Цьогоріч одне з найбільших рівненських виробничих підприємств – Фабрика нетканих матеріалів – відзначила свій півстолітній ювілей. Про те, як зараз розвивається «нетканка», про успіхи і перспективи фабрики розповів журналістові її керівник Богдан ГАПЯК.
– Насправді 50 років – це серйозна дата. Ми є одним із найбільших нині діючих підприємств Рівного, котрі мають таку багату історію. І всі п’ятдесят років ми займаємо лідируючі позиції на ринку вітчизняного текстилю. Як від моменту свого створення, коли ми були найбільшою у своїй галузі фабрикою Європи, так і донині, коли у нашому розпорядженні унікальні виробничі лінії, аналогів яких немає в Україні. Зокрема, ми єдині, хто виготовляє армований геотекстиль, а також термофіксовані неткані полотна, котрі використовуються для виробництва м’яких меблів.Але ці лінії, як і інші, не можуть працювати без умілих рук наших робітників. Колектив, який налічує понад 400 працівників, – це найбільша гордість та соціальна цінність фабрики.
– Очевидно, ваше виробництво залежне від розвитку багатьох галузей, де використовуються неткані матеріали, – будівельної, хімічної, меблевої, взуттєвої. Відомо, що локдаун згубно вплинув на розвиток фактично всіх підприємств. Як це позначилося на економічних показниках «нетканки»?
– Звичайно, цьогоріч маємо ряд факторів, які вплинули на українську економіку – вибори, карантин… Та попри все це нам вдалося навіть наростити обсяги виробництва і ми впевнено рухаємося вперед. Звісно, ми залежні від розвитку економіки загалом та від державних замовлень зокрема. Прикро, що часто-густо при проведенні тендерів віддають перевагу імпортному виробникові, залишаючи вітчизняного на «голодному пайку». Тому, щоб бути в тренді, ми намагаємося розширювати асортимент нашої продукції, стараємося відійти від стандартної виробничої моделі «B to B» і пробуємо виготовляти продукцію для широкого вжитку. Зокрема, сюди можна віднести геотекстильні полотна для ландшафтного дизайну біля приватного будинку чи дачі. Дуже популярне останнім часом агроволокно, яке використовується для мульчування грунту під полуницю, аби зберігалася волога та не ріс бур’ян, а ягода була чистенька і мала привабливий вигляд. Ще ми почали шити екосумки – зручний, міцний та стильний аксесуар. Десятки рівненських (і не тільки рівненських) фірм уже замовляли у нас такі сумки з власним логотипом для себе та на подарунки для друзів і партнерів. Усю цю продукцію і багато чого іншого ми продаємо і гуртом, і вроздріб у нашому фірмовому магазині «Сніжок».
– Багато рівнян раніше «нетканку» плутали з льонокомбінатом, котрий знаходиться зовсім поруч із вашим підприємством. Зараз подібний стереотип також існує?
– Можливо. Але точно зараз значно більше людей у Рівному знають, що «нетканка» – це саме «нетканка», а не льонокомбінат. Адже ми багато чого зробили і робимо для популяризації, «розкрутки» нашого бренду. Так, два роки поспіль організовували та проводили свято вулиці Фабричної під назвою «Мануфактура», яке відвідали тисячі рівнян, причому з усіх куточків міста, а не тільки з Північного. Ті, хто побував на святі, уже точно знають, що наша фабрика – не льонокомбінат. Цьогоріч з відомих причин «Мануфактура» не відбулася, але в наступному році обов’язково буде, якщо, звісно, знову не продовжать карантин. Натомість ми подбали про ще одну традицію, яку започаткували торік – провели фотоконкурс «ФеНоМенальне Рівне». Зокрема, учасники, а їх було майже сорок, боролися за Приз глядацьких симпатій, у рамках якого за їхні фото голосували на сторінці фабрики в соціальній мережі Facebook. Загалом публікації конкурсних світлин набрали майже двісті тисяч переглядів та кілька тисяч уподобань. А це – непогана реклама для нашого підприємства.
– Тобто подібні заходи ви проводите насамперед з рекламною метою?
– Не тільки. На моє переконання, бізнес має бути соціально відповідальним. Той же фотоконкурс, окрім реклами, має і соціальний аспект, адже він стимулює творчість та любов до рідного міста. Ми дбаємо про розвиток нашого мікрорайону. Так, поруч із «нетканкою» позаторік на місці пустиря було споруджено спорткомплекс з міні-футбольним,баскетбольним майданчиками та тренажерами. За моєї ініціативи та спільними коштами міського бюджету і фабрики відкрито кілька дитячих майданчиків на вулицях Фабричній та Генерала Безручка, проведено капітальний ремонт двору на Фабричній, 1 та 1а. Власними силами ми організувалий провели гарний різдвяний вечір у січні цього року на Генерала Безручка, 7. Наша фабрика є спонсором усіх спідвейних змагань, що відбуваються в Рівному, баскетбольного клубу «Рівне», багатьох інших культурних, мистецьких та спортивних проєктів. Упродовж останніх кількох років було надано сотні адресних допомог інвалідам, малозабезпеченим та людям, які потребували лікування. Не забуваємо і про наших працівників. У нас стабільний ріст заробітної плати. Облаштували чудову зону відпочинку з фонтаном поряд із входом на підприємство, закінчуємо ремонт фасаду головного комплексу. І, переконаний, це тільки початок. Наша мета – розвивати фабрику не тільки у виробничому, а й в іміджевому плані. «Нетканка» – це крутий бренд! Вона має бути візитівкою Рівного, а Північний – не робітничим кварталом на околиці міста, а одним із його культурних центрів.
– Наближаються новорічні та різдвяні свята. Що б ви хотіли побажати рівнянам?
– Насамперед міцного здоров’я. Адже рік, що минає, яскраво продемонстрував, наскільки велика це цінність. Також зичу всім миру та злагоди, успіхів у всіх починаннях, теплоти, затишку в кожній родині та Божого благословення!
Інтерв’ю взяв Олександр СУБОТ