Саме так розцінили нещодавній резонансний демонтаж мініклумб у своєму дворі мешканці однієї з багатоповерхівок Рівного.
Після цієї події, що набула широкого розголосу, співвласники ОСББ очікують від депутатів Рівнеради якомога швидшого розгляду їхніх документів на постійне користування своєю прибудинковою територією. Чому це потрібно і так важливо? І взагалі, що породило паркувальний прецедент?
У міському управлінні ЖКГ, коментуючи цю ситуацію, пояснили, що комунальники діяли виключно в рамках правового поля. Тобто вони виконали припис Управління патрульної поліції в Рівненській області від 15 вересня ц. р., надісланий на ім’я начальника Департаменту інфраструктури та благоустрою Рівнеради і начальнику Рівненського міськШЕУ. У вимогу ідеться, зокрема, про те, щоб: «З метою забезпечення безпеки дорожнього руху: усунути перешкоду для руху на прибудинковій території будинків №№ 5 і 5а на вул. Фабричній у м. Рівне, а саме демонтувати металевий паркувальний бар’єр та автомобільні шини».
Про суть конфлікту у дворах багатоповерхівок №№ 5 і 5а на вулиці Фабричній, що оголилась і цими днями набула негативного резонансу після демонтажу там клумб і обмежувального бар’єра, розповіла голова правління ОСББ «Венера+» Тетяна АНДРІЙЧУК.
– Роками на нашій прибудинковій території, що на Фабричній, 5а, цвіли квіти. Ці клумби займали призове місце в міському конкурсі дворових квітників. Посаджені жінками-пенсіонерками квіти радували і нас, і всіх перехожих. Але раптом почали дуже дратувати деяких наших сусідів з Фабричної, 5.
Мешканці нашого будинку встановили антивандальні клумби, щоб хоч якось протидіяти засиллю їхніх машин на нашій прибудинковій території. Та це їм не перешкодило. Цієї весни серед ночі сусіди-паркувальники самовільно намагалися зруйнувати наші клумби, щоб зачистити собі нашу територію, за самоуправство заробивши адмінштраф. Це їх не зупинило. У пошуку лазівок рейдери посилали скарги на нас в усі можливі інстанції. Зачіпку зрештою знайшли і кваліфікували як перешкоду дорожньому руху.
Скажу наперед: виглядає парадоксально, але не ми сусідів, а вони нас майже повністю обмежили в можливості паркуватися біля обох наших під’їздів. Розташовані вони на різних рівнях: перший нижче, другий – вище, у проході між ними – сходинки. Проїзд транспорту в цьому маленькому тупику, де й відбувся «замовний» демонтаж, неможливий у принципі. Встановлений там влітку цього року обмежувальний бар’єр був єдиною нашою можливістю паркувати біля свого другого під’їзду одне-єдине авто! Але й цю можливість у нас забрали на догоду сусідам-скаржникам.
Зауважу: не через клумби, а через чужі автівки до своїх під’їздів не можемо безперешкодно під’їхати ні ми, ні спецтранспорт. Було, що хворого пацієнта змушені були транспортували на ношах до машини «швидкої», яка змогла найближче припаркуватися тільки біля першого під’їзду. Так само було з породіллею з пологовими переймами…
На лист міського департаменту інфраструктури та благоустрою (туди було скеровано припис) від 21 вересня ОСББ ще 12 жовтня надіслало детальне пояснення своїх дій із посиланням на законодавчі акти і Закон про ОСББ, обґрунтовано сподіваючись на прийняття конструктивного рішення.
Натомість в очікуванні відповіді 29 листопада ц. р. на нашу прибудинкову територію заїхала важка техніка міськШЕУ, яка зруйнувала наші мініквітники. Металевий знак комунальники теж демонтували і забрали напередодні.
Причину демонтажу нам пояснили так: на встановлення знака потрібне погодження. А для цілодобової стоянки (за фактом) погодження не потрібне? Обмежувальний знак (у самому закутку дворового тупика біля сходів і бордюрів) і квіти перешкоджали рухові, а засилля чужих машин не перешкоджає?
Фактично припис про демонтаж посприяв рейдерству нашої прибудинкової території і створенню для сусідських автомобілів безкоштовної цілодобової стоянки під нашими вікнами. Бо вся ця метушня й знялася на скаргу-замовлення тих із них, які займаються бізнесом і цілодобово залишають у нас свої автівки (в т. ч. службові) навіть по дві з однієї квартири!
Руками поліції і комунальників сусіди у нас розчистили собі місце під цілодобову стоянку і відкрито про це в соцмережі заявляють: «Запланована стоянка очищена». У цих трьох словах – справжні наміри скаржників. Отож припис про демонтаж не усунув у нашому дворі перешкоди рухові, а лише загострив ситуацію і посприяв вкоріненню колізії, породженої, як бачите, не нами. Питається: то хто насправді створює перешкоди рухові, хто з нас порушує правила добросусідства і хто чиї права ущемляє?
З усіма у нас були добросусідські стосунки. Ми у злагоді жили чотири десятиліття, аж поки не з’явилися ці особи, яким зручно паркуватись у впорядкованому нами дворі. Якщо не вистачає місця на нашій заасфальтованій території, сусіди все одно паркуються у нас, на дитячому майданчику.
Наші мешканці свої кошти і любов вкладають у свій будинок і прибудинковий простір, щоб наше місто було охайним і красивим. І ось замість квітів у нас земля з отруйними, смердючими «будяками», з яких витікає мастило і гальмівна рідина. Ми з дітьми дихаємо вихлопними газами.
Наскільки б правомірним не був припис, вийшло так, як вийшло: нас обмежили у праві користуватися своєю територією на користь мешканців сусідніх багатоповерхівок. Обов’язки – нам, права – сусідам!
Невже припис про демонтаж був єдино правильним рішенням? Інакше його поява у такому вигляді не породила б стільки запитань. Суттєвіших перешкод рухові у дворі нема чи їх не побачили? А чи хтось із тих настирливих паркувальників буде прибирати після себе і ремонтувати нашу прибудинкову територію? І чому, зрештою, ОСББ, маючи фінансові зобов’язання з утримання прибудинкової території, обмежене в праві користування нею? Це вже виходить за рамки розумності, добросовісності та справедливості.
Ми – за порядок із паркуванням у дворі. Тому давним-давно подали на розгляд документи, які нарешті дадуть нам можливість користуватися своєю прибудинковою територією без сторонніх на неї зазіхань. Просимо міських депутатів: посприяйте нам, будь ласка, у найшвидшому розгляді нашого питання, щоб ми далі могли жити по-добросусідськи.
За що хочемо подякувати сусідам? Що ініціювали розгляд дворової проблеми, привернули до неї увагу влади. Ця прикра ситуація змусила нас оприлюднити її. І, поки наше питання розглядається, відкрито задаємо запитання міському департаменту інфраструктури та благоустрою: чи суб’єкт благоустрою визначив нашу прибудинкову територію як постійну стоянку для службових і приватних автомобілів, на яку її перетворили? Такої відповіді, впевнені, чекає для себе багато ОСББ міста.
Ми маємо знати підстави для такого дозволу чи заборони відповідно до правил благоустрою. Чи вони прописані тільки для нас, а комусь дозволено їх ігнорувати? Якщо відповідь – «так», то нанесіть розмітку для паркування, бо чужі машини паркуються біля нас так щільно, що вже не можна не те що проїхати, а й пройти.
Тим часом у наших сусідів не двір, а величезна відпочинково-розважальна зона: лавочки, гойдалки, столики, елементи садового декору. Під їхніми вікнами машини не стоять. Бо місця для паркування не відведені. Зате по обидва боки одностороннього вузенького заїзду – квітники, які у принципі й унеможливлюють нормальний рух автомобілів. Словом, там достатньо місця для облаштування паркомісць. Варто лише подбати про невелике його перепланування. Або ще простіше – метрів за 200 від будинку є платна стоянка.
Отож у цій історії крапку ще не поставлено. Бо очевидно, що демонтаж квітників не владнав, а лише погіршив ситуацію.
Відповідно до Правил благоустрою Рівного, на об’єктах благоустрою міста забороняється: «5.1.8. …влаштовувати постійні стоянки службового, приватного, вантажного і пасажирського транспорту на прибудинкових територіях, газонах… тощо».
Олена ЧЕСНЯК