Кількість загиблих від коронавіруса щодня зростає по всьому світу. Симптоми і тяжкість захворювання варіюються від схожих на легку застуду до раптових, але дуже важких смертей. Оскільки медики знаходяться в безпосередній близькості до інфікованих, то піддаються не просто зараженню, а отриманню вірусу у великих дозах.
Щодоби в Україні фіксують нові випадки зараження лікарів. Наприкінці березня 2020 року парламент ухвалив законопроект, який встановлює надбавки в 300% до заробітної плати медичним та іншим працівникам, залученим до протидії епідемії коронавірусу.
На деякі питання щодо кількості лікарів, які працюють у “ковідних” лікарнях та їх зарплати розповів голова рівненської ОДА Віталій Коваль.
Скільки лікарів і медсестер наразі надають допомогу хворим на ковід, який це відсоток із загального числа медперсоналу області?
– Це вражаюча цифра, – зазначив Віталій Коваль
Очільник ОДА розповів, що 1815 медичних працівників задіяно зараз у системі боротьби з коронавірусною хворобою.
– Це трохи більше 10% від загальної кількості медпрацівників області. Нагадаю, що в нас 17 996 медпрацівників взагалі у системи охорони здоров’я області. З них 1815 задіяні у боротьбі з COVID-19. Якщо говорити по медичним бригадам, то лікарів 353 особи, середнього медичного персоналу 828 осіб, молодший медичний персоналу 551 особи задіяні безпосередньо в боротьбі з ковідом. Є ще волонтери, яких у нас 83.
Яка середня зарплата лікаря, медсестри, санітарки які працюють у ковідному відділенні будь-якого закладу області, наприклад, за жовтень?
– Нагадаю чого система оплати медичним працівникам прямо пов’язано з саме пролікованими випадками. Тому середня зарплата не дуже коректне питання. Але на прикладі обласної клінічної лікарні можемо назвати такі цифри. Зокрема середня заробітна плата лікаря за жовтень у ковідному відділенні становить 23718 грн, медичної сестри 19 606 грн, середня заробітна плата санітарки 15923 гривні. Якщо взяти в середньому, то приблизно в 3 рази більше заробітна плата лікаря і в два з половиною рази більше зарплата медичного працівника.