Із будівельного бізнесу – в політику. Уже майже місяць після завершення виборчої кампанії та обрання секретарем Рівнеради Віктор ШАКИРЗЯН опановує тонкощі нової для себе справи. Як і раніше, досить активно звітує про свої ініціативи та вже виконану роботу в соцмережах: зустрічі з посадовцями та рівнянами, реагування на скарги та звернення, благодійність.
Вдалося поспілкуватися з Віктором Володимировичем та розпитати його про враження перших днів на новому місці роботи, а також про плани та наміри на найближчий час.
Заходжу в кабінет секретаря Рівнеради, поруч із робочим столом бачу досить немаленьку живу ялинку в горщику, яка наповнює все приміщення приємним хвойним ароматом. Деревце ще не декороване, лише на верхівці закріплено кілька вогників.
– От так готуюся до Нового року, – усміхаючись каже господар кабінету. – Поки що тут постоїть, а навесні висадимо біля виконкому, щоб у місті було більше дерев, тепер буде і від мене.
Запитую у Віктора Шакирзяна про враження та емоції від нового місця роботи.
– Дійсно, усе тут незвичне для мене, – відповідає він. – Але переконаний, якщо людина хоче працювати, має певні цілі, то назва її посади не має значення. Я розумів, куди і для чого йду, розпочинаючи виборчу кампанію. Хочу змінити Рівне на краще, залишити добрий слід в історії міста.
– Вікторе Володимировичу, як вас зустріли працівники апарату ради, виконкому?
– Люди зустріли з острахом, кожен переживає за себе, свою роботу. Переконався, що тут є багато кваліфікованих спеціалістів, і мені подобається, що вони працюють якісно. Насправді найбільше цікавить результат. Завжди запитую працівників: що вам потрібно для роботи? Коли я ці умови забезпечую, то вимагаю відповідного результату. Тобто, якщо людина працює старанно та ефективно, то ніяких претензій до неї бути не може. До всіх ставлюся однаково.
– Один з основних обов’язків секретаря міської ради – налагодження її ефективної роботи. Як плануєте консолідувати таких різних, і не лише за політичною приналежністю, міських обранців і налагоджувати співпрацю?
– Всі депутати – різні, це справді так. Але приємно, що вже з минулого тижня повноцінно почали працювати постійні комісії. Є комунікація і розуміння. Ми робимо спільну справу для міста, а не для когось особисто. Звісно, кожен давав своїм виборцям якісь обіцянки, тож тепер потрібно їх виконувати, відповідати за те, що робиться на його окрузі. Потрібно працювати і нічого не відкладати на потім. Наступного року всі мають показати результати своїх зусиль, аби рівняни відчули, що восьма каденція міської ради – краща. Я особисто готовий спілкуватися і співпрацювати з усіма, адже завдання у всіх спільне – розвинуте, сучасне місто.
– Чи потрібні, на вашу думку, зміни в механізмі, який називається «міська влада», щоб усе працювало дійсно якісно?
– Без цього не обійдемося. Насамперед хочемо оновити регламент ради, зробити швидшою комунікацію між депутатами і виконавчими структурами. Будемо вивчати досвід інших міст. Те позитивне, що зараз є і працює, однозначно збережеться.
– На першій сесії ви озвучили свою ініціативу – підписання меморандуму, який би зупинив хаотичне будівництво в Рівному. Що зараз із цим питанням?
– Справді хотілося б упорядкувати цю сферу, зробити рівні правила для всіх забудовників. Щоб усе було зрозуміло і їм, і мешканцям міста. Головна ідея в тому, що всі мають дотримуватися всіх норм, ДБНів і правил, проходити погодження всіх комісій та будувати згідно з отриманими документами. Бо нині існує така практика, що забудовник отримує папери на один вид будівництва, а будує зовсім інше. Це найбільша проблема. Хтось будує приватний будинок, платить великі гроші. А інший – отримує такі ж документи, але зводить багатоповерхівку. Все має бути за законом. Ми не проти будівництв у місті. Чим більше будується, тим краще. Але все має відбуватися за правилами. Більше того, коли є багатоповерхівка, біля неї має бути стоянка, ігровий майданчик, зона відпочинку, тобто повна інфраструктура. Ми живемо в сучасному світі, тож всім має бути комфортно. Буде створена тимчасова депутатська комісія, яка напрацює проєкт документу, є вже пропозиції від фракцій. Згодом його винесуть на розгляд сесії.
Є й інший бік цієї теми: у місті існує проблема з мережами. Багато забудовників не проводять ні їх реконструкції, ні оновлення в тій частині, що стосується їхніх об’єктів. Це все має бути прописано в технічних умовах. Коли існує потреба потужніших мереж, або оновлення їхньої частини, то все має бути зроблено за нормами. Йдеться про різні види мереж: електричні, водопровідні, теплові тощо.
Думаю, для всіх це буде корисно, адже маємо після себе залишати щось правильне.
– Ви досить активно реагуєте на звернення і скарги рівнян, часто буваєте на місцях, де люди стикаються з комунальними проблемами. Які з озвучених негараздів, на вашу думку, найбільш гострі, і чи можливо їх вирішити?
– Комунальні проблеми рівнян, з якими звертаються чи до мене безпосередньо, чи до міської влади, вирішити цілком реально. Адже існує чимало комунальних підприємств, які цими питаннями опікуються. Швидко реагуємо, бо хочемо людям показати, що проблеми можна вирішити не затягуючи, не перекладаючи на чужі плечі. Збираючи наради на місці з представниками дотичних комунальних служб, можна швидше та якісніше вирішити питання. Є чимало звернень, на які раніше не реагували в силу якихось незрозумілих причин. Посилаючись на різні статті та інструкції, відмовляючи через не те підпорядкування і так далі. Виходить дуже заплутано. Ми хочемо цей вузол розв’язати, створити інше бачення у рівнян. Щоб вони зрозуміли: якщо є звернення – одразу є реакція.
Найголовніше питання – налагодження ефективної комунікації між ОСББ, управлінськими компаніями і комунальниками, технічними службами. Кожен має знати чітко, де зона його відповідальності.
Це непроста задача. Але ми живемо в одному місті, і всі маємо працювати чітко, як єдиний механізм. Приміром, падає сухе дерево чи рветься якась мережа. Іноді комунальники кажуть: це не наше, не будемо робити. Така ситуація не може існувати, кожен має свою ділянку роботи і повинен її чітко виконувати.
Проводимо виїзні наради, щоб налагодити комунікацію. Багато людей незадоволених, обурених. Всі хочуть перекласти відповідальність на когось. Але наше завдання: не зробити добре всім в один момент, а налагодити комунікацію. Щоб людина знала, до кого і в яких випадках слід звертатися, аби її проблема вирішилася швидко і якісно.
– Нова робота, нові цілі і завдання, але залишилося і незмінне у вашому житті – благодійність. Тим більше, напередодні свят робити добро, як кажуть, сам Бог велів.
– Для мене благодійність ніяк не пов’язана з датами в календарі. Допомагати іншим, особливо дітям, це вже частина мого життя, яка надихає, дає сили щось робити. Цього тижня побували у наших підопічних з дитячого реабілітаційного центру. Подарували малюкам крісла-мішки, солодощі. Минулого тижня разом із міським головою Олександром Третяком відвідали вихованців дитячих навчальних закладів «Пагінець» та «Особлива дитина», привітали їх із прийдешніми святами, теж вручили невеличкі подарунки. Дуже тішуся, що вдалося створити святковий настрій і для маленьких пацієнтів онкогематологічного відділення обласної дитячої лікарні. Чимало благодійників збирали для них подарунки, ми теж долучились. Передали дітям іграшки та смаколики, адже побувати нині у відділенні не можна, бо це небезпечно для недужих. Хотілося зробити для них ще щось. Аж тут один мій товариш зателефонував і каже, що буде зрізати в себе ялинку, може мені вона для чогось згодиться. Ми її забрали, встановили біля корпусу з відділенням дитячої онкології, прикрасили, підсвітили, підготували святкове дійство для діток. Вони дивились на все те з вікон. Дали їм позитивний заряд, щоб діти не відчували так гостро ізоляцію, відчули наближення Нового року та Різдва.
– Напередодні Нового року заведено не лише підсумовувати зроблене, а й загадувати на майбутнє. Що ви хотіли б побажати містянам і собі особисто у новому, 2021 році?
– Вітаючи усіх з прийдешніми святами, хочу побажати віри в себе, позитивного настрою. Переконаний, що у 2021 році буде багато хороших змін у Рівному. І найголовніше побажання рівнянам і собі – це міцного здоров’я. Адже без цього не буде ні настрою, ні руху вперед.
Спілкувалася Наталія НИРКОВА