fbpx

Якими питаннями займатиметься Управління державних соціальних програм Рівного

Діліться інформацією з друзями:

Майже 30 видів державних допомог, субсидій і не тільки…

Всіма цими питаннями займатиметься Управління державних соціальних програм, до повноважень якого належить забезпечення надання мешканцям Рівненської міської територіальної громади державних соціальних гарантій.

Ідеться про: призначення майже 30 видів державних соціальних допомог і компенсацій; надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива; ведення обліку внутрішньо переміщених осіб; ведення персоніфікованого обліку у системі загальнообов’язкового державного пенсійного страхування.

Для виконання поставлених завдань у складі Управління функціонують відділ з прийому державних допомог, відділ з прийому житлових субсидій, відділ з призначення державних допомог, відділ з призначення житлових субсидій. Утворені в складі зазначених відділів сектори з прийому і перевірки призначення дадуть можливість оновити систему організації прийому громадян. У тому числі здійснювати відповідно до графіку виїзні прийоми в межах територіальної громади і забезпечувати якісний контроль за дотриманням законодавства при призначенні державних допомог, компенсацій і житлових субсидій.

Відділи з прийому та призначення державних допомог

Взаємодія цих відділів передбачає прийом, опрацювання та розрахунок державних соціальних допомог, за якими звертаються мешканці Рівненської міської територіальної громади для прийому державних соціальних програм, а саме:

  • допомоги сім’ям з дітьми, передбаченої Законом України «Про державну допомогу сім’ям з дітьми»;
  • допомоги малозабезпеченим сім’ям, передбаченої Законом України «Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім’ям»;
  • соціальної допомоги особам з інвалідністю з дитинства та дітям з інвалідністю, передбаченої Законом України «Про державну соціальну допомогу особам з інвалідністю з дитинства та дітям з інвалідністю»;
  • щомісячної грошової допомоги особі, яка проживає разом із особою з інвалідністю I чи II групи внаслідок психічного розладу, яка за висновком лікарської комісії медичного закладу потребує постійного стороннього догляду, на догляд за нею, передбаченої Законом України «Про психіатричну допомогу»;
  • соціальної допомоги особам, які не мають права на пенсію, та особам з інвалідністю, передбаченої Законом України «Про державну соціальну допомогу особам, які не мають права на пенсію, та особам з інвалідністю»;
  • допомоги на дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, передбаченої Законом України «Про забезпечення організаційно-правових умов соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування»;
  • тимчасової державної допомоги дітям, батьки яких ухиляються від сплати аліментів, передбаченої постановою Кабінету Міністрів України від 22 лютого 2006 року 

№ 189 «Про затвердження Порядку призначення та виплати тимчасової державної допомоги дітям, батьки яких ухиляються від сплати аліментів, не мають можливості утримувати дитину або місце проживання яких невідоме»;

  • державної соціальної допомоги на дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, грошове забезпечення батькам-вихователям і прийомним батькам за надання соціальних послуг у дитячих будинках сімейного типу та прийомних сім’ях за принципом «гроші ходять за дитиною», передбаченої постановою Кабінету Міністрів України від 31 січня 2007 року № 81 «Про затвердження Порядку призначення і виплати державної соціальної допомоги на дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, грошового забезпечення батькам-вихователям і прийомним батькам за надання соціальних послуг у дитячих будинках сімейного типу та прийомних сім’ях за принципом «гроші ходять за дитиною»;
  • одноразової винагороди жінкам, яким присвоєно почесне звання України «Мати-героїня», передбаченої постановою Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2011 року № 268 «Про виплату одноразової винагороди жінкам, яким присвоєно почесне звання України «Мати-героїня», та одноразової матеріальної допомоги особам, які постраждали від торгівлі людьми»;
  • компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги, передбаченої постановою Кабінету Міністрів України від 29 квітня 2004 року № 558 «Про затвердження Порядку призначення і виплати компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги» (зі змінами);
  • компенсаційної виплати особі, яка здійснює догляд за особою з інвалідністю І групи або особою, яка досягла 80 років, передбаченої постановою Кабінету Міністрів України від 26 липня 1996 року № 832 «Про підвищення розмірів державної допомоги окремим категоріям громадян»;
  • щомісячної адресної допомоги внутрішньо переміщеним особам для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг, передбаченої постановою Кабінету Міністрів України від 01 жовтня 2014 року № 505 «Про надання щомісячної адресної допомоги внутрішньо переміщеним особам для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг»;
  • тимчасової державної соціальної допомоги непрацюючій особі, яка досягла віку, визначеного частиною першою статті 26 Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування», але не набула права на пенсійну виплату у зв’язку з відсутністю страхового стажу, передбаченої постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2017 року № 1098 «Про затвердження Порядку призначення тимчасової державної соціальної допомоги непрацюючій особі, яка досягла загального пенсійного віку, але не набула права на пенсійну виплату»;
  • допомоги на дітей, які виховуються у багатодітних сім’ях, передбаченої постановою Кабінету Міністрів України від 13 серпня 2019 року № 250 «Деякі питання надання соціальної підтримки багатодітним сім’ям».

Прийом документів здійснюється із застосуванням програмного комплексу «Соціальна громада», а розрахунок проводиться через програмний комплекс «АСОПД/КОМТЕХ». Також працівники відділів забезпечують опрацювання та розрахунок допомог, які надходять через програмний комплекс «Е-Малятко» та через застосунок «Дія».

Відділи з прийому та призначення житлових субсидій

Взаємодія цих відділів – це пряме сприяння реалізації на території Рівненської міської громади державної політики у сфері призначення та виплати житлових субсидій на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива згідно чинного законодавства відповідно до Положення про порядок призначення житлових субсидій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 848 від 21.10.1995.

Для забезпечення зручності в отриманні послуг та розширення мережі прийому громадян створено віддалені робочі місця, які територіально розміщені:

  1. в приміщеннях колишніх ЖКП, а саме:
    • вул. Вербова, 20 – у приміщенні КК «Західна»;
    • вул. Відінська, 40а – у приміщенні ТзОВ УК «Житло Сервіс»;
    • вул. Вербова, 20 – у приміщенні ТзОВ «УК Сонячне»;
    • вул. Будівельників, 1 – у приміщенні УК «Рівне Дім Сервіс»;
    • вул. 16 Липня, 49/51 – для будинків, які територіально відносились до ЖКП «Покровське»;
  1. у приміщенні ЦНАП за адресою: майдан Просвіти, 2;
  2. в смт Квасилів за адресою: вул. Б. Хмельницького, 2.

Крім того, відповідно до узгодженого рішення про співпрацю у сфері надання адміністративних послуг соціального характеру, укладеного між Департаментом соціальної політики Рівненської міської ради та Управлінням забезпечення надання адміністративних послуг, адміністратори ЦНАПу здійснюють прийом документів для призначення державних допомог сім’ям з дітьми, а саме: допомоги по вагітності та пологам, допомоги при народженні/усиновлені дитини; допомоги на дітей одиноким матерям; допомоги на дітей, над якими встановлено опіку та піклування; одноразової винагороди жінкам, яким присвоєно почесне звання України «Мати-героїня»; допомоги на дітей, які виховуються у багатодітних сім’ях; прийом документів для одержання грошової компенсації вартості одноразової натуральної допомоги «Пакунок малюка».

Прийняті документи передаються до Департаменту для опрацювання та подальшого розрахунку і повідомлення про результат прийнятого рішення.

Усе, що стосується соціального захисту та соціального обслуговування населення

Управління соціальних гарантій та розвитку соціальної сфери створене для забезпечення реалізації кількох напрямів у сфері соціального захисту та соціального обслуговування населення.

По-перше, надання державних соціальних гарантій для осіб і дітей з інвалідністю; ветеранів війни і членів їх сімей; жертв нацистських переслідувань; постраждалих учасників Революції Гідності, добровольців, учасників АТО/ООС і членів їх сімей, а також членів сімей загиблих/померлих таких осіб; громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи; внутрішньо переміщених осіб; реабілітованих та громадян похилого віку; багатодітних сімей; та осіб, які перебувають у складних життєвих обставинах.

По-друге, реалізація заходів Комплексної міської соціальної програми «Турбота» на 2021-2023 роки щодо надання матеріальної, соціальної підтримки і допомоги цільовим групам населення шляхом проведення різних видів соціальних виплат (щомісячних, щоквартальних, одноразових, щорічних), організації співпраці з громадськими організаціями ветеранів та осіб з інвалідністю, координації їх роботи та залучення до виконання соціальних програм і відповідних заходів. Здійснення моніторингу ефективності Програми та впровадження нових ініціатив соціального спрямування.

По-третє, сприяння розвитку системи надання соціальних послуг та координація діяльності Територіального центру соціального обслуговування (надання соціальних послуг) м. Рівне, Рівненського міського центру комплексної реабілітації осіб і дітей з інвалідністю з порушенням опорно-рухового апарату «Крок», КЗ «Будинок ветеранів» Рівненської міської ради, прийняття рішень про надання громадянам послуг і видача їм направлень до цих Установ/Закладів та здійснення їх організаційно-методичного забезпечення. Впровадження нових методів визначення потреби мешканців територіальної громади в соціальних послугах та вжиття заходів із розвитку і покращення якості надання соціальних послуг, зокрема, через залучення надавачів соціальних послуг недержавного сектору.

Новим напрямом роботи для цього Управління стане розвиток та вдосконалення механізмів виконання програм і проведення роботи, пов’язаної із забезпеченням реалізації заходів у сфері запобігання протидії торгівлі людьми; домашньому насильству і насильству за ознакою статі; забезпечення рівних прав і можливостей жінок і чоловіків; вжиття заходів щодо профілактики бездомності, соціального захисту і підтримки осіб, звільнених з місць позбавлення волі та осіб без певного місця проживання; організація оздоровлення та відпочинку дітей, реалізація відповідних програм, сприяння збереженню та розвитку мережі дитячих оздоровчих закладів.

Реалізацію поставлених перед Управлінням завдань забезпечують: відділ по роботі з учасниками АТО та ООС і членами їх сімей, відділ надання державних гарантій окремим категоріям громадян, відділ виконання місцевих програм та розвитку соціальної сфери, сектор з питань оздоровлення, а також підпорядковані Департаменту Установи/Заклади.

Відділ по роботі з учасниками АТО та ООС і членами їх сімей покликаний забезпечувати вирішення питань соціального захисту учасників АТО/ООС та членів їх сімей, а також сприяти у здійсненні заходів для їх адаптації до мирного життя.

Основними завданнями відділу є:

  • встановлення учасникам АТО/ООС статусу учасника війни, особи з інвалідністю внаслідок війни, та членам сімей загиблих (померлих) таких осіб – статус сім’ї загиблого (померлого ветерана війни);
  • видача учасникам АТО/ООС, постраждалим учасникам Революції Гідності та членам їх сімей посвідчень і довідок, які дають право на пільги, передбачені Законом України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту», а також листів-талонів для придбання проїзних квитків зі знижкою, передбаченою чинним законодавством України;
  • призначення грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення деяким категоріям осіб, на яких поширюється дія постанов Кабінету Міністрів України від 19.10.2016 №719, від 18.04.2018 №280, від 20.02.2019 №206, від 28.03.2018 №214;
  • організація санаторно-курортного лікування учасників АТО/ООС, постраждалих учасників Революції Гідності та членів сімей загиблих (померлих) таких осіб;
  • організація надання послуг професійної адаптації учасників АТО/ООС, постраждалих учасників Революції Гідності та членів сімей загиблих (померлих) таких осіб;
  • організація надання послуг психологічної реабілітації учасникам АТО/ООС, постраждалим учасникам Революції Гідності та членів сімей загиблих (померлих) таких осіб;
  • відшкодування учасникам АТО/ООС, постраждалим учасникам Революції Гідності та членам їх сімей витрат на оплату проїзду до суб’єктів надання послуг із психологічної реабілітації та назад;
  • здійснення прийому документів для відшкодування витрат на поховання померлих учасників АТО/ООС;
  • організація отримання членами сімей загиблих учасників АТО/ООС послуг комплексної реабілітації в КЗ «Рівненський обласний центр комплексної реабілітації»;
  • видача направлень на отримання послуг в Комунальному закладі «Будинок ветеранів» Рівненської міської ради і координація його роботи.

Відділ надання державних гарантій окремим категоріям громадян створений для реалізації делегованих державою повноважень, а саме:

  • встановлення правового статусу учасника війни, особи з інвалідністю внаслідок війни, члена сім’ї загиблого (померлого ветерана війни), жертв нацистських переслідувань (6-1, 6-2, 6-3, 6-4) згідно із Законами України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» та «Про жертви нацистських переслідувань» та видачі відповідних посвідчень і довідок, які дають право на пільги, передбачені Законами України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту», «Про жертви нацистських переслідувань», «Про реабілітацію жертв репресій комуністичного тоталітарного режиму 1917-1991 років»;
  • підготовка документів щодо визначення статусу осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, та подальшу видачу посвідчень та обліку таких осіб;
  • визначення статусу багатодітної сім’ї і виготовлення посвідчень батьків і дитини з багатодітної сім’ї;
  • організація роботи щодо присвоєння жінкам почесного звання України «Мати-героїня»;
  • прийом документів для відшкодування вартості безоплатного поховання померлих (загиблих) осіб, які мають особливі заслуги, особливі трудові заслуги перед Батьківщиною, учасників бойових дій, осіб з інвалідністю внаслідок війни;
  • прийом заяв і документів окремих категорій осіб для забезпечення їх технічними засобами реабілітації та протезно-ортопедичними виробами;
  • проведення роботи з оформлення документів, необхідних для визначення права осіб і дітей з інвалідністю на безоплатне і пільгове забезпечення автомобілями та проведення виплат грошових компенсацій на бензин, технічне обслуговування і ремонт автомобіля та транспортне обслуговування;
  • призначення компенсацій і допомог, передбачених Законом України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи»;
  • організація проведення компенсаційних виплат сім’ям з дітьми з інвалідністю, яка пов’язана з наслідками аварії на ЧАЕС, за їх безоплатне харчування у дошкільних і загальноосвітніх навчальних закладах Рівненської міської територіальної громади.

Відділ виконання місцевих програм та розвитку соціальної сфери свою діяльність спрямовуватиме для:

  • організації отримання дітьми з інвалідністю реабілітаційних послуг;
  • направлення осіб з інвалідністю на отримання послуг професійної, комплексної та соціальної реабілітації осіб і дітей з інвалідністю в реабілітаційні установи сфери Мінсоцполітики;
  • співпраці з Комунальним закладом «Рівненський обласний центр комплексної реабілітації» Рівненської обласної ради та організації отримання особами з інвалідністю послуг комплексної реабілітації в ньому;
  • видачі направлень особам і дітям з інвалідністю на отримання послуг комплексної реабілітації в Центрі «Крок», координація його роботи;
  • забезпечення громадян технічними засобами реабілітації через створений у Департаменті пункт прокату ТЗР;
  • сприяння в оформленні документів для можливості подальшого поселення в будинок-інтернат громадян похилого віку, осіб і дітей з інвалідністю;
  • ведення справ повнолітніх недієздатних (обмежено дієздатних) осіб, підготовку висновків для представлення інтересів органу опіки та піклування в суді, контроль за виконанням опікунами (піклувальниками) своїх обов’язків;
  • прийняття рішень щодо надання соціальних послуг Територіальним центром соціального обслуговування (надання соціальних послуг) м. Рівне та координація його діяльності;
  • проведення визначення потреб у наданні соціальних послуг для подальшої організації проведення соціального замовлення та розвитку системи надання соціальних послуг;
  • співпраці з громадськими організаціями осіб з інвалідністю та ветеранів, надання їм фінансової підтримки на реалізацію проєктів, заходів та для забезпечення здійснення їх статутних завдань;
  • розроблення та організації виконання Комплексної міської соціальної програми «Турбота» і заходів щодо поліпшення становища соціально-вразливих верств населення м. Рівне;
  • організаціі заходів щодо соціального захисту осіб, звільнених з місць позбавлення волі;
  • вирішення питань соціальної підтримки особам без певного місця проживання;
  • забезпечення реалізації заходів у сфері запобігання протидії торгівлі людьми, домашньому насильству і насильству за ознакою статі; забезпечення виконання програм і заходів щодо забезпечення рівних прав і можливостей жінок і чоловіків;
  • вжиття заходів щодо соціального захисту і підтримки осіб, звільнених з місць позбавлення волі та осіб без певного місця проживання.

Сектор з питань оздоровлення забезпечує:

  • організацію санаторно-курортного лікування громадян, постраждалих внаслідок аварії на ЧАЕС, та осіб з інвалідністю, ветеранів війни, членів сім’ї загиблого (померлого ветерана війни), жертв нацистських переслідувань (6-1, 6-2, 6-3, 6-4);
  • виплати грошової компенсації вартості санаторно-курортного лікування та взамін санаторно-курортного лікування;
  • організацію оздоровлення і відпочинку дітей, які потребують особливої соціальної уваги та підтримки;
  • реалізацію відповідних програм оздоровлення і відпочинку дітей, сприяння збереженню та розвитку мережі дитячих оздоровчих закладів.

У центрі уваги – права на передбачені законодавством пільги

Управління соціальних виплат та персоніфікованого обліку забезпечує реалізацію права громадян на передбачені законодавством пільги, у тому числі на оплату житлово-комунальних послуг, своєчасне нарахування та виплату державних соціальних допомог, здійснення нагляду за додержанням вимог законодавства під час призначення (перерахунку) та виплати пенсій, розгляд звернень громадян, здійснення контро­лю за наданням усіх видів соціальної підтримки, які надаються Департаментом. Посадові особи управління входять до складу колегіальних органів, утворених Департаментом, іншими виконавчими органами Рівненської міської ради.

Управління складається з кількох підрозділів: відділу персоніфікованого обліку, відділу контролю, відділу виплати допомог та сектора контролю за призначенням та виплатою пенсій.

Основним функціональним обов’язком відділу персоніфікованого обліку є:

  • здійснення нарахувань окремим категоріям громадян пільги на оплату житлово-комунальних послуг;
  • ведення персоніфікованого обліку пільговиків шляхом формування та підтримки в актуальному стані Єдиного державного автоматизованого реєстру осіб, які мають право на пільги;
  • забезпечення виплати соціальних стипендій для студентів закладів фахової передвищої та вищої освіти;
  • видача громадянам посвідчень і довідок, які дають право на пільги.

Утворення відділу контролю забезпечить здійснення внутрішнього контролю за цільовим використанням коштів державного і місцевого бюджетів, які спрямовуються на виплату громадянам державних соціальних допомог, компенсацій і надання житлових субсидій;

  • перевірку достовірності подання громадянами документів і даних щодо їх доходів, майнового стану і складу таких сімей;
  • додаткові перевірки за результатами верифікації відповідно до Закону України «Про верифікацію та моніторинг державних виплат».

На відділ виплати допомог покладені обов’язки щодо:

  • обліку одержувачів державних соціальних допомог і стану виплати майже 30 видів державних соціальних допомог, грошових компенсацій, адресних та матеріальних допомог, довічних державних стипендій;
  • щомісячне формування виплатних відомостей для всіх видів виплат, компенсацій і цільових програм за рахунок коштів державного, міського та обласного бюджетів;
  • забезпечення виплати разової грошової допомоги до 5 травня, відповідно до Законів України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» і «Про жертви нацистських переслідувань», а також формування та оновлення бази її одержувачів;
  • видачі громадянам довідок про отримані доходи.

До повноважень сектора контролю за призначенням і виплатою пенсій віднесена відповідна функція здійснення нагляду за додержанням вимог законодавства під час призначення/перерахунку/та виплати пенсій органами Пенсійного фонду України.

Для досягнення результативності виконання покладених на Департамент завдань утворено:

  • юридичний сектор для юридичного супроводу та представництво інтересів Департаменту в судах;
  • відділ автоматизованої обробки інформації для забезпечення ведення Єдиного державного автоматизованого реєстру осіб, які мають право на пільги (ЄДАРП), Автоматизованої системи обробки пенсійної документації (АСОПД КОМТЕХ), Програмного комплексу для призначення житлових субсидій «Наш дім», Єдиної інформаційної бази даних про взятих на облік переміщених осіб (ЄІБДВПО), Центрального банку даних із проблем інвалідності (ЦБІ), програмного комплексу «Інтегрована інформаційна система «Соціальна громада», інших програмних ресурсів та підтримки єдиного інформаційного і телекомунікаційного середовища у складі інформаційної структури Мінсоцполітики та власний сегмент локальної мережі;
  • відділ загальної та кадрової роботи для організації діловодства, в тому числі здійснення прийому, реєстрації, обліку і відправки вхідної/вихідної кореспонденції; реєстрації та обліку заяв, скарг, пропозицій громадян та контроль їх розгляду;
  • відділ бухгалтерського обліку та звітності для ведення бухгалтерського обліку і складання звітності по показниках усіх видів діяльності; контролю за використанням бюджетних коштів; здійснення своєчасного перерахування коштів державного, міського і обласного бюджетів для виплати всіх видів допомог, компенсацій, пільг і житлових субсидій та інших нарахувань; забезпечення контролю за наявністю і рухом майна, використанням фінансових і матеріальних (нематеріальних) ресурсів відповідно до затверджених нормативів і кошторисів.

Олена ПЕТРИК, заступник директора Департаменту