Сьогодні у світі одягають блакитне на знак підтримки людей із розладами аутистичного спектра (РАС). Саме цей колір є символом Всесвітнього дня обізнаності про аутизм.
Аутизм не лікується, бо це не хвороба, а комплексний стан. Людина з аутизмом дещо інакше сприймає світ. Її нервова система та мозок працюють у незвичний для більшості з нас спосіб.
Про це повідомляє Олена Зеленська, перша леді України.
У публічних просторах, особливо тих, де люди відчувають підвищене стресове навантаження, наприклад, на вокзалах, у поліклініках чи навіть у торговельному центрі, можлива альтернативна комунікація, яка буде комфортною та зрозумілою для людей з аутизмом.
Це спеціальні картки, що містять текстовий опис та піктограму, яка схематично зображує відповідну дію чи прохання. Наприклад:
- текст «іди за мною» разом із зображенням людини, яка бере за руку іншу людину, – це картка про можливість отримання допомоги;
- текст «стійте тут», біля якого піктограма з людиною та рукою, що вказує на зупинку.
Це – приклади з рекомендацій, які ще до повномасштабного вторгнення розробляли українські фахівці для посібника «Доступність аеропортів», створеного в межах ініціативи «Без бар’єрів». І хоча поки, на жаль, наші аеропорти зачинені, картками для альтернативної комунікації вже можна користуватися в інших сферах.
Усі ми іноді неуважні, не виспалися, не можемо сконцентруватися. Або просто розгублені, адже вперше на вокзалі чужого міста і ніяк не вдається зорієнтуватися. Тому пам’ятаймо, що простір або сервіс, адаптований для людей з нейровідмінностями, – він не лише для них, він стає зручним для всіх.
Читайте також: Стихійне сміттєзвалище виявлено у Рівному
- Матері двох полеглих воїнів із Гощанської громади отримали відзнаки 30-ї бригадиНаталія Ягущина 13.12.2025, 18:46 Двох загиблих військовослужбовців із Гощанської громади – Дмитра Козачонка та Тараса Гарбарчука – посмертно нагородили відзнаками «Щит і вогонь пам’яті» 30-ї окремої механізованої бригади імені князя Костянтина Острозького. Олег АнтонюкРедактор сайту «Сім днів» і журналіст стрічки…

контент-менеджерка та журналістка редакції «Сім днів». Працює з соціальними темами, історіями громад, матеріалами про дітей і молодь, а також готує публікації для проєкту «Вулиці Героїв».
Від 2016 року працює контент-менеджеркою соціальних мереж редакції. Має досвід роботи рекламним менеджером у газетах «Вісті Рівненщини» та «Панорама». Долучається до підготовки новин, авторських матеріалів і контенту для онлайн-платформ.

