fbpx

Верховний суд розвалив справу проти Мічуди?

Діліться інформацією з друзями:

Нинішня Державна архітектурно-будівельна інспекція асоціюється з казковим міністром без портфеля. Контролюючий інститут, який покликаний стежити за порядком у галузі будівництва, де-юре існує, а де-факто наразі позбавлений дієвих важелів впливу на порушників. Чому так склалося? З цим запитанням журналіст «7 днів» звернувся до начальника управління ДАБІ в Рівненській області Ігоря Мічуди.

– Ігорю Володимировичу, чому ДАБІ, давайте говорити прямим текстом, не виконує свої основні обов’язки – не перевіряє законність ведення будівництва?

– Це зумовлено реорганізацією ДАБІ і запровадженим мораторієм на перевірки будівельних об’єктів. Що стосується реорганізації ДАБІ, то вона розпочалася ще торік. Зокрема, 13 березня 2020 року були прийняті постанови Кабміну за №№ 218 і 219, згідно з якими були створені нові структури державного будівельного контролю. Втім, знову ж таки відповідно до постанови Уряду від 23 грудня 2020 року, новостворені структури ліквідовані. Відтак ДАБІ (включаю й місцеві органи ДАБК) як були, так і залишаються єдиним контролюючим органом у сфері будівництва. Але, на жаль, у нас зупинена 553-я постанова, згідно з якою ми могли виходити на перевірки. Тобто ДАБІ наразі опрацьовує кореспонденцію, видає дозволи, печатки і т. д. А ще чекаємо, коли буде створена нова структура – Державна інспекція архітектури та містобудування, яка передбачена постановою № 1340.

– Тобто по суті нічого не змінилося?

– Якщо не брати до уваги те, що із приблизно 1200 працівників ДАБІ України залишилося майже 400, то все залишається по-старому – Державна архітектурно-будівельна інспекція й далі здійснює свої повноваження. Хоча, як на мене, це неправильно. Бо ДАБІ не може вийти на об’єкти, щоб проконтролювати їх. Цим користуються недобросовісні забудовники. А будівельні інспектори змушені лише спостерігати за тим, як то тут, то там з’являються хаотичні будівництва, які зводяться з явним порушенням закону. Особливо це стосується об’єктів у сфері СС1: подають повідомлення про початок будівництва, а вже потім – декларацію без перевірки вводу в експлуатацію. Словом, чекаємо.

– А які повноваження матиме новостворена структура?

– Фактично такі ж, як і ДАБІ зараз. Зміниться лише назва.

– Ви залишаєтеся на своїй посаді?

– Як буде – покаже час. А на сьогодні очолюю управління ДАБІ в Рівненській області. Адже, вийшовши з «не дуже веселих місць», я з 22 січня 2020 року поновився на своїй посаді й працюю начальником.

Скажу більше, із семи кримінальних справ, які були відкриті на мене за період мого перебування на посаді начальника ДАБІ, шість уже закрито. Залишився так званий кримінал, в який затягли і мою сім’ю, і знайомих. На сьогодні маємо зміну головуючого судді (попередній перевівся працювати у Київ), і вже 1 березня відбудеться продовження розгляду справи. За той час, поки до суду не з’являлася сторона обвинувачення (прокурори і так звані постраждалі), ми отримали з відповідних органів купу документів, які свідчать про те, що справа проти мене «білими нитками шита».

А саме: 1. Хмельницька податкова надала довідку про те, що з так званого хабаря ще в травні 2019 року сплачено понад 66 тисяч гривень податків. Де ви таке бачили, щоб з неправомірної винагороди хтось сплачував податки?

2. У нас є підтвердження з банків про те, що перерахування коштів відбувалося із застосуванням електронного ключа директора підприємства, який укладав контракт з ПП «Мека» на суму 1 мільйон 200 тисяч гривень.

3. У нас є висновки юридичної експертизи, яка доводить неправомірність проведення обшуків.

4. Це найважливіше! 2 лютого 2021 року відбулося засідання Верховного Суду, де ПП «Мека» просило накласти на ТОВ «Будкепітал» штраф через невиконання умов контракту, а натомість ТОВ «Будкепітал» (тобто «Рівненська брама») наполягає на тому, щоб підписаний договір визнати недійсним. Тобто ТОВ «Будкепітал» просить саме те, через що заведено всі 12 томів так званої справи. Іншими словами, що гроші перераховані начебто згідно з фіктивним договором.

Тепер маємо на руках рішення Верхового Суду України, яке доводить, що контракт є дійсним. А якщо це так, то у мене виникає запитання: а де склад кримінального злочину? Або простіше: де факт отримання хабаря? І ще запитання: яке відношення має Мічуда Ігор Володимирович до військової прокуратури у сфері військових злочинів і чому станом на сьогодні ця справа не передана до обласної прокуратури? Адже я не є ні військовослужбовцем, ні працівником військово-оборонного комплексу. Отож, як на мене, прокуратура має змінити свої обвинувальні акти. А справа має бути закритою.

Враховуючи все, що відбувається, я надіслав звернення до ДБР і НАБУ. На одне з них уже отримав відповідь із Територіального управління ДБР у м. Хмельницькому, де йдеться про відсутність складу злочину. Це при тому, що слідчі самі весь тиждень випрошували в мого адвоката, щоб я написав заяву. Тому, відповідно, ми написали у Київ, в тому числі й до НАБУ. Хотілося б, щоб у нас ДБР і НАБУ були не просто гарними абревіатурами, а справді контролюючими органами. Бо те, що зробили зі мною і моєю сім’єю, – це справжнє безчинство.

Розмову вів Ігор КОПАЧ