Спустошені села та розбиті шляхи

Спустошені села та розбиті шляхи

Діліться інформацією з друзями:

Спостереження 70-річного рівненського веломандрівника зі сходу України.

Ще зранку червневого дня Григорій Іванчук проводжав на залізничному вокзалі старшого сина Володимира з відпустки на військову службу. А в обід уже сам сідав на велосипед – їхати на схід України, до Кривого Рогу, де живе його внучка Віка. П’ять днів шляху, понад 600 кілометрів – для 70-річного веломандрівника з Рівного це звичайна справа.

Коли попутний вітер не радує

«Їхати було не тяжко, тому що вітри мені були бокові і попутні до самого Кривого Рогу», – розповідає Григорій Віталійович про початок подорожі.

Але радість від сприятливої погоди швидко змінилася розчаруванням від стану доріг.

«Рельєф місцевості залишився таким, як був, а якість дороги змінилася в гіршу сторону. Багато поруйнованих асфальтових покриттів», – зазначає досвідчений мандрівник.

Особливо вразила його бетонна дорога, яка «страшенно страшна. Бух-бабах». Тому він вирішив їхати селами й містечками.

Найбільшим відкриттям стало інше:

«По селах майже не стало людей. Якщо є села, то, крім тих дітей, які на канікулах, ні в кого нічого не спитаєш».

Водночас у Миколаївській, Одеській і Дніпропетровській областях люди активно тримають корів – по дві-три рудого кольору, а молоко коштує 30 грн за літр.

Кривий Ріг: велосипедні смуги без правил

Місто Кривий Ріг справило на Григорія Іванчука позитивне враження своєю інфраструктурою:

«Там якісні дороги і пропускна можливість самого міста дуже і дуже на високому рівні. Там для велосипедистів виділено спеціальні смуги».

Правда, з велосипедними смугами не все так просто:

«Намальовано велосипед, а там їдуть автомобілі, фактично весь транспорт. Нема ні заборон, абсолютно нічого».

Вразив його і ранній початок роботи громадського транспорту:

«Встають раніше, там вже о 6 годині міський транспорт – трамваї, тролейбуси, автобуси – повним ходом працює, заповнені їдуть. А наші о цій порі ще тільки починаються на маршрути виходити».

Блокпости, море і неймовірний хліб

Під час поїздки Григорій Віталійович зауважив посилені блокпости перед великими містами:

«Перед Миколаєвом, перед Одесою, перед Кривим Рогом є блокпости. Провіряють документи, зупиняються всі автомобілі».

Побував на узбережжі, а от скупатися в морі та лиманах не вдалося через сильні вітри та хвилі.

Зате місцевий хліб справив неабияке враження:

«Хлібобулочні вироби дуже високої якості. Дуже смачний хліб. Його можна без нічого їсти». А от абрикосів через складну весну практично не було – «дерева стоять, а плодів нема».

Секрет довголіття на двох колесах

Як у 70 років витримувати такі навантаження? Григорій Віталійович ділиться своїм секретом:

«Та я завжди у формі, бо дотримуюся щоденних звичок і ритуалів. Ввечері мию скрізь у квартирі підлогу (ні килимів, ні доріжок у мене нема), тому сплю міцно. Прокидаючись вдосвіта, з’їдаю шматочок проскурки і випиваю склянку води».

Щойно закінчується комендантська година, Григорій Іванчук виїжджає з дому на велосипеді.

«Накручую свої кілометри, поки на дорогах менше машин. За будь-якої погоди і пори року. Проїжджаю в середньому по 25 кілометрів, буває більше. А вже пізніше по справах тільки на велосипеді».

З двоколісним супутником він практично не розлучається:

«На велосипеді економиться час, кошти і не псуються нерви».

520 тисяч кілометрів пройдених доріг

Для Григорія Іванчука цьогорічна поїздка до Кривого Рогу – лише краплина в океані його велосипедних мандрівок. За 38 років активних мандрів (перший велосипед купив у 31 рік) він подолав понад 520 тисяч кілометрів – це як 13 разів об’їхати земний екватор.

«Світ відкривається тим, хто готовий його побачити. Україна – прекрасне місце для подорожей. У нас є все: гори, степи, озера, ліси і море», – ділиться мандрівник.

Серед його найяскравіших досягнень – рекорд дистанції 500 км за добу (маршрут Рівне – Софіївка, Черкащина), подорож до Казахстану на 8000 км за 47 днів, 37 з яких їхав проти вітру, їзда у 23 морозу з ночівлею на бетоні в спальнику. Він відвідав понад 1000 міст і селищ, подолав 222 унікальні природні об’єкти та 40 гірських перевалів.

Григорій Іванчук не збирається зупинятися. У планах на цей рік – ще одна поїздка до внучки на день народження 6 серпня, якщо дозволять погодні умови та стратегічна обстановка.

«Їхати буду центральною Україною, тією ж самою дорогою, де менше транспорту», – розповідає він.

Григорій Іванчук продовжує доводити, що вік – не перешкода для активного способу життя.

Василь ГЕРУС

Читайте також: 500 кілометрів за добу – один із рекордів рівненського велосипедиста