробництва очолив тролейбус з бортовим номером 1 під кермуванням молодої водійки Галини Левітіної (1948-1991), збережений дотепер як діючий історичний експонат.

Тролейбусному руху у Рівному – 50 років - фото 1
Відкриття тролейбусного руху 24 грудня 1974 року

 Новий транспорт швидко завоював популярність у мешканців міста, тому його розвиток не змусив довго чекати. Протягом наступних трьох років контактну мережу інтенсивно будували до різних околиць Рівного. Наприкінці квітня 1975 року відкрито першу чергу маршруту №2 до Боярки, друга ж черга стала до ладу 5 листопада – новозбудована лінія досягла льонокомбінату. 5 грудня 1976 року відкрито маршрут №3 «Мототрек – залізничний вокзал», котрий проліг вулицями Данила Галицького, Київською, Сагайдачного та Небесної сотні, а 18 серпня 1977 року східні ділянки мережі між мототреком і льонокомбінатом поєдналися по вулиці Відінській маршрутом №4. До середини літа 1982 року кількість машин досягла проєктної місткості депо – 100 одиниць.

Перші водії рівненських тролейбусів опановували професію на навчальному комбінаті київського трамвайно-тролейбусного управління. Також залучали з міст, які на той час уже встигли отримати досвід роботи з електротранспортом: Полтави, Хмельницького, Львова та інших.

Золоті працівники

Навіть після п’яти десятиліть, що минули з дня відкриття руху, на нашому підприємстві трудиться Олександр Яблоцький – спершу водій пасажирського тролейбуса, а зараз – маневровий водій.

Тролейбусному руху у Рівному – 50 років - фото 2

Окрім нього, «золотий ювілей» трудового стажу відзначають мийниця рухомого складу Раїса Поліщук і старший касир Софія Ярмольчук

Понад 40 років присвятили тролейбусній справі ветерани підприємства: водії Ніла Троцюк, Володимир Шейдик, Андрій Нестерук, Олексій Дмишук, Віра Ситай, Галина Холод, Ніна Радько, Марія Хоронжук, Василь Мацега, Юрій Занічковський, Володимир Сорока; інженерка з обслуговування тягових підстанцій Марія Блащук; старший майстер Валерій Блащук; техніки з організації руху Ольга Кочмарська, Людмила Захарчук та Олена Донакова; мийниця рухомого складу Валентина Свіщевська; сторож Ніна Орел; старша інспекторка з кадрів Світлана Татарчук; провідні інженери Сергій Максимчук та Валентина Плисюк.

Тролейбуси виїхали за межі міста

Йшли роки, тролейбусне господарство міста розвивалося, підтримувалося на традиційно високому рівні, долало виклики, які кидала доля – і все це завдяки цілодобовій самовідданій праці колективу підприємства. У 1989 році тролейбуси пішли до селища Ювілейного, в 1992 році – за межі міста до заводу тракторних агрегатів (с.Городок), а 20 травня 2005 року – до мікрорайону «Північний». Парк поповнювався тролейбусами різноманітних моделей: спершу це були «Шкода-14Тр», отримані з заводу 1989 року, у 1993-95 та 2007 роках – машини вітчизняного виробництва ЮМЗ-Т1 та ЮМЗ-Т2, у 2008 році – ЛАЗ-Е183 (перша одиниця великогабаритного низькопідлогового транспорту в Рівному), а в часи, коли необхідно було масово замінити спрацьований рухомий склад, ставка робилася на вживані машини, які раніше експлуатували в країнах Європи: «Шкода-9Тр», «Шкода-14Тр» та «Єльч».

З 2016 року взято курс на оновлення парку сучасними тролейбусами з низькою підлогою, зручними для маломобільних пасажирів. Сім із них обладнані можливістю автономного ходу, що дозволило відкрити маршрути №11 «вул. Енергетиків – Торгові центри» та №12 «Північний – Луцьке кільце», на деяких ділянках котрих рух відбувається без під’єднання до контактної мережі.

 На кінець 2024 року в активній пасажирській експлуатації перебуває 71 тролейбус. 49 одиниць «Шкода-14Тр», 2 ЮМЗ-Т2, 1 ЛАЗ-Е183, 1 БКМ-43303 та 18 «Дніпро-Т203», 6 з яких обладнані акумуляторними батареями. Збереглося також 5 машин «Шкода-9Тр»: уже згаданий «музейний» №1, технічна допомога, та ще три служать для технічних цілей. Низькопідлогові машини складають 28% парку. Плановий випуск на лінію становить 64 тролейбуси в робочі дні та 43 – у вихідні.

Окрім тролейбусів, підприємство експлуатує також і пасажирські автобуси середньої місткості «Атаман». Вони обладнані пониженою площадкою перед задніми дверима, що робить їх зручними для маломобільних пасажирів. Завдяки запровадженню автобусного сполучення географія обслуговування комунальним громадським транспортом суттєво розширилася: ним отримали можливість скористатися мешканці Квасилова, Тинного та Золотієва.

Війна внесла корективи

Здавалося б, ніщо не заважало подальшому інтенсивному розвитку, але жорстока війна захмарила світлі перспективи. Одинадцять працівників підприємства стали до лав ЗСУ.

  • Начальник служби руху Ігор Гладій
  • водії тролейбуса Олександр Беденко
  • Павло Рощук
  • Андрій Сека
  • Михайло Покотило
  • водій автобуса Валерій Малютчик
  • слюсарі Олександр Ткачук та Юрій Хлус
  • електрики Андрій Скоробагатий і Роман Прокопчук
  • електромонтер Ігор Гаврилов.

На полі бою, захищаючи незалежність і територіальну цілісність України, полягли наші колеги

Олег Устинов (1971-2022) та Анатолій Солтис (1970-2023)

Сама інфраструктура електрогосподарства час від часу потерпає від ракетних обстрілів. Але попри все злагоджений колектив під керівництвом директора Валентина Ткачука гідно долає випробування та з оптимізмом дивиться в завтрашній день. Щодня, за будь-якої погоди, без вихідних і свят забезпечити безперебійне курсування громадського транспорту. Щоб містяни швидко, комфортно та безпечно дісталися до потрібного місця призначення – справжній трудовий подвиг півтисячі людей.       

Успіх неможливий без людей

50-річний ювілей тролейбусного руху в Рівному – це історія успіху, праці та спільних зусиль багатьох поколінь. Тролейбус став невід’ємною частиною міста, його символом і гарантом екологічного майбутнього. Поєднавши багате минуле, динамічне сьогодення та амбітні плани, працівники КП «Рівнеелектроавтотранс» продовжують вірою та правдою служити рівнянам. Безумовно, з їхньою самовіддачею та любов’ю до професії, помноженою на почуття відповідальності перед жителями міста, майбутнє у тролейбусів Рівного є. І під мирним небом воно обов’язково буде щасливим.

  Читайте також: У тролейбусі Рівного читатимуть вірші

  • Унікальна автобусна зупинка з’явилася у Мичеві на Рівненщині
    У селі Мичів, що входить до Малятинського старостинського округу, талановита мешканка Іванна Біль власноруч розфарбувала автобусну зупинку в яскравому українському стилі. Вона перетворила звичайний об’єкт інфраструктури на справжній символ гордості, натхнення та любові до рідної землі.